תקשורת ומדיה

האם אילון מאסק בריון? כך הוא מחזיר מפרסמים ל-X

בעלי הרשת החברתית אילון מאסק והמנכ"לית מנהלים קמפיין אגרסיבי של איומים בתביעות נגד מותגים שנטשו את הפלטפורמה. חלקם מתקפלים וחוזרים - וזה עולה להם מיליונים
שרון בירקמן | 
צילום אילוסטרציה AI
X, לשעבר טוויטר, איבדה כמעט את כל המפרסמים הגדולים שלה מאז שאילון מאסק רכש אותה ב-2022. כעת, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל, פועלת הרשת החברתית המקרטעת בטקטיקה לא שגרתית להשיב את המותגים: איום בתביעה. זה עובד: וריזון, ראלף לורן, אמזון, יוניליוור, פינטרסט, לגו ועוד – כולן קיבלו מסרים תקיפים מ-X. על פי הדיווח, לפחות שש חברות נכנעו ללחץ וחתמו על הסכמים חדשים עם הפלטפורמה, לעיתים תמורת תקציבים של מיליוני דולרים.
הסיבה הרשמית לתביעות: X טוענת שאותם גופי פרסום פועלים בתיאום כדי להחרים אותה, מהלך שלטענת החברה מפר את חוקי ההגבלים העסקיים - והכסף מתחיל לזרום. אמזון, שצמצמה משמעותית את הפרסום בפלטפורמה, חזרה להשקיע. יוניליוור, שהייתה חלק מהתביעה, חתמה על הסכם והוסרה מהרשימה, אחרי התערבות של חבר דירקטוריון נלסון המקורב למאסק. וריזון, שלא פרסמה ב-X מאז הרכישה, חזרה לפלטפורמה עם התחייבות להוציא לפחות 10 מיליון דולר השנה לאחר שקיבלה איום משפטי. אם הכל ילך כשורה, הסכום עשוי לזנק ל-25 מיליון. המצב דומה עם ראלף לורן.
הכנסות הפרסום של X עדיין רחוקות מהשיא – 2.6 מיליארד דולר ב-2024 לעומת 4.6 מיליארד ב-2022, אבל נמצאות במגמת שיפור אחרי תקופה ארוכה של צניחה. כשמאסק מאיים - אנשים מקשיבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה