תקשורת ומדיה

בקול ישראל הזדהו עם מאבק עובדי הארץ ומעריב - עורך ברשת ב' נדרש להבהרות

אגודת העיתונאים בירושלים החליטה לדחות בדקה את מבזק החדשות של השעה 17:00. מנהל קול ישראל מיקי מירו דרש הבהרות, הרוחות ברדיו סוערות
ההזדהות של עובדי רשות השידור עם מאבקם של עובדי \'מעריב\' ו\'הארץ\' לא עובר חלק ככל הנראה. לאייס נודע כי רכז החדשות בחדר החדשות של רשת ב\', רון נשיאל, נדרש הערב (יום ד\') למסור הבהרות לכך שמבזק החדשות השעתי של השעה 17:00, החל בדקה איחור. מנהל קול ישראל טוען מנגד, כי מדובר בהליך קבוע בו נדרש עובד להסביר את המהלך שננקט במהדורה.
אתמול החליטו באגודת העיתונאים בירושלים, המאגדת את עיתונאי רשות השידור, לתמוך במאבק של עובדי \'מעריב\' ועובדי \'הארץ\'. בהודעה שהופצה נמסר כי \"מהדורת החדשות של השעה 17:00 בקול ישראל תחל היום באיחור של דקה. כסולידריות, הזדהות ותמיכה עם עיתונאי \'מעריב\' ו\'הארץ\', החליטה אגודת העיתונאים לנקוט במהלך סמלי שיבטא את הרצון של כלל העיתונאים במדינה לסייע לעיתונים ולכתבים המועסקים בהם\".
רכז החדשות באותה שעה היה נשיאל, והוא פעל בהתאם להחלטת אגודת העיתונאים הירושלמית. מיד לאחר השידור פנה אליו מנהל קול ישראל מיקי מירו, וביקש לקבל ממנו בכתב הבהרות לסיבה לדחיית השידור בדקה. גורמים גם טוענים כי הוא זומן לבירור רשמי מחר.
המהלך של מירו עורר זעם רב ברדיו. \"מיקי תמיד מציג עצמו כעיתונאי חברתי, אך מסתבר ש-2,000 העבדים במעריב שעלולים להיות מפוטרים מעניינים אותו כקליפת השום\", אמר גורם בקול ישראל. \"מירו ממשיך לשמור על האינטרסים של לשכת ראש הממשלה ומבקש להפוך את קול ישראל ל\'קול ישראל היום\'\".
גם באגודת העיתונאים זועמים. יו\"ר האגודה דני זקן, אמר לאייס: \"מוזר ומעציב שמנהל קול ישראל - עיתונאי ותיק - מנסה לפגוע באקט של סולידריות של עיתונאי רשות השידור, עם חבריהם בעיתונות הכתובה, העומדים בפני פיטורים. ההשבתה הקצרצרה לא פגעה בשידור ונעשתה כדין ובהתאם ליחסי העובדה הנהוגים. רון נשיאל יקבל את כל הגיבוי והסיוע הדרושים\".
מאידך, מירו טוען בשיחה עם אייס כי מדובר בהליך סטנדרטי, ולבטח שלא דרמטי: \"מוקדם יותר היום נמסר לי כי תהיה דחייה של דקה בשידור, ולאחר מכן אמרו לי שזה בוטל. פתאום ב-17:00 לא היה שידור. מיד לאחר מכן ביקשתי מרון נשיאל שיעביר לי בכתב את השתלשלות העניינים, וזהו. לא מדובר בבירור\".
לגבי טענתו של מירו על ההבהרות, אומר דני זקן כי \"למיטב ידיעתי, נשיאל זומן לבירור מחר ב-10:00, אולם לבקשתו הבירור נדחה, ואני הנחתי אותו שלא ללכת לבירור זה ללא ליווי של נציג משפטי של אגודת העיתונאים\".
את תגובתו של רון נשיאל לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    הכתבה מפספסת את העיקר
    יודע דבר 10/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דני זקן עוקף כל הזמן את ועד העובדים כדי לעשות לעצמו יחסי ציבור
    סגור
  • 12.
    אולי דני זקן יתחיל לטפל בענייני העובדים
    עובד בכיר 10/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא עסוק רק ביחסי ציבור לעצמו
    סגור
  • 11.
    על שטויות כאלה כותבים באתר שלכם
    בן 10/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש בעיות רציניות יותר שאתם חייבים להתייחס ולכתוב. באמת את מי זה מעניין מה אומר דני זקן על המנהל שלו...הכל קישקוש וחבל על ביזבוז הזמן.
    סגור
  • 10.
    חשוב גם לזכור...
    איתן אלמוג 10/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כ-30 שנה שבתו עיתונאי רשות השידור שביתה חוקית ולגיטימית (אם כי שנויה במחלוקת פנימית) במשך כ-52 ימים רצופים, כולל השבתת פעולות ושידורים. השובתים לא קיבלו משכורות, ועיתונאים רבים פרשו לעבודות אחרות. המדיה דאז (המודפסת + אזרחי-גל"צ) נתנה לזה ביטוי חדשותי ומעודד מאד. לימים אישרו ה"קולגות" מהעתונות המודפסת כי שביתת רשות השידור שיפרה-פלאים את הכנסות העיתונים מהפרסומות המסחריות, שעברו אליהם מן הרדיו בזמן שביתת עיתונאי הרשות. ה"קולגות" מגל"צ אישרו אז כי השביתה חיזקה את מעמד גל"צ כתחנה אזרחית-חדשותית. "דקת הדומיה" שכפה דני זקן על קול ישראל לא היתה במקומה, לכאורה לא היתה חוקית, ונודף ממנה ריח של הבחירות המתקרבות לועד האגודה. גילוי נאות:- ה-ח"מ התנגד לשביתה ההיא בזמנה וגם כיום. הח"מ כיהן בזמנה בתפקיד ארגוני-ניהולי ברדיו.
    סגור
  • 9.
    חשוב שעובדי מעריב יזכרו לכתוב עלינו
    ורד 10/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ורק דברים טובים כי אנחנו עוזרים להם היום. משביתים את החדשות ומחר נשבית את כל רשות השידור למען עובדי מעריב.
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    אגודת העיתונאים לא מייצגת אותנו
    אריה 10/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמאס כבר מהכתבות המוזמנות האלה תתחילו לכתוב על הבעיות האמיתיות של העיתונאים
    סגור
  • 7.
    דני זקן לא דואג לעיתונאי הרשות
    דני 10/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמכר אותנו מנסה להראות שהוא אביר ועוזר לעיתונאי מעריב והארץ. אני בתור עובד הארץ לא מבין מה העזרה בהפסקה של שלושים שניות בחדשות. זה מס שפתיים. זה אומר הכל על האגודה הזאת לכן עברתי לארגון העיתונאים.
    סגור
  • 6.
    לסלק את השמאלנים גם מרשת בית. טיהור הארווה (ל"ת)
    בני 10/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    דרושות הגהות לידיעות המתפרסמות באתר זה!
    קורא בעיון 10/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "... אך מסתבר ש-2,000 העבדים במעריב..." העבדים? האם היד קלה על המקלדת?
    סגור
  • 4.
    "הנחתי אותו" ??? רון תתבייש זקן מנחה אותך????
    רון מבזה את עצמו 10/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זקן אבודדדדדד
    סגור
  • 3.
    מיקי מירו אחלה בן אדם (ל"ת)
    רון 10/2012/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    דני זקן. בא לי להקיא ממגלגל העיניים. כנסו
    ורד.ב 10/2012/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בא לי להקיא ממגלגל העיינים הזה. כולם כבר מחכים שהאיש יסיים את תפקידו באגודה ואז יראו לו פטנט חדש; איך משתינים מהאף. מה שנהדר הוא שזקן לא יהיה יושב ראש האגודה ברפורמה מה שמבטיח שהוא יוכל להנות מהסדרי הפרישה שהוא חתום עליהם. זקן אומר לכולם שהוא השיג עם שאקלי הסדרי פרישה מצויינים. נשמח שיתן דוגמא לכולנו , ינצל את ההסדרים ויפרוש. מאז שיוני מנכ״ל זקן נראה עצוב מאד ובצדק. הוא לא מצליח לדחוף את לשונו הארוכה לעכוזו של המנכ״ל הרגל שלא זר לו מתקופתו של הכרטיסן שאקלי. זקן הוא איש כל כך עלוב. אבל אלה שנתנו בו אימון ובחרו בו עלובים יותר.
    סגור
  • 1.
    הפודל של ביבי
    מירי 10/2012/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם יודעים שהוא מקבל הוראות מלמעלה. עיתונאי חברתי? הצחקתי אותי
    סגור