תקשורת ומדיה

ערוץ 9 מוותר על שידור המונדיאל: מתנגד לתנאי שמחייב הצטרפות לעידן +

אחד מתנאי המכרז שקיימה רשות השידור הוא שידור בעידן פלוס. כעת ערוץ 9 וצ'רלטון נסוגים מן ההצעה. האם המשחקים ישודרו ב'רשת' או בערוץ 10?
ספסר בכרטיסים? גמר מונדיאל 2010 ספרד נגד הולנד (צילום: Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
חבילת משחקי המונדיאל שהציעה רשות השידור לגופי שידור חיצוניים, לא תשודר בערוץ 9. לאייס נודע כי הערוץ החליט לסגת מהמהלך וזאת למרות שההצעה המשותפת לו ולצ\'רלטון הייתה הגבוהה ביותר.
אחד התנאים במכרז שהוציאה הרשות היה שידור במערך השידור הדיגיטלי עידן פלוס - שמשדר כעת 6 ערוצים וזמין גם למי שאינם לקוחות HOT ו-yes, תמורת תשלום ראשוני עבור הממיר עצמו.
ערוץ 9 לא משודר בעידן פלוס בשל הסכום הנדרש ממנו לשדר לרשות השנייה - כ-1.7 מיליון שקלים בשנה, וגם בגלל טענת הנהלת הערוץ כי מדובר בשירות מיושן שלא עומד במבחן הזמן. בנוסף, למרות החלטת הכנסת להגדיל את מערך עידן פלוס, הפעימה השנייה תקועה ולא יצאה לפועל וזאת משום שערוצים נוספים שקיבלו אישור להצטרף למערך, בהם אפיק ה-HD של ערוץ 1, הערוץ הייעודי בערבית הלא TV, וערוץ מורשת ערוץ 20 שטרם עלה לאוויר, לא החליטו אם להצטרף למערך - מה שיחייב פתיחת משדר נוסף בעלות של מיליוני שקלים.
רשות השידור הוציאה לאחרונה 2 מכרזים לשידור מקבץ משחקים, אליהם לא ניגש אף גורם שידור. בכרז הראשון הציבה הרשות לעצמה יעד של 7.4 מיליון שקלים עבור עד 14 משחקים ברמות שונות של מחיר, לפי שלבי המפעל: חצי מיליון שקלים למשחק בשלב הבתים, 600 אלף לשלב שמינית הגמר, 700 אלף לשלב רבע הגמר, 500 אלף למשחק על המקומות 3-4, ועוד 600 אלף שקל לגוף השידור שיהיה מעוניין בזכויות בפורמט HD. המכרז לא כלל זכות לקליטה במכשירים סלולאריים ובטבלטים. בסיבוב השני הורידה הרשות את המחירים ב-50 אלף שקל למשחק בשלב הבתים ובשלב שמינית הגמר, וב-100 אלף בשלבים הבאים, אולם גם אליו לא ניגשו גופי שידור.
עם סגירת המכרז, פנתה הרשות לגופי השידור השונים, והציעה להם את החבילה, ובימים האחרונים קיימה איתם הליך התמחרות. במכרז זה הציע ערוץ 9 קצת מעל 5 מיליון שקלים עבור זכויות השידור, כאשר השידור הרגיל היה מועבר בערוץ, ואילו שידור ה-HD היה מועבר בערוץ ספורט 1 HD של צ\'רלטון. \'רשת\' וערוץ 10 הציעו בנפרד פחות מ-5 מיליון שקלים.
לדברי גורמים המכירים את הפרטים, ערוץ 9 וצ\'רלטון ניגשו למכרז מבלי ששמו לב לדרישת רשות השידור לגבי עידן פלוס. לאחר שנודע על הסעיף, פנו גורמים בערוץ 9 לטלוויזיה החינוכית, בבקשה לבחון אפשרות לקבל מהחינוכית מספר משבצות שידור עבור המשחקים באפיק 23 של החינוכית, שמשודר בעידן פלוס, אולם לאחר בחינה קצרה התברר כי שיתוף פעולה כזה אסור משפטית מבחינת החינוכית. את תגובתו של מנכ\"ל החינוכית אלדד קובלנץ, לא ניתן היה להשיג.
לאחר שנפלה בערוץ 9 ההחלטה לא להצטרף לעידן פלוס, הודיעה מנכ\"לית הערוץ ויקטוריה גורדין, כי היא מוותרת על רכישת הזכויות. בשיחה עם אייס, התייחסה גורדין לעידן פלוס כשאמרה ש\"מדינת ישראל רוצה להחיות את הפרויקט שספק אם הוא מצליח בכלל, וספק אם הוא מצדיק את הכסף שהוא עלה\". לדבריה, המדינה \"מוכנה לאבד פחות כסף על משחקים - רק כדי להפעיל עליי לחץ להצטרף לעידן פלוס, ואני לא מוכנה לעשות את זה. לא אצטרף לעידן פלוס ללא מימון המדינה\".
גורם ברשות השידור אמר כי גם כך, רוב הסיכויים היו שערוץ 9 לא היה מצטרף לעידן פלוס, מה שבכל מקרה לא היה מאפשר למכור את הזכויות לערוץ.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    ערוץ 9
    גוני 05/2014/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ 9 זה ערוץ רוסי הוא ערוץ היחידי של פרוסקה טוב שאין ערוץ 9 ישראל +
    סגור
  • 9.
    מה לא יעלו ערוצים חדשים לעידן פלוס ?
    שחר 04/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לא יעלו ערוצים חדשים לעידן פלוס איפה שר התקשורת שיממן את הערוץ לעלות לעידן פלוס הערוץ צריך מימון של המדינה
    סגור
  • 8.
    אז תמשיכו להיות ערוץ של רוסים..חחח
    שופוני 04/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתנו לכם הזדמנות להיות בקונסנזוס, במקום זה החלטתם לעשות שרירים, תחזרו למחילה שלכם.
    סגור
  • 7.
    מדברת שטויות (ל"ת)
    ויקטוריה גורדין 04/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    אושים טעות
    איגור 04/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לי כסף לשלם להוט תסיימו גם את 9 בבקשה.
    סגור
  • 5.
    הוט ויאס זו היסטוריה
    ליאת אלקיים 04/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חצי מיליון בתי אב בישראל צופים בעידן +, המהפיכה הסלולרית תחזור על עצמה בדמות הערוצים החינמיים, עוד מספר שנים אף אחד לא יישאר בחברות המושחתות האלו.
    סגור
  • 4.
    עוד הברקה מבית היוצר של הרשות
    אפרת 04/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דורון צברי, כנס לפעולה
    סגור
  • 3.
    עידן הו??
    שרון 04/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה השטויות האלה? מי עושה בכלל מנוי לדבר הזה חוץ משקנות בעיירות פיתוח, איך זה קשור למכרז של המונדיאל בדיוק?
    סגור
  • 2.
    ערוץ 9 צודקים
    דניאל 04/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה ואוהדי הספורט בקנטים
    סגור
  • 1.
    מי בכלל צופה בערוץ 9 ?
    גיל 04/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה שבאמת רוצים טלויזיה ברוסית כמו שהייתה להם בבית ברוסיה משקיעים בצלחת לויין פרטית וקולטים בלי הטובות של הוט ו-יס.
    סגור