תקשורת ומדיה

אחרי השיימינג ל"ישראלי המכוער": הגיע תורו של דף הפייסבוק "הישראלי היפה"

לאחר שתיעדה את התנהגותו הבעייתית של הישראלי ורשמה יותר מ-25 אלף לייקים, מנסה חברת 'הדקה ה-90' לאזן את התמונה ולאחוז במקל ב-2 קצותיו
ליאור נאור |  2
הישראלי המכוער (צילום יח"צ)
נראה כי אירוע 'טיסת השוקולד' פרץ את סכר תופעת ה'שיימינג', והפך אותה ללגיטימית. אנחנו כבר לא מתביישים לצלם בסתר, ולפעמים אפילו מעדיפים לעשות זאת, על פני פעולה אקטיבית בזמן אירוע.
מי שמיהרה לרכב על הגל הזה היא חברת 'הדקה ה-90', שזמן קצר לאחר 'טיסת השוקולד' הקימה עמוד פייסבוק חדש, העונה לשם 'נלחמים בישראלי המכוער'. מטרת העמוד היא להילחם בתופעה וליצור הרתעה, על ידי ריכוז של אירועים דומי 'טיסת השוקולד', בהם נחשף הישראלי 'במלוא תפארתו'.
כך קבלנו את סרטון 'פתח לה ת'חדר', 'הישראלי המכוער בתחנת דלק' ואין סוף תמונות של ישראלים החונים בחניות נכים, פארקים מלוכלכים בשאריות פיקניק ומעשי וונדליזם של בני נוער. בנוסף ל-25 אלף לייקים להם זכה העמוד, רשמו הסטטסים בו אלפי שיתופים, תגובות וסיקור בכלי התקשורת השונים.

הישראלי היפה בפייסבוק (צילום מסך)


פתיחת העמוד על ידי החברה זכתה ללא מעט ביקורת, רבים אמרו שלקחו כאן נושא חברתי והכניסו אותו תחת חסות של חברה מסחרית, אך עם 25 אלף לייקים קשה להתווכח. בחברת התיירות היו מרוצים והדפו את הביקורת בטענה כי זהו כלי הנשק היעיל ביותר נגד 'הישראלי המכוער'.
אך נראה שב'דקה ה-90' החליטו לא להסתכל על צד אחד של המטבע, וכדי לעודד ולהראות שיש גם צד יפה ל'ישראלי', פתחה החברה עמוד פייסבוק נוסף, חדש, העונה לשם 'אנחנו הישראלי היפה'. מטרתו, ניחשתם נכון, לרכז את כל המעשים היפים ולתעד את הערבות ההדדית, בין אזרחי ישראל.
 
בעמוד החדש, שלפי שעה רשם 150 לייקים, נכתב כי זהו: "עמוד פייסבוק חדש מעודד ישראלים לשתף תופעות של הישראלי היפה ומקרים בהם נחשפו למעשה טוב, התנדבות, והתנהגות יוצאת דופן עבור נותני שירותים או לציבור הרחב, ובכך לייצר שיח חדש וחיובי על האנשים הטובים במדינה".
מ'הדקה ה-90' נמסר לאייס כי העמוד החדש אמור להוות קונטרה חיובית ל'ישראלי המכוער', וכי מדובר ב"נשק נוסף" למיגור התופעה. העמוד בא להראות שה"ישראלי המכוער" הוא למעשה המיעוט, וכדי להוכיח את זה, העמוד החדש בא לתת חשיפה לישראלי שעוזר, שמתנדב ונותן ללא תמורה. כך למעשה נוצרת הרתעה הפונה ל'ישראלי המכוער', ומנגד תמיכה ב'ישראלי היפה'.
עד כה לא פורסמו בעמוד החדש סטטוסים רבים, אך בחברה מבטיחים כי תוך זמן קצר ימלאו את העמוד ויראו כי 'הישראלי היפה' הוא הרוב השולט.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי שמדבר...
    אנונימי 04/2015/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצחיק/ עצוב/ אירוני - דווקא הדקה ה- 90 נלחמים בישראלי המכוער. הריי הם חלק בלתי נפרד ואפילו עולה על הישראלי המכוער. הם עונים על ההגדרה של הישראלי הרמאי. מפרסמים דילים אטרקטיביים, אתה ממלא ונרשם, ממתין כמה שעות לאישור (למה שעות???) והם חוזרים במענה הרגיל שלהם - אין אישור מהמלון, ואתה כמובן רשאי לשדרג למלון יקר יותר.. למה הם לא מוכרים את הדילים שהם מפרסמים במחירים שמפרסמים??? איך החברה עדיין קיימת למרות הרמאות הגדולה שמשתוללת אצלם מזה יותר מעשור??? בגלל שהקהל ה'לא מתורבת' שלנו גם מטומטם??? עצוב ומכעיס מאוד. מצפה לרגע שיתבעו תביעת ענק על הרמאות הגדולה. חושבת על זה ברצינות...
    סגור
  • 1.
    מהלך גאוני.לא פחות (ל"ת)
    אלדד 03/2015/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור