תקשורת ומדיה

בית הדין לעבודה קבע כי רשת לא תוכל לפטר עובדים עד תחילת יולי

לקראת פגישת דירקטוריון רשת בו צפויה ההנהלה לדון בקיצוצים בחברת חדשות 13, קבע בית הדין לעבודה כי ההסכם הקיבוצי שנחתם ולפיו אין לבצע פיטורי צמצומים עד תחילת יולי - עומד בעינו 

עינת שחק | 
רשת 13, פסיקת בית המשפט (צילום מערכת אייס, Istock)
לאחר דיון שהתקיים מוקדם יותר היום (א') בבית הדין לעבודה בנוגע לעובדים שהוצאו לחל"ת בחדשות 13 על ידי רשת, קבע בית המשפט כי ההסכם הקיבוצי שנחתם בפברואר השנה בין העובדים להנהלת הערוץ עומד בעינו, ולכן אין לפטר עובדים מחברת החדשות לפחות עד ה-1 ביולי. 
הדיון נערך בעקבות הודעת רשת לפיה בכוונתה לכנס את דירקטוריון החברה ביום ג׳ הקרוב, וזאת כדי להחליט סופית על קיצוץ של 35% בתקציב חברת החדשות בשל קשיים כלכליים שנקלעה אליה החברה, לטענתה, כתוצאה ממשבר הקורונה. 
ואולם, השופטת דפנה חסון זכריה קבעה כי ״ברור כי ההסכם הקיבוצי בין הצדדים קיים ותקף. בהיעדר הסכמה אחרת, לא ניתן יהיה לפטר עובדים ב׳חדשות 13׳ עד המועד הקבוע בהסכם. אסור לחברה לפעול בניגוד להוראותיו״.
החלטה זו משמעותה הצרת צעדי הדירקטוריון בפגישתו הקרובה, שכן לאור פסיקת בית המשפט, יתקשה דירקטוריון הערוץ לקבל החלטות בנוגע לקיצוצים בחברה לאור לפחות עד תחילת יולי. 
פרופסור ירון זליכה, אשר התגייס למאבק עובדי חדשות 13 בקיצוצים בשבועות האחרונים, מסר לבית המשפט חוות דעת כלכלית מטעמו לאחר שנחשף לנתוניה הכלכליים של החברה. זליכה טען: "הנהלת ׳רשת׳ הציגה לעובדים תמונת מצב מניפולטיבית על הנתונים הכלכליים של החברה. ההכנסות והתזרים שלה אינם מצדיקים או מסבירים את הקיצוץ הדרמטי בחברת החדשות, שיגרום לה נזק בלתי הפיך. אם המהלך ייצא לפועל, קיים איום ביצירת מונופול של חדשות 12 בענף התקשורת, כששני השחקנים האחרים בשוק יתחרו על פירורים בלבד״.
בתוך כך, ההנהלה והוועד הסכימו כי ששת העובדים שהוצאו לחל״ת בפעימה האחרונה יחזרו לעבודתם בתוך 17 יום. ככל שהחברה תרצה להאריך את תקופת החל״ת, היא תצטרך לנהל על כך מו״מ נוסף עם הוועד.
מרשת 13 נמסר בתגובה על ההחלטה: ״רשת 13 לא מנהלת דיאלוג בתקשורת אלא ישירות מול חברת החדשות״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה