תקשורת ומדיה

לן בלווטניק יזרים כספים נוספים לרשת 13

אחרי שעמד על סירובו להמשיך ולהשקיע בערוץ לאורך כל המגעים מול העובדים, הבעלים הודיע כי יסכים לתמוך בערוץ במטרה לכסות את משכורות העובדים החודש. ההודעה מגיעה זמן קצר אחרי פרישת המשנה למנכ"ל
איתי פת-יה |  2
לן בלווטניק (צילום מערכת אייס, דוברות ערוץ עשר לשעבר, Pixabay)
האם נפתר המשבר ברשת 13? בעלי הערוץ המיליארדר לן בלווטניק יזרים כספים נוספים בכדי לכסות את תשלום המשכורות לעובדים החודש, כך לפי הודעה שפרסם דירקטוריון הערוץ.
"ההזרמה לטובת תשלום המשכורות נעשית לאור התחייבות הערוץ לביצוע תכנית התייעלות משמעותית שגיבשה ומובילה עתה ההנהלה", כך לפי ההודעה. לצד המימון מטעם בלווטניק, ברשת קוראים גם לסיוע מצד המדינה וכותבים כי "תמיכתה של מדינת ישראל על רקע הפגיעה ממשבר הקורונה חיונית להמשך פעילות הערוץ".
עד כה, במגעים בין הנהלת הערוץ לחדשות 13 והעובדים, עמד בלווטניק על סירובו להשקיע סכומים נוספים ברשת. בשלב זה לא נחשף גובה הסכום שיוקצה לטובת משכורות העובדים, וכן לא פורסמו ההסכמות לגבי תכנית ההתייעלות שמובילה ההנהלה.
בבסיס המשבר, אותה תכנית התייעלות שמבקשים מנהלי הערוץ להחיל, הכוללת קיצוץ של 35% בתקציב חברת החדשות, זאת בשל קשיים כלכליים שנקלעה אליה החברה, לטענת ההנהלה, כתוצאה ממשבר הקורונה. כחלק מתהליך הצמצום, הודיעו בערוץ על הוצאתן לחל"ת של הפקות מקור ושל רצועות אקטואליה מבית חדשות 13, בהן התוכניות "מהדורת חמש" עם יעקב אילון ו"חדשות היום" עם מירי נבו ואלי אילדיס.
קראו עוד ב-ice
לקראת ההצבעה בישיבת הדירקטוריון שנערכה אתמול (ג') בעניין תכנית ההתייעלות, שיגר ארגון העיתונאים מכתב לדירקטורים ברשת, בו הזהיר את מכך שאישור התכנית יפורש כ"ביזיון בית הדין לעבודה". זאת, בהתייחס לקביעתו של בית הדין לעבודה מראשית השבוע, לפיה ההסכם הקיבוצי שנחתם מול עובדי חברת החדשות רק בסוף פברואר עומד בעינו, ועל כן אין לפטר עובדים מחברת החדשות לפחות עד ה-1 ביולי.
לאחר שנחשף לנתוניה הכלכליים של החברה, פרופסור ירון זליכה, אשר התגייס למאבק עובדי חדשות 13 בקיצוצים בשבועות האחרונים, מסר לבית המשפט חוות דעת כלכלית מטעמו. זליכה טען: "הנהלת ׳רשת׳ הציגה לעובדים תמונת מצב מניפולטיבית על הנתונים הכלכליים של החברה. ההכנסות והתזרים שלה אינם מצדיקים או מסבירים את הקיצוץ הדרמטי בחברת החדשות, שיגרום לה נזק בלתי הפיך. אם המהלך ייצא לפועל, קיים איום ביצירת מונופול של חדשות 12 בענף התקשורת, כששני השחקנים האחרים בשוק יתחרו על פירורים בלבד״.
מוקדם יותר היום, הודיע ציון פרץ, המשנה למנכ"ל רשת 13 אבי בן-טל, כי יפרוש מתפקידו בסוף החודש. "הודעתי על רצוני לעזוב כבר בפברואר כשמינו מנכ"ל חדש, מהרבה סיבות", פרץ סיפר בשיחה עם ICE, והוסיף "המצב ידוע. אני לא עוזב כי מצוין".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עורך מהדורה כושל
    ליאור לנדברג מיותר 05/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן טל עובדים עליך
    סגור
  • 1.
    זה עסק מת. חבל על הכסף. לרוסי יש כנראה כסף מיותר לשרוף (ל"ת)
    ז״ל 05/2020/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור