תקשורת ומדיה

200 אמנים בפנייה לתחנות הרדיו והטלוויזיה: "שדרו יצירה ישראלית"

על רקע הימים הקשים שעוברת התעשייה, יזמה ירדנה ארזי את המכתב לשרי התרבות והתקשורת בבקשה לעודד סולידריות עם תעשייה כחול-לבן: "הדרך היחידה של עשרות אלפי משפחות להתפרנס"
אילן שניג |  2
גילה אלמגור, ציפי שביט, רבקה מיכאלי, ירדנה ארזי, שלמה ארצי, עדן בן זקן, אביב גפן (צילום רשתות חברתיות)
אמני ישראל מתחילים להתרגל למציאות הקורונה הקשה שנכפתה עליהם. היום הם שלחו מכתב לשר התרבות חילי טרופר ולשר התקשורת יועז הנדל בבקשה לעודד שידור מוזיקה ויצירה ישראלית בתחנות הרדיו והטלוויזיה. את המכתב יזמה הזמרת ירדנה ארזי, שכבר קראה בעבר לתחנות הרדיו לשדר מוזיקה ישראלית,  וחתומים עליו כ-200 אמנים, ביניהם: שלמה ארצי, אביב גפן, גילה אלמגור, שלום חנוך, עדן בן זקן רבקה מיכאלי וציפי שביט.
במכתב האמנים מספרים על מצבם הכלכלי הקשה בעקבות המשבר ומציינים כי התמלוגים זו הפרנסה שלהם היום: "הדרך היחידה של עשרות אלפי משפחות להתפרנס מאמנותם לאחר ארבעה חודשים של השבתה מוחלטת של כל ענף התרבות והבידור בישראל".
מטרת האומנים היא להגדיל את אחוז התמלוגים השנתי שמועבר ליוצרים, אמנים, מבצעים, נגנים ושחקנים. במכתב הם מציינים כי כמחצית מהתמלוגים בשנה ממוצעת עוברים לידי יוצרים מחו"ל, ובשנה כזו שבה תעשיית התרבות והאמנות מושבתת לחלוטין, זכויות היוצרים הם מקור הפרנסה היחיד של עשרות אלפי משפחות בישראל, ועל כן יש להפגין סולידריות ולקדם שידור יצירה ישראלית.
עניין נוסף שמבקשים האמנים מהשרים הוא "ליזום ימי שידור מרובי אמנים בתקופת הקיץ וחגי תשרי, ושידורי מופעים חיים של אמנים על מנת לאפשר לכמה שיותר אמנים ואנשי הפקה לקחת בהם חלק ולהתפרנס".
ירדנה ארזי: "היום יותר מתמיד חשוב לחזק את תוצרת הארץ. גם אנחנו תוצרת הארץ, כחול לבן. בשנה רגילה 50 אחוז מהתמלוגים על השמעות ברדיו ובטלוויזיה עוברים לאמנים מהעולם. השנה לא שנה רגילה. יש עשרות אלפי אנשים שכרגע כל שנותר להם זה זכויות יוצרים. מותר לצפות מהתקשורת, הרדיו והטלוויזיה לגלות סולידריות, ובטח שמותר לצפות מהמדינה לעשות צעדים פרקטיים כדי לגרום לזה לקרות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תומכים מכל הלב בכל עולם אומניות הישראליות
    סמובסקי שולה ואמנון 07/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום רבערוו אליכם ולא ולאנשים שאני לא מוכנה לתרום להם. מלך ומלכת ארץ ישראל .
    סגור
  • 1.
    בקשה מוצדקת!! (ל"ת)
    אנחנו במלחמה 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור