תקשורת ומדיה

שידורי ערב יום הזיכרון: בכאן 11 יעלו לדיון את בעיית הלם הקרב

ב"כאן" ישדרו בערב יום הזיכרון את סרטה של ציפי ביידר "קרבות לילה", המספר את סיפורם של שלושה הלומי קרב שחושפים לראשונה את הלילות הקשים, מלאי חלומות הבלהה, שהם עוברים כבר עשרות שנים

אורן שטרנברג | 
קרבות לילה (צילום כאן 11)
תאגיד השידור הישראלי פרסם את לוח השידורים בליל יום הזיכרון לחללי צה"ל, (שלישי, 13.4) במסגרתו ישדר בערוץ כאן 11, את סרט הדוקו "קרבות לילה", בבימויה של ציפי ביידר ובהפקת קסטינה תקשורת, המביא לראשונה את סיפורם של הלומי הקרב, האנשים שגופם נותר שלם, אבל נפשם נפצעה ונותרה עד היום בשדה הקרב.
הסרט מגולל במרכזו את סיפורם של שלושה לוחמים לשעבר המוכרים כהלומי קרב ממלחמות שונות, ולצד השיחות איתם מתעד אותם ברגעים בהם קשה להם במיוחד - בלילה, כשהם חולמים חלומות בלהה.
גיבורי הסרט הם עודד שטרן-מירז שנושא עמו סוד מאז הקרב על הבופור בו לחם במלחמת לבנון הראשונה, וחולם את אותו חלום מסויט כבר 40 שנה; אלי פורמן שיר, שלא ישן לילה אחד שלם כבר 30 שנה, ועד היום ממשיך לחפש את אותו נער שבו ירה כדור בגב, ומקווה שהוא עודו בחיים; אורן אור ביטון, שירת כמסתערב במשמר הגבול בתקופת האינתיפאדה הראשונה. הקרב בג'נין, שבו איבד את המפקד הישיר שלו, לא מרפה ממנו עד היום.
השלושה מספרים על המחיר הקשה שהילדים שלהם שילמו, על שנים שבהן לא חיבקו אותם, על התקפי זעם, על שנים של שקט שבהן לא מדברים על הלם הקרב, ועל הבחירה שעשו בשנים האחרונות  להסתכל על הפצע המדמם הזה, להתמודד ולחיות אתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה