תקשורת ומדיה

ישי לפידות נגד ברק רביד: "אתה עיתונאי אחראי, לא פוליטיקאי מלוכלך"

מגיש הרדיו יצא נגד הפרשן הפוליטי של "וואלה" לאחר ששיתף טור דעה של זהבה גלאון שפורסם ב"הארץ" על מפלגת הציונות הדתית והשואה. לפידות: "בשנאתך אתה משתתף בהשוואתם לנאצים?". סמוטריץ': "סולח להם". רביד מחק את הציוץ
מערכת ice | 
ברק רביד וישי לפידות (צילום פייסבוק ברק רביד הדס פרוש פלאש 90)
יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון כתבה אתמול (רביעי) טור דעה שפורסם באתר "הארץ", לטור קראה גלאון: "את הדרך לטרבלינקה אנחנו מכירים". בטור, גלאון כתבה על מפלגת נעם שנכנסה לכנסת כחלק מרשימת הציונות הדתית.
גלאון כתבה בטור: "הרכבת צברה תאוצה: איסור להיות בני זוג של גרמנים, איסור לשבת בספסל ציבורי, איסור להיות בחנות בזמן שיש בה לקוחות אריים, איסור להחזיק רדיו, לאכול שוקולד ואף להחזיק בחיות. רק אז, כשהאנושיות נשללה, אפשר היה לגשת לרצח ההמוני".
את הטור זהבה חתמה: "ולמה אני מזכירה זאת היום? 'זה מתחבר עם העמדה הנוצרית של החיבור ל'חלש', שעברה גלגול לעמדה פוסט מודרניסטית נוצרית שמקדשת את הנכה, החלש... החזק, רחמנא ליצלן, לא צריך לממש את עוצמתו, אלא להתבייש בה ולהפעיל את כל רגשי אשמתו על חריגותו מהשוויון המיוחל כדי להעצים את החלש… במחנות האלה הנשים הן נושאות הדגל'. הדברים האלה לא נכתבו בגרמנית בשנות ה–30, אלא בעברית, לפני פחות משנה. הכותב הוא יגאל כנען, מספר 3 אז במפלגת נעם. הוא לא בכנסת, אבל המפלגה מעולם לא התנערה ממנו".
הפרשן הפוליטי של וואלה, ברק רביד, שיתף את הטור של גלאון וצוטט: " טרבלינקה לא ירדה משמים, מוכנה, על תאי הגזים והמשרפות. היא נבנתה בעשור ארוך של שנאה: של הגדרת אוכלוסיות שלמות כלא אנושיות. הדרך לטרבלינקה התחילה בחרמות על חנויות של יהודים, ובשלילת זכותם ללמד וללמוד, לעסוק ברפואה ובעריכת דין, ושלילת אזרחותם".
מגיש הרדיו, ישי לפידות לא נשאר אדיש לדבריו של רביד וכתב בטוויטר: "תתבייש לך! אתה אמור להיות עיתונאי אחראי, אתה לא איזה פוליטקאי בזוי שחייב לגייס שנאה והשנאה בכדי להשריד את עצמו. טיפת אינטגריטי לא נמצאת בך שבשינאתך הרושפת לחלקים בעם הזה אתה משתתף בהשוואתם לנאצים? אחרי זה גם תספרו לנו שלא למדנו כלום משנאת האחר... מרושעים". רביד ככל הנראה קיבל המון ביקורת ומחק את הציוץ. יו"ר  הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב גם כן: "אני כן סולח להם. הם תינוקות שנשבו ופשוט איבדו את הדרך והמצפן המוסרי היהודי והאנושי. מה שכן, בשם המשפחה שלנו שנרצחה ברובה בשואה אני מתחייב להמשיך לשאת את האמת בגאון ולעשות הכל כדי לנצח אותם במאבק על דמותה של המדינה. ואנחנו ננצח, כי אנחנו אנשים מאמינים ויודעים שבסוף האמת תנצח".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה