תקשורת ומדיה

גם בעלה של סיוון רהב מאיר נחסם בפייסבוק, נוביק: "סתימת פיות"

ידידיה מאיר העלה טור תחת הכותרת 'ועוד נצעק ברחובות?' וברשת החברתית המשיכו בחסימת העיתונאים הסיטונאית, הקולגה הגן: "צריך להתקומם מההתנהלות המבהילה הזאת", מתן כהנא: "רשת חברתית כזו תדעך ותעלם וטוב שכך"
מערכת ice |  5
ידידיה מאיר (צילום פייסבוק ידידיה מאיר)
בשבוע האחרון נראה כי פייסבוק ישראל יצאה למלחמה חורמה של ממש נגד הסתה ברשתות החברתיות, אלא שגם יש תחושה בקרב לא מעט אנשי תקשורת כי היא משתיקה במזיד וללא סיבה מוצדקת הנראית לעין עיתונאי ודמויות מרכזיות בימין שקוראות להפגנות מתחת לבתי חברי כנסת מימינה או בכלל מעבירים ביקורת על הממשלה החדשה.
מי שהצטרף לשורת הנחסים הוא ידידיה מאיר, בעלה של אשת התקשורת סיוון רהב מאירלו טור ב'בשבע פותח' ולשעבר עורך אפעס בהארץ, כאשר החסימה הגיעה בעקבות הפוסט של מאיר נגד ממשלת בנט, כותרת הפוסט: "ועוד נצעק ברחובות".
 
יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי כתב על כך: "קראתי את הטור של ידידיה מאיר בבשבע. לא מסכים עם רובו, אבל זאת הזיה מוחלטת שפייסבוק מחקו אותו ופגיעה בחופש הביטוי. נפנה בבוקר לפייסבוק ונדרוש הסברים ואת החזרת הפוסט".
חבר הכנסת מטעם ימינה מתן כהנא כתב: "חסימת הטור של ידידיה מאיר זו סתימת פיות. כל מי שחופש הביטוי חשוב לו חייב להתקומם נגד מדיניות ההשתקה הזו. רשת חברתית שתנקוט במדיניות השתקה שכזו לאורך זמן תדעך ותיעלם וטוב שכך. חוסמים רק מי שקורא לאלימות".
איש התקשורת החרדי קובי אריאלי צייץ על כך באופן ביקורתי למדי: "זו ההודעה שקיבל ידידיה מאיר מפייסבוק כשפרסם טור נגד הממשלה המתגבשת. זה באמת מפחיד. אנא, חברי ההגונים משמאל, הרימו קול מחאה".
 
עקיבא נוביק הוסיף: "הצנזורה של פייסבוק את הטור של ידידיה מאיר היא סתימת פיות במובן הכי פשוט. כל מי שתומך בחופש ביטוי, לא רק של עצמו, צריך להתקומם מההתנהלות המבהילה הזאת".
העיתונאי דרור גלוברמן הוסיף: "אין לי מושג מה בטור הזה של ידידיה מאיר גרם לפייסבוק למחוק אותו. ידידיה מייצג רבים בכתיבה מעולה והוגנת. דעתי שונה כן? הטור מבלבל עיקר ותפל, טועה ומפוחד. אבל לצנזר? פייסבוק, נטרקתם. אז להלן ״אינני מסכים עם דבריך אבל אגן על זכותך לומר״ גרסת הסושיאל. תקראו".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ממה שהבנתי, פייסבוק חסמה בגלל פרטיות
    גל 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעצם כך שפורסמו כתובות פרטיות של אנשים. נתקלתי במישהו שטען שזו ההפרה של תנאי הקהילה שבגינה נחסמו. פה יש הגיון וצדק במעשיהם. אולי כדאי שמבחינה ציבורית שפייסבוק ישראל תפרסם תגובה רשמית שתבהיר את העניין.
    סגור
  • הוא לא פירסם כתובת
    נהוראי 06/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא פירסם כתובת הוא פרסם רחוב!! חשוב להדגיש את זה
    סגור
  • 3.
    הבולשביקים והפאשיסטים מהשמאל מנסים לסתום פיות !
    אסף 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    4 3
    עוד מעט יקימו מבנה וריכוז הפרדה לימין !
    סגור
  • 2.
    הסוד של השמאל
    יובל 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כמו שהדבר הדמוקרטי היחיד במפלגה הדמוקרטית הוא השם שלה... כך נסיכי חופש הביטוי מהשמאל אינם קשורים לנסיכות אותה הם מתיימרים לייצג... פשוט. כל כך פשוט.
    סגור
  • 1.
    ומתי היא תחסם? נמאסו עלי המסרים המסיונרים שלה
    תמיר 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אף אחד לא אוהב מכונות פרופוגנדה.
    סגור