תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים סוף סוף מגיב: "תאגיד השידור צריך טיפול שורש"

אחרי שתיקה רועמת ביומיים האחרונים ארגון העיתונאים מגיב לתחקיר הארץ: "מטפלים בחלק מהתלונות שעלו בכתבה מזה חודשים ארוכים. מדובר באופן ברור  בתרבות ארגונית בעייתית שמאפשרת את התופעות והפתרון היחיד הוא ביעורן ולא ל סוג של התעלמות"
מערכת ice |  4
כאן תאגיד השידור (צילום נירי גתמון, ויקיפדיה)
אחרי שפרסום 'הארץ' על הבעיות הארגוניות בתאגיד השידור עורר סערה, ארגון העיתונאים מגיב לראשונה לתחקיר לאחר שתיקה רועמת ומודה כי הם מודעים לחלק מהמקרים ומטפלים בהם מזה כמה חודשים.
"בהמשך לפרסומים שהופיעו בימים האחרונים בעיתון הארץ על מסכת ההתעמרויות וההטרדות שחוו עובדים בתאגיד השידור הציבורי, חשוב לנו לומר שאנחנו מטפלים בחלק מהתלונות שעלו בכתבה מזה חודשים ארוכים, עומדים לצד העובדים שנפגעו ומלווים כל תלונה על מנת למצות את הטיפול תוך ליווי אישי של העובדים שנפגעו".
"מהפרסומים עולה באופן ברור שמדובר בתרבות ארגונית בעייתית שמאפשרת את הישנותם של מקרי ההטרדה והתעמרות ללא טיפול שורש בתופעה. הפתרון היחיד להטרדות מכל סוג הוא ביעורן. לא השתקה, לא מריחה, ולא כל סוג אחר של התעלמות. ארגון העיתונאים פועל מול כל הגורמים הרלוונטיים על מנת להפוך את התאגיד, וכן כל כלי תקשורת אחר, למקום שבו כל עובד ועובדת ירגישו שהם יכולים למלא את תפקידם על הצד הטוב ביותר והבטוח ביותר כפי שראוי שיהיה, ולוודא שתופעות המתוארות בכתבה לא יחזרו על עצמן".
 
הודעת ארגון העיתונאים מצטרפת להודעה הבוקר של מועצת תאגיד השידור תקיים דיון מיוחד במהלך הימים הקרובים בעקבות התחקיר. בהודעה הרשמית של המועצה נמסר כי "המועצה מייחסת חשיבות רבה לעובדי התאגיד כולם, שהם המשאב החשוב ביותר של התאגיד. המועצה תעשה את כל הניתן, כדי לבחון את הדברים לעומקם ולוודא שהתאגיד מהווה סביבת עבודה ראויה ומכבדת״
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לוזרים שמאלנים יטפלו בשמאלנים? אתם בדיחה. התאגיד בדיחה. (ל"ת)
    אגודת העיתונאים 07/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    אם זה נכון - צריכה להיות מינימום סובלנות לדברים כאלה
    שנדי 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בהנחה שזה נכון, לחייבים להיפטר ממה שהטריד והטיל אימה וממי שאיפשר לזה להימשך. אסור שהטיפול בעניין הזה יסתכם ב״נו נו נו״. התאגיד הוא גוף צעיר ואם ייתנו לדברים האלה לקרות בלי השלכות משמעותיות, זה יהפוך להיות חלק מהדי.אנ.איי הארגוני ואז אולי יהיה מאוחר מדי לשנות. מעבר למובן מאליו, שזה לא חוקי ולא מוסרי, התאגיד מתחרה בגופי תקשורת אחרים ואם יצא לו שם של מקום עבודה רעיל יהיה להם קשה לגייס עיתונאים טובים, ובצדק.
    סגור
  • 2.
    רציתם שוני מרשות השידור
    גימלאי רשות 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הקמתם מפלצת גרועה הרבה יותר בזמן קצר לשמחתי הצליחו לשמר את החומרים בסרטיות הרדיו והטלויזיה ולעשות דיגיטציה בלי חומרים אלה אין זכות קיום לתאגיד.
    סגור
  • 1.
    ארגון העיתונאים כל כך עלוב, תגובה רופסת וכנועה!!!
    אלעד 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    האם זו התגובה של ארגון העיתונאים לתחקיר הכל כך מזעזע? זה מה שאתם עושים? להוציא הודעה עלובה, שבה אתם בעצם נותנים למנהלי התאגיד יד חופשית להמשיך ולהתעלל בעובדים? עם ארגון עיתונאים כזה לא צריך איגוד מקצועי כלל, ממלא כל אחד לנפשו ולגורלו.
    סגור