תקשורת ומדיה

הורוביץ תקף את החיילים, קארה: "גיבוי מלא למפקדים"

שר הבריאות יצא נגד האלימות של חיילי צה"ל נגד פעילי "לוחמים לשלום" בהפגנה בדרום הר חברון. סגן השר הביע תמיכה בחיילים: "פעילי טרור שהגיעו ללבות את האש והיצרים וליצור מתח בין יהודים לערבים נעצרו על ידי כוחות צבא ההגנה לישראל"
אביחי דלאל | 
אביר קארה, ניצן הורוביץ (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, מרים אלסטר, אוליביה פיטוסי)
שוב חילוקי דעות בקואליציה. שר הבריאות ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ יצא היום נגד חיילי צה"ל בדרום הר חברון שלטענתו פעלו באלימות נגד מפגינים מתנועת "לוחמים לשלום" שהגיעו לדרוש להעביר מים לפלסטיני. סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה יצא להגנת החיילים. 
הורוביץ העלה צילום מסך של דיווח באתר "הארץ" וכתב: "האלימות מצד חיילים כלפי פעילי שלום חייבת להיפסק. קבוצה מתנועת 'לוחמים לשלום', שלא נקטו בשום פעולה חריגה, ספגו יחס ברוטאלי ופציעות כאשר ליוו מיכלית מים לכפר בדרום הר חברון. לאחר ששמעתי עדויות קשות, כמו שגם רואים היטב בתמונות, פניתי לשר הביטחון ודרשתי לערוך בירור יסודי. די".
היום (ראשון) קארה הגיב להורוביץ: "פעילי טרור שהגיעו ללבות את האש והיצרים וליצור מתח בין יהודים לערבים נעצרו על ידי כוחות צבא ההגנה לישראל. מי שמצפה לפגוש בשטח לוחמים שמחלקים פרחים ועובר על החוק שלא יתפלא שהוא נעצר. מעצר זה לא דבר נעים כל הכבוד לחיילים שלנו. עם ישראל חי. גיבוי מלא למפקדים בשטח בצבא המוסרי בעולם".
קארה דאג גם לענות למבקרים, כשנכתב לקארה כי הוא יושב עם ניצן הורוביץ בקואליציה, ענה: "בממשלת אחדות יושבים עם אנשים שלא מסכימים איתם על הכל". ועל התשובה הגיבו כי  זו הסיבה שהוא לא ישב עם הליכוד והחרדים, על כך ענה קארה: "הליכוד והחרדים מוזמנים לממשלה. הם החליטו להחרים בשל הרצון לדאוג לסידור עבודה לבנאדם אחד ולא כדי לדאוג לציבור שהם מייצגים". ביקורת נוספת שעלתה היא שאלה עוקצנית שתהתה עם ח"כ מוסי רז אישר לקארה לצייץ כך? קארה ענה בעקיצה גם כן: "הממשלה עם הנתינים אחי, לא עידכנו אותך היא כבר לא באופנה אחי זה אייטיז".
 
במרצ בכלל יצאו נגד חיילי צה"ל בעקבות אותה ההפגנה. "תולי פלינט, עובד סוציאלי וסגן אלוף במילואים, הגיע עם פעילי 'לוחמים לשלום' כדי להעביר מיכלית מים ליישוב פלסטיני. הם לא ביצעו שום פעולה חריגה. חיילי צה״ל תקפו אותם בברוטאליות, פצעו את א׳ בפנים, וכמעט חנקו את תולי עם ברך שהונחה על צווארו" נכתב בהודעה של מרצ.
ח"כ מוסי רז התבטא גם כן נגד החיילים וכתב: "שום דבר לא מצדיק את העובדה שששת הפעילים חברי מלוחמים לשלום שעוכבו ללא סיבה הוחזקו אזוקים יותר מ-6 שעות. הזמנתם לחקירה היום לא מוצדקת ונועדה לטשטש את האלימות כנגד המפגינים והמפגינות".
בנוסף, רז שלח מכתב עם ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת לשר הביטחון בני גנץ ובו הוא דרש לתחקר את האירוע ושאלימות נגד הפגנות שלוות לא תענה באלימות מאותו הסוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה