תקשורת ומדיה

יריב לוין הביך את הח"כים הערבים: "הכסא חשוב מהשפה?"

מופע כזה לא נראה הרבה זמן. הח"כ מהליכוד פנה בערבית לחברי הכנסת וליד טאהא ואבתיסאם מרעאנה והתעמת איתם על כוונתן להציע נגד הכנסת השפה הערבית כמקצוע חובה בבתי הספר: "תראו איך מתביישת ואיך הם מתביישים, באף מדינה איסלאמית לא היו מצביעים נגד שפת הקוראן"
כפיר אדר |  1
יריב לוין (צילום צילום מסך חדשות 13)

חבר הכנסת הוותיק מהליכוד יריב לוין סיפק אמש (רביעי) מופע של ממש על בימת הכנסת. בפנייה בערבית רהוטה למדי לחברי הכנסת הערבים, הוא התעמת איתם על כוונתם להצביע נגד הצעת החוק שלו להכניס את לימודי הערבית כמקצוע חובה בבתי הספר ונזף בהם בצורה שטרם נשמעה במשכן מח"כ יהודי ולא בעברית.

לוין כתב בפייסבוק שלו: "חשפתי היום בנאום בערבית את פניהם האמיתיות של ״האידיאולוגים״ כביכול, תומכי הממשלה, חברת הכנסת מרעאנה וחברי התנועה האיסלאמית. מתברר שכמו שאר חברי הממשלה הנוכחית, שום דבר לא מעניין אותם מלבד הכסא. צפו בהם מורידים את הראש ומתביישים".
בין היתר אמר להם לוין: "חבר הכנסת וליד טאהא, אין אף תנועה איסלאמית ברחבי העולם אשר תצביע נגד השפה הערבית, נגד שפת הקוראן המכובדת, אתם התנועה האיסלאמית?", על כך קיבל לוין מחיאות כפיים סוערות מחבריו במפלגה.
לוין שוב חזר לטאהא: "הכסא יותר חשוב מהכסא? אתם התנועה האיסלאמית או תנועת הכיסאות? חברת הכנסת מרעאנה, הלכת להצביע נגד השפה הערבית?". לאחר מכן אמר בעברית: "תראו איך מתביישת ואיך הם מתביישים, מדברים אחד עם השני כאילו הם לא שומעים".
לסיום אמר לקול תשואות חברי הכנסת מהימין: "כל המוסלמים במדינה צריכים לדעת שח"כ מרעאנה נגד השפה הערבית ולמידת המורשת הערבית, גם וליד טאהא מהתנועה האיסאלמית, תתביישו לכם".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פוצ איוונוביץ'
    ארק 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה היה הליכוד 40 שנה? לימוד הערבית חשוב לו? זו הצעה שבאה רק להביך את החכים הערבים. הוא יודע כי במליאה אף אחד מהחברים שלו לא יתמוך. לא ליצמן לא סמוטריץ ולא בן גביר. העיקר להביך. העיקר שיש לו טלאי על הראש
    סגור