תקשורת ומדיה

חדשות 12 הפרו אמברגו? הקולגות זועמים: "קצת קולגיאליות"

על אף שפורסם אמברגו על הידיעה שבה יפורסם כי גוגל פיי יחל לפעול בישראל ממחר, בתכנית חיסכון עם קרן מרציאנו, הכתב איתמר מינימר דיווח בשידור חי על המהלך וגרם לכל כלי התקשורת להפר את ההוראה של משרד היח"צ. מה חשבו על כך העיתונאים?
מערכת ice |  2
קרן מרציאנו (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
האם בחדשות 12 עשו תרגיל הערב (שני) לכל כלי התקשורת? על אף אמברגו על ידיעה מטעם משרד היח"צ 'שרף תקשורת' שמייצגת את גוגל בישראל שמציג את כניסת גוגל פיי לארץ, החליטו ב'תכנית חיסכון' שהם מעלים את הדיווח על הנושא הבוער.
מחדשות 12 נמסר ל-ice: "הטענה חסרת בסיס. לאחר שנודע לכתב "תוכנית חיסכון", איתמר מינמר, ממקורותיו בחברות האשראי והבנקים כי מחר יושק השירות הוא פנה ליחצ גוגל או אז נזכרה אשת היחצ לעדכן כי יש הודעה לעיתונות תחת אמברגו. ברור שהודעה מסוג זה לא תעצור פרסום לגיטימי של עיתונאי".
למעשה, הידיעה הייתה אמורה לעלות כאחידה בכל כלי התקשורת בישראל רק מחר ב-8:00 בבוקר, אך בתכנית בחרו להעלות כתבה קצרה בעניין, דבר שעורר את הזעם של היח"צ וביקורת מצד קולגות.
 
העיתונאי של וואלה! ברנז'ה דוד ורטהיים כתב: "ביחצ של גוגל בישראל שלחו לעיתונאים הודעה באמברגו למחר ב-8:00 בבוקר על השקת שירות התשלומים גוגל פיי בישראל. בחדשות 12 החליטו שהם לא כפופים לו – ופרסמו כתבה קצרה בתוכנית חיסכון. ביחצ זועמים. בצדק. ולא רק. בתוך כל התחרות, קצת קולגיאליות לא הייתה מזיקה".
 
יבגני זרובינסקי כתב: "למה שיהיו כפופים לו? עשו בשכל ויש מצב שגם אושר בעצימת עין ועכשיו משחקים אותה עצבניים", עקיבא נוביק הוסיף: "נשמע כמו התרגיל הראשון בספר איך גם לתת סיפור למישהו וגם לייצר תירוץ מול כל האחרים ("אנחנו ממש זועמים, ובצדק")".
 
עודד קרמר הוסיף: "כל מוסד האמברגו החד צדדי, כלומר גוף שמנחית מועד פרסום על כלי התקשורת בלי הסכמה, הוא מגונה ולא ראוי. מי שמקשיב לו הוא הלא קוליגיאלי. אנטי עיתונות. לפרסם מתי שנח ללקוח זה יח"צ".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אלה בדיוק שיטות העבודה של מרציאנו!!!
    מכיר את מרציאנו 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מכיר את קרן מרציאנו, ולא מהיום. ראיתי את שיטות העבודה שלה מול מקורותיה, ושוחחתי עם אנשים שעבדו מולה. מרציאנו "לא רואה בעיניים". אם למישהו אחר יש ידיעה בלעדית, היא תחסל את המקור של הידיעה. ראו את התמונה שלה באתר - לדעתי פנים של רוע צרוף, וכך לדעתי היא גם מגישה את המהדורה המרכזית - בקול צווחני, מבטים מפחידים, שלא לדבר על הופעותיה בנושא הקורונה (לא ידעתי שמרציאנו היא ד"ר לרפואה, אבל כן ראיתי שהיא "נופפה" בתחילת המגיפה את יואב אבן ותפסה מיד את מקומו). לא אתפלא אם גם אמברגו על פרסום ידיעה לא מעניין אותה, במה שאני רואה כמסע כוחני בלתי פוסק. לסיכום - לדעתי קרן מרציאנו היא ממש לא דוגמא למקצוענות עיתונאית.
    סגור
  • 1.
    המערכת הכי בריונית ואלימה היא תכנית חיסכון
    שירה 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פחד אלוהים להתעסק איתם
    סגור