כסף וצרכנות

מהפכה בעולם התשלומים: גוגל פיי הושק בישראל

מהיום יכולים כמעט שני שליש מאזרחי ישראל לשלם כמעט בכל בית עסק בקלות ובמהירות ללא צורך בהחזקת כרטיסי אשראי או ארנק בכיס
יאיר מור |  2
תשלום באמצעות הנייד (צילום pexels)
גוגל הודיעה זה עתה על השקת אפליקציית התשלומים שלה, Google Pay, בישראל. האפליקציה מאפשרת למשתמשים להפוך את הסמארטפונים מבוססי האנדרואיד שלהם לארנקים דיגיטליים, ולשלם ברוב בתי העסק בישראל בקלות ובמהירות ללא צורך בהחזקת כרטיסי אשראי או מסירת הפרטים שלהם.
 
שירות גוגל פיי, שהושק ב-2015 תחת השם Android Pay בארה"ב, מאפשר למשתמשי סמארטפונים המריצים את מערכת ההפעלה של החברה להזין פרטים של כרטיסי אשראי נתמכים, ומאותו רגע הם יכולים לשלם באתרים, אפליקציות ובתי עסק ללא שימוש בכרטיסים עצמם. פרטי הכרטיסים אינם נשמרים על האפליקציה או המכשיר – במקום זאת, גוגל נותנת לכל כרטיס בכל מכשיר מספר ייחודי ("טוקן", או בעברית אסימון), שהוא המספר שנמסר לשירותי תשלום שבהם בוחר המשתמש לבצע עסקאות, וחברות עיבוד תשלומים יודעות לקשר אותו עם הכרטיס ולבצע את הפעולה. כך פרטי הכרטיס נשארים סודיים, ומקבלי התשלומים לא נחשפים אליהם כלל.
תשלום באמצעות השירות נתמך, כאמור, גם באתרים ואפליקציות שאליהם נכנס המשתמש מהמכשיר, אך גם בכל בית עסק עם מסוף תומך – ורוב בתי העסק בישראל כבר מצוידים כיום במסופונים התומכים בתשלומים ללא מגע, המיועדים גם לכרטיסים המצוידים בשבבים מודרניים במקום בפסים המגנטיים שייצאו בקרוב משימוש. התשלום בבתי עסק נעשה ללא פתיחת האפליקציה (אם כי היא צריכה להיות מותקנת על המכשיר ולעבוד ברקע) – כל מה שצריך לעשות הוא לפתוח את נעילת המכשיר ולהצמיד אותו למסוף בעת התשלום.
בישראל, כשני שלישים מהמכשירים שנמכרים בכל שנה הם מכשירי אנדרואיד, כך שמדובר בבשורה דרמטית שצפויה להשפיע על רוב הישראלים, כ-8 חודשים לאחר השקת המתחרה אפל פיי שזמין לכשליש מרוכשי הסמארטפונים בישראל. עם זאת, השירות פועל רק על מכשירים בעלי שבב תקשורת טווח אפס (NFC), שאינו קיים בכל מכשיר אך ברובם המוחלט (ומשמש גם לטעינת רב-קו, לדוגמא).
החברה ציינה כי היא תומכת בכל הכרטיסים שהונפקו על ידי בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות, הבנק הבינלאומי הראשון ובנק יהב וחברות האשראי ישראכרט, Cal ו-Max – כלומר כל כרטיס אשראי שקיים בישראל.
"השקת Google Pay היא בשורה משמעותית לצרכנים הישראלים", אמר ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל. "החל מהיום, רובם המוחלט יוכל ליהנות מרכישות בטוחות ומהירות בארץ ובעולם. הביקוש הגבוה לשירותי Google Pay הביא לכך שכל המוסדות הפיננסיים הבולטים בארץ חברו אלינו בכדי להטמיע את השירות עבור לקוחותיהם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא עובד לי עם מאסטרקארד של פועלים ולא של מקס
    אליהו 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיין טוען שאינם נתמכים
    סגור
  • 1.
    חוץ מבנק הדואר
    משה 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל
    סגור