תקשורת ומדיה

קשת 12 תחת מתקפה: "אופירה וברקו הגיעו לנקודת שפל"

מבקרת הטלוויזיה של הארץ בטור נגד התכנית האחרונה של צמד המגישים בשישי: "העיסוק של קשת 12 בעצמה אינו חדש, אבל נדמה כי אתמול נשבר עוד שיא. אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' אירחו את אילנה דיין, ניב רסקין וערן זרחוביץ' שבאו רק כדי לקדם את תוכניותיהם"
מערכת ice |  12
אופירה וברקוביץ (צילום פייסבוק/אופירה וברקוביץ')

תחת הכותרת "אופירה וברקו הגיעו לנקודת השפל של יקום קשת 12", יסמין לוי מבקרת הטלוויזיה של הארץ יצאה מה שהגדירה כ: "העיסוק של קשת 12 בעצמה אינו חדש, אבל נדמה כי אתמול נשבר עוד שיא. אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' אירחו את אילנה דיין, ניב רסקין וערן זרחוביץ' שבאו רק כדי לקדם את תוכניותיהם".

לוי טענה בטורה: "כמו שמארק צוקרברג לא מעוניין שהגולשים יצאו מה"מטא יוניברס" שהוא ברא לנו, כך אבי ניר, מנכ"ל קשת יעשה הכל על מנת שהצופים לא ייחשפו ליקום מקביל מתקיים איפשהו מעל או מתחת למספר 12 בשלט. החרדה לאבד צופים נטועה כה עמוק עד שעם הזמן הולכת ומתעמעמת ההבנה, מה קדם למה — הקידום לתוכן או התוכן לקידום. כל כך מטושטשים כבר הגבולות עד שלא רחוק היום שבו ינחת על הראש הריאליטי החדש, "הערוץ במסכה".
"השיא התגלה בשישי כשהתברר שהתוכנית "אופירה וברקו" היא למעשה בובת בבושקה. בכל בובה הסתתרה עוד הפתעה ועוד הפתעה בצורת קידום ועוד קידום לאחת מתוכניות הערוץ. פתחתם אופירה, יצאה אילנה דיין. פתחתם דיין יצא ניב רסקין. פתחתם רסקין, יצא ערן זרחוביץ'. מזל שהתוכנית מוקצבת בזמן, אחרת אין לדעת לאן זה היה עוד יכול להגיע. אסייג חשפה שרדפה ארבע שנים אחר דיין עד שהעיתונאית הנכבדת "נשברה" והתייצבה. לא ברור מה גרם לה להסכים, אבל היא בעיקר הגיעה כדי לספר על החלק הראשון של התחקיר ששודר שלשום ב"עובדה", "הסודות של כלא גלבוע" ולגלות מה מחכה בחלק השני, שחלילה לא נזוז לשום מקום. "אז יש למה לצפות", בישרה אסייג בהתרגשות. בסוף דיין סיפרה ש"התפקיד שלנו הוא לא תיקון עולם אלא אוורור עולם" ובינתיים לא היה מזיק למנהלי קשת לאוורר קצת את ראיית העולם ולהפנות מבט שחורג לעתים מעצמם".
 



"אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', נטולי הבולשיט, מסוגלים להוציא לא מעט מהמרואיינים בעזרת כנות וישירות ויודעים בדיוק כיצד לדחוק אותם לפינה. אבל מניב רסקין, שמשמיע את עצמו כל בוקר, לא היה מה להוציא חוץ מההכרזה על שובה של "נינג'ה ישראל". בשביל לשמוע מפיו ש"הרמה של המתמודדים עלתה" לא צריך לקום מתנומת שישי. אבל היה גם חלק מוצלח בראיון עמו, כשהחליף תפקיד ומקום ישיבה עם ברקוביץ' וראיין אותו. לא לפני שאופירה חקרה את רסקין "איפה הוא נהנה יותר, בבוקר בקשת או בפריים טיים".

"את הצופה מספר 1", העיר רסקין לאסייג. ברקוביץ' אמר שהיא מופיעה ב"הזמר במסכה", משתתפת במלא קמפיינים ורוצה להשתלט לרסקין על התוכנית. לא בטוח שזו ממש בדיחה, בקצב שבו כל טאלנט שם נוגס בעוד ועוד זמן שידור כמו פאקמן רעב. "מילה על הנינג'ה", ביקש רסקין, שנזכר מהי משימתו האמיתית שם, ואסייג השיבה "מה מילה, 20 דקות". רסקין המשיך למלא את תפקיד היחצן שהפך להיות "יש דור חדש של צעירים מעולים" ואסייג נסחפה, "זו התוכנית הכי חינוכית בטלוויזיה", לא פחות. ואם לסמוך על הפרומואים החדשים, שבהם גם פרצופיהם של אסי עזר ורותם סלע נהפכו למוכי תדהמה כאילו התמזגו באלה של צדי צרפתי, אפשר לומר שמדובר ב"נינג'ה במסכה".
השיחה עם זרחוביץ' לא הייתה מלהיבה יותר. מהרגע שנכנס לאולפן, בתרועת חצוצרות כיאה לראש ממשלה, מיד עלתה ברקע תמונתו מגלם את נפתלי בנט ב"ארץ נהדרת". אפילו הכותרת לאייטם, המשעשע יש לומר, "ביקור ראשון של ראש הממשלה ב'אופירה וברקו'", הסגירה שליקום של קשת יש מנהיג משלו. האיש "בעל אלף הפרצופים" כפי שהציגו אותו הגיע בעיקר כדי לחשוף שהוא גם מופיע אי שם בחוץ, "כנסו לפייסבוק ולאינסטגרם יש שם את כל הרשימה" ולראות לקט של דמויות שלו מ"ארץ נהדרת". מתישהו בשיחה זרחוביץ' זרק משהו על כך שהוא השנאוצר במסכה ושאסייג רבה עם השועלה. לא ברור כיצד האומה שרדה עד אותו רגע בלי המידע הזה. מתישהו בשיחה זרחוביץ' זרק משהו על כך שהוא השנאוצר במסכה ושאסייג רבה עם השועלה. לא ברור כיצד האומה שרדה עד אותו רגע בלי המידע הזה".
 

תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    זוכר איך ברקו אמר לכל פוליטיקאי שהוא מצביע לו
    מיכאל 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כחלון, ליברמן, גנץ, הוא מצביע לכולם.
    סגור
  • 11.
    אופירה וברקו
    יקיר 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הצחוק הפרוע והצעקות מפריעות לשמיעה ולהנות מהתוכנית …
    סגור
  • 10.
    כמה נמוך יכולים עוד לרדת?
    Shlom .w 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תורידו את התוכנית הבזויה מאיתנו. חבל הייתם טוב עכשיו עם ברקו ובעיקר אופירה אתם תיפלו
    סגור
  • 9.
    כמה נמוך יכולים עוד לרדת?
    שלו י. מודאג 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כמה נמוך עוד אפשר לרדת? עם חבורה עם יכולת מנטלית מוגבלת יש עוד הרבה. לכו וצאו לנו מהחיים אם אין לכם מה למכור. עם אופירה וברקו אתם תמחרו כליל. הגיע הזמן להוציא אותם תהטלויזיה
    סגור
  • 8.
    אומללים הצופים בערוץ 12
    הנושך 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ערוץ שחוסך !!!!!
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    כבר שלוש שנים צוללים מתחת לשפל. בושה של טלויזיה! (ל"ת)
    בושה 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 6.
    שיבושם לו.
    תום 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי שצופה בפארסה הזו שנקראת תוכנית ראיונות שיבושם לו.
    סגור
  • 5.
    מי צופה באשפה הזו??
    שי 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מי שצופה מגיע לו
    סגור
  • 4.
    מי שצפה בזה ?
    חרצון אגרה 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיע לו
    סגור
  • 3.
    תוכנית פח אשפה
    יוסי 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מי בכלל צופה בערוץ המדמנה הזבאלה הזה????
    סגור
  • 2.
    אנו אנשי הימין לא רואים התוכנית הבזויה של 2 אלו.
    דנית 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    12 1
    תוכנית פח אשפה שנקראת "רק לא ביבי" !!! רק ערוץ 14
    סגור
  • 1.
    מה בדיוק אתם חושבים שהצופים של אופירה וברקו רוצים?
    הזיקית אביבית 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם תקועים מול ערוץ 12 וזה מה שהם אוהבים. להגיד שפל של תכנית זה להגיד למקדונלד לא למכור זבל
    סגור