תקשורת ומדיה

בן כספית מפרגן לעבאס: "הרבה יותר מאיש השנה"

בן כספית פרסם את טורו השבועי במעריב סופהשבוע. במסגרת סיכום השנה בטורו, הקדיש חצי ממנו ליו"ר רע"מ מנסור עבאס, שלדעתו "עשה מעשה נועז אפילו יותר מהגעתו של אנואר סאדאת לירושלים."
מערכת ice |  3
בן כספית (צילום פלאש 90)
העיתונאי בן כספית פרסם היום (שישי) את טורו השבועי ב"מעריב סופהשבוע". הפעם, יום לפני סיומה של השנה האזרחית, הקדיש כספית את טורו לסיכום שנת 2021, שנה שטלטלה את המערכת הפוליטית ואיתה את המדינה כולה.
כספית הקדיש חלק נכבד מהטור שלו (חצי, 3 מתוך 6 מאמרים) ליו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס, שנכנס לקואליציה ואפשר את הקמת ממשלת בנט-לפיד. "מנסור עבאס, המנהיג שהעז לקפוץ לתוך נהר שורץ תנינים וכרישים בלי לדעת אם יש בכלל גדה בצד השני, עשה מעשה נועז אפילו יותר מהגעתו של אנואר סאדאת לירושלים." כתב כספית, "מנסור מנהיג מפלגה קטנה מוקפת אויבים, מאחוריו יש רק סכינים, האלקטורט שלו הפכפך. המעשה שביצע מנוגד לכל מה שהטיפו שנות דור שאר המנהיגים מסוגו", מפרגן לו כספית, אך מוסיף ש-"ההימור שלו אדיר, בעוד סיכויי ההצלחה אינם ברורים."
כספית מרבה להרחיב בחשיבות המהלך של עבאס, ורואה בו אפשרות למהפכה של דורות: "עבאס הוא הרבה יותר מאיש השנה. כפי שהדברים נראים כעת, הוא איש העשור, אולי אפילו איש הדור. אם הוא יצליח להניח את אבן הפינה לגשר המיוחל בין שני העמים, להפיל את חומות הגטו של ערביי ישראל ולהפוך אותם שותפים לגיטימיים במדינה היהודית, זהו מעשה בקנה מידה תנ"כי. פרס נובל לשלום יהיה קטן עליו בלא מעט מספרים."
 
כספית לא מדיר את נתניהו מההישג המדובר: "זה לא היה יכול לקרות בלי נתניהו. בהפוך על הפוך, נכון לעכשיו הפרק המרשים ביותר במורשת נתניהו הוא פרק השלום." אך מסייג מיד את דבריו: "שני מפעלי השלום הגדולים שלו קרו לו במקרה, כשניסה להגיע למחוזות אחרים. הסכמי אברהם נולדו מכורח ביטול הסיפוח. ריסוק תקרת הזכוכית של ערביי ישראל נכפה על נתניהו לצורכי הישרדות אישיים דחופים."
בהמשך הטור כספית סיכם את השנה של ראש הממשלה בנט ("דילג די בקלות מעל רוב המוקשים האמיתיים"), פירגן לשר האוצר ליברמן ("בלעדיו אין אירוע כלל") שלא ויתר בקרב מול ביבי עד שקמה ממשלה בלעדיו ולשר החוץ יאיר לפיד ("המבוגר האחראי, מי שעשה בית ספר לפוליטיקה"). לאחר מכן יוצא כספית נגד דודי אמסלם שיצא השבוע נגד שופט בית משפט העליון דוד מינץ, לאחר שזה דחה לו עתירה שהגיש לבג"ץ.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    וואו, איזו חשיפה, כספית מעריץ את עבאס. מי ישמע! (ל"ת)
    כספית פוליטיקאי 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תעמולן שנתבע פעם אחר פעם !!! (ל"ת)
    אסף 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ויוצא זכאי פעם אחרי פעם. עכשיו נראה את ביבי עושה את זה. (ל"ת)
    ליליאוז 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור