תקשורת ומדיה

'הארץ' מתקפל: הטענות נגד אגודת אפרת היו שקריות

בטור של נועה אסטרייכר ב'הארץ' נטען כי בשנים האחרונות היו מקרים בהן אגודת אפרת הבטיחה לנשים הרות סיוע כלכלי ונעלמה להן אחרי הלידה. הבוקר מתנצלים בעיתון: "מצטערים על כך"
מערכת ice | 
נועה אוסטרייכר, אגודת אפרת (צילום Magma Images, מתוך פייסבוק)
בדצמבר האחרון (2021) עלה טור של הבלוגרית נועה אסטרייכר בו היא יצאה בביקורת חברתית על האופן שבו מתייחסים ללידה ואימהות בישראל, וביקרה גם את אגודת אפרת, הפועלת לשכנע נשים להימנע מביצוע הפלה מלאכותית.
בטור, שכותרתו "פרו ורבו ועופו לנו מהעיניים", אסטרייכר האשימה את אגודת אפרת בהפעלת לחצים על נשים שלא לבצע הפלה: "בשנים האחרונות פורסמו תחקירים על האופן שבו האגודה מפעילה לחצים על נשים הרות במצוקה ומבטיחה להן סיוע כלכלי. המודעות של אפרת מופיעות כבר 20 שנה על כל אוטובוס שני: "הפלה, קשה לחיות עם זה" — כאילו איזושהי אישה תבחר לעבור את הטראומה הזאת רק כי בא לה להישאר מידה 36 בג'ינס. הפלישה של אגודת אפרת לחיינו נתפשת כגזירת גורל."
 
בטור המקורי טענה אסטרייכר כי פורסמו תחקירים בשנים האחרונות בהן אגודת אפרת הבטיחה לנשים הרות סיוע כלכלי אם לא יבצעו הפלה, ולאחר לידת התינוק נעלמה להן. הבוקר (ראשון) תוקן הטור ופורסמה הבהרה והתנצלות: "בניגוד לאמור בגרסה קודמת של מאמר זה, לא ידוע על תחקירים מהשנים האחרונות בהם פורסם כי אגודת אפרת הבטיחה לנשים הרות סיוע כלכלי אך נעלמה לאחר שהתינוק נולד. אנו מצטערים על כך."
אסטרייכר, בלוגרית רשת ותיקה שניהלה בעבר את הבלוגיה של אתר 'תפוז', ביקרה את התקשורת בישראל על היחס לפריון של נשים: "למעשה, ילודה היא השלב העליון בסולם העניין של תקשורת המיינסטרים. מגזינים ומוספים, אתרי חדשות, מהדורות טלוויזיה — איפה שלא תדרכו, יידבק לכם לסוליה אייטם על שחקנית/זמרת/דוגמנית/פליטת ריאליטי ש"מוכנה להיות אמא", "מספרת על הלידה המרגשת" או "חובקת את הבייבי שהביאה לעולם עם האקס". ארבעה ילדים? זה סמל הסטטוס של 2019. תתקדמו, חמישה זה הטסלה החדש. רק מה, קדחת הפריון הזאת מתעקשת להתנהל מתוך ניתוק מופגן ממי וממה שמאפשר את קיומה: הגוף הנשי ומפעולותיו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה