תקשורת ומדיה

מענק של מיליון דולר אם תדווחו למען הפלסטינים

ארצות הברית מעניקה פרס כספי בגובה לא פחות ממיליון דולר למי שידווח על הפרת זכויות אדם מצד ישראל כנגד פלסטינים בגדה המערבית. ארגונים פרו פלסטינים "יעשו קופה"?
מערכת ice | 
חופש תנועב שטחים? (אילוסטרציה: Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
האם ארגונים פרו פלסטינים "יעשו קופה" על חשבון מדינת ישראל? לפי מידע מדאיג שמגיע היום (חמישי) מארצות הברית, לא מן הנמנע שכן, כאשר משרד החוץ האמריקאי הציע פרס כספי של לא פחות ממיליון דולר לכל מי שידווח על הפרת זכויות אדם מצד ישראל לעבר פלסטינים בגדה המערבית. 
כל זה קורה אחרי שרק בחודש שעבר הכריזה הלשכה לדמוקרטיה, זכויות אדם ועבודה על "תחרות פתוחה לפרויקטים המחזקים אחריות וזכויות אדם בישראל ובגדה המערבית ובעזה", כאשר בדיווח של הג'רוזלם פוסט נכתב: "ההצעות נועדו לאסוף, לאחסן ולתחזק תיעוד של זכויות אדם כדי לתמוך בצדק ובאחריות ובמאמצי הסברה בראשות החברה האזרחית, שעשויים לכלול תיעוד של הפרות במגזר המשפטי או הביטחוני וזכויות דיור, קרקע וקניין".
בדיווח נכתב גם כי: "מרכז DRL יעדיף פרויקטים בהובלת ארגונים מקומיים בעלי יכולת מוכחת ליישם תוכניות בישראל, בגדה המערבית ובעזה". חוקי התחרות קובעים כי בקשות אינן יכולות "לשקף כל סוג של תמיכה לכל חבר, שותף או נציג של ארגון טרור ייעודי".
פרופ' ג'רלד שטיינברג, העוקב אחר מימון לארגונים לא ממשלתיים העוסקים בנושאים הקשורים לישראל, אמר לג'רוזלם פוסט, כי הוא מעולם לא ראה הודעת מימון מסוג זה בארה"ב. "מימון של ארה"ב בדרך כלל לא נועד לארגונים לא ממשלתיים פוליטיים, אלה תחת הכותרות של זכויות אדם", אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה