תקשורת ומדיה

כאן 11 תחת מתקפה: "פיגוע באריאל ובשידור הציבורי משדרים שטוקהולם"

אל גל הטרור הרצחני שמדינת ישראל מתמודדת איתו בחודש האחרון, נוסף אתמול פיגוע נוסף שגבה את חייו של מאבטח בכניסה לעיר אריאל, אלא שערוצי החדשות בישראל עלו לשידור מאוחר, וגררו ביקורת
מערכת ice |  2
כאן 11 (צילום יח"צ)
שבת לא שקטה עברה על מדינת ישראל, כשרגע לפני שיום שישי האחרון של חודש רמאדן מסתיים ללא נפגעים כפי שנצפה במערכת הביטחון, התרחש פיגוע רצחני באריאל. לפי עדכון של דובר צה"ל, שני מחבלים הגיעו ברכב לעמדת השמירה בכניסה המערבית לעיר, ירו למוות במאבטח במקום ונמלטו. סמן קצר לפני צאת השבת נגמר המצוד אחרי המחבלים והם נתפסו.
בזמן הדיווחים הראשוניים על הפיגוע, כתב הבידור והתרבות של YNET, רן בוקר, הסב את משתמשי טוויטר לעובדה מכעיסה: ערוצי החדשות לא מתייחסים לאירוע הרצחני שמדווח וממשיכים בשידורי סוף השבוע.
נזכיר כי בחודש האחרון התרחשו מספר פיגועים רצחניים ברחבים ישראל, בהם קיפחו את חייהם 14 אנשים. אירועים אלה גררו קטיעה מיידית של לוח השידורים ומעבר לשידור במתכונת חרום של עדכונים שוטפים. במקרה הזה, האירוע דווח בשעה 23:19, אך בערוצי החדשות עלו עם פרטיו רק לקראת חצות.
הערוצים המסחריים עלו בשידור מיוחד חצי שעה אחרי הדיווח הראשוני והחלו בדיווחים בערוץ. לעומת זאת, דווקא בתאגיד השידור הצייבורי בחרו לפרוץ לשידור סביב חצות במבזק מיוחד שלא המשיך מעבר לדקות בודדות. לאחר מכן, המשיכו בכאן 11 לשדר פרקים חוזרים של הסדרה הקומית שטוקהולם.
 
בוקר ביקר בחריפות את התנהלות ערוצי החדשות וצייץ בטוויטר, "למעלה מחצי שעה מאז הדיווח הראשוני על הירי באריאל שהתפתח לזירת טרור עם נרצח ומרדף אחרי המחבלים: חדשות רשת עלו לאוויר ממש דקות לקראת חצות, חדשות קשת קצת אחרי חצות. בערוץ כאן משודר שידור חוזר של הסדרה ״שטוקהולם״. ערוץ 14 לא משדר בשבת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ערוצי תעמולה שמאלנים
    רונרון 04/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לסגור את ערוץ 11.לסגור את גלי צהל.לסגור את גלגלצ.לסגור את עיתון הארץ.
    סגור
  • 1.
    לא חושב שמגיעה ביקורת כזו ל"כאן"
    גל 04/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בפועל, ערוצי החדשות מותחים שידור סתם, כשאין שום מידע חדש, ואפשר לסכם באמת בכמה דקות את הדיווח. ראינו את הביקורת על ההגזמה והפיכת הפיגועים לריאליטי. עכשיו כשזה לא כך, ולהפך, אז גם יש ביקורת. אולי כשזה בשעות הפעילות שלהם, זה עוד הגיוני. כשזו פריצה לשידור בחצות, עם חוסר מוכנות והיערכות לשידור המתפרץ, הצורך לא ממש אמיתי - מה גם שהם כן מדווחים בפושים בפורטלי החדשות שלהם. דווקא הבעיה הייתה ב"רשת 13", שהשידור לא היה מקצועי, באיכות ירודה, וכנראה שהקפיצו מישהו שלא יודע לתפעל את הקונטרול, כי ככה זה היה נראה בגרפיקה על המסך.
    סגור