תקשורת ומדיה

"המחבל פצוע יותר מהיהודי? יש לו קדימות בחדר הניתוח"

פרופסור אבינועם רכס באמירות מעוררות מחלוקת ב103FM: "ברפואה אין שכר בעונש. אם יש לך אח רוצח - אני לא יכול להעניש אותך על זה ולא לטפל בך, נוצר מצב אבסורדי שיישמע קשה מאוד"
מערכת ice |  6
פיגוע בבני ברק (צילום אבשלום ששוני/פלאש 90)
רק לאחרונה עלתה ביקורת חריפה נגד ביטוח לאומי לאור העובדה שילדי מחבלים ממשיכים לקבל קצבה גם לאחר לכתו של ההורה שהיה מעורב בפיגוע טרור והבוקר (ראשון) ב-103FM הוסבר מדוע יש למחבל עדיפות בכניסה לחדר ניתוח בבית חולים בישראל על חשבון משלם המיסים הישראלי.
פרופ' אבינועם רכס, לשעבר יו"ר ועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית, אמר בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM: "אם פצעת מחבל שבא להרוג אותך והוא לא מת, אתה מזעיק אמבולנס ומביא אותו לביה"ח - כך נכון וראוי לעשות".
 
עוד אמר: "ברפואה אין שכר בעונש. אם יש לך אח רוצח - אני לא יכול להעניש אותך על זה ולא לטפל בך, נוצר מצב אבסורדי שיישמע קשה מאוד, אבל אם המחבל פצוע יותר מאשר הישראלי היהודי, מגיעה לו קדימות להיכנס לחדר הניתוח".
 
יוכפז איתגר את הפרופסור: "האם צריך לקחת מחבלים שערפו ראשים של יהודים לעיניי ילדיהם עם גרזנים, ולטפל בהם?" פרופ' אבינועם רכס, לשעבר יו"ר ועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית: "כן. אתה יכול לחרוק שיניים ולנשוך שפתיים".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הפרופ’ אומר דעתו שאינה מתיישבת עם האמת
    רופא 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבועת הרופאים לא עוסקת בקדימות טיפול רפואי בזה שלוקח חיים. דעתו של הפרופ’ מצטרפת לטירוף הכללי במדינה בה פועלים במרץ לשחרר רוצח מורשע כזדורוב. הטרלול שלו אינו חדש ושייך לאסופת אנשים חולנים אשר איבדו בן ברוך מרדכי לארור המן.
    סגור
  • 4.
    הבעיה במי שמביא מחבל רוצח לטיפול!-לא ברופא שמטפל בכולם! (ל"ת)
    איתן 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    מדינה חולנית (ל"ת)
    דוד 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    רשלנות פושעת!
    רביב מנחם 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם כך הם פני הדברים ימח שמו של פרופסור אבינועם רכס. איבדנו צלם אנוש. לסייע למחבל רוצח ולתעדפו על פני חולה שלא הזיק לאיש מימיו זה נראה לי טרלול פרוגרסיבי חולני מאין כמוהו!
    סגור
  • 1.
    עם טיפש
    יעל 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לכן, כל החיים נהיה רדופים...
    סגור
  • לא עם טיפש זה עמה טיפש עם תואר פרןפסורה, ישו"ז (ל"ת)
    ישראלי 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור