תקשורת ומדיה

הסתדרות המורים בצעד דרמטי: הכריזה על סכסוך עבודה

לאחר שהגדירה את המשא ומתן מול משרד האוצר על ההסכם הקיבוצי, ההסתדרות הודיעה על סכסוך עבודה ותוכל להתחיל בהליכים ארגוניים בתוך שבועיים: "ישנה התעלמות גורפת ממצב חוסר כוח האדם המשווע שבו מצויה מערכת החינוך המשית עומסי עבודה ולחצים בלתי מתקבלים על הדעת"
מערכת ice |  4
יפה בן דוד הסתדרות המורים (צילום מארק ישראל סלם פול)
הסתדרות המורים תוכל לנקוט בצעדים ארגוניים בתוך שבועיים מהיום (ראשון), זאת לאחר שהכריזה על סכסוך עבודה כמחאה על המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי החדש, שלטענת ההסתדרות נעשה בחוסר תום לב ומוגדר כ"גרירת רגליים של האוצר במשא ומתן על ההסכם הקיבוצי". 
בעוד שהסתדרות המורים לא נכללת בהסכם קיבוצי מאז קיץ 2019, המזכ"לית יפה בן דוד שלחה מכתב לממונה עו"ד רבקה ורבנר, בו הסבירה את הסיבות לסכסוך העבודה: "מבוי סתום במשא ומתן על הסכם קיבוצי; גרירת רגליים וניהול משא ומתן בחוסר תום לב על ידי נציגי המדינה ובאופן שמסכל אפשרות לייצר הסכמות והתקדמות בעת שמרכת החינוך בקריסה; הצגת עמדות וטו של נציגי האומר שמסכלות אפשרות לקיום הידברות".
בנוסף, טוענת בן דוד ל"התעלמות גורפת ממצב חוסר כוח האדם המשווע שבו מצויה מערכת החינוך המשית עומסי עבודה ולחצים בלתי מתקבלים על הדעת על עובדי ההוראה".
במשרד האוצר אמרו: "צר לנו ששוב ושוב בוחרת הסתדרות המורים לנקוט באיומים בהשבתה על פני שיח והידברות. בימים אלו מקיים משרד האוצר דיונים לגיבוש תקציב המדינה, במסגרתו יוקצו תקציבים משמעותיים למערכת החינוך. משרדי האוצר וחינוך מאמינים שיש לחזק את מעמד המורה בדגש על המורים הצעירים בתחילת דרכם ובגיבוש מנגנונים שיקדמו יוזמה, מצוינות והובלת שינויים. אנו נמשיך לקיים משא ומתן ענייני כל עוד הסתדרות המורים בוחרת לקיימו במטרה להביא לשינוי ושיפור מערכת החינוך".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אם לא יהיה סכסוך עבודה איך תגיע הסוסה למהדורות החדשות? (ל"ת)
    רז 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    אם לא יהיה סכסוך עבודה איך תגיע הסוסה למהדורות החדשות? (ל"ת)
    רז 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • בוטים של נערי האוצר לא ישברו אותנו (ל"ת)
    מורה 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    האוצר ישא באחריות של קריסת מערכת החינוך .
    חדוה 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפה לכי הביתה וסגרי את הטלפון . האוצר ישא באחריות לקריבת מערכת החינוך . הם אלו שצריכים לבוא עם הצעות מפתות למורים . רב המורים בדרך החוצה ,וגם נטישה המונית של מנהלים שעוזבים את המערכת . בשל שכר נמוך , והתנהגות ברברית של ההורים .
    סגור