תקשורת ומדיה

אברי גלעד על דגלי פלסטין בבן-גוריון: "קמפוס של נמושות"

בעקבות אירועי אמש בו הונפו ברחבי הקמפוס דגלי פלסטין, איש התקשורת אברי גלעד להשבתת הלימודים, כאקט מחאה, באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. לדבריו: "היו הראשונים לקבוע תג מחיר אקדמי לימי ה'אנחנו לומדים בישראל אך רוצים בחורבנה'"
מערכת ice |  11
אברי גלעד (צילום עדי אורני, מסך כאן 11)

איש התקשורת אברי גלעד, קורא לסטודנטים היהודיים באוניברסיטת בן גוריון להשבית היום (שלישי) את הלימודים, בעקבות הנפת דגלי פלסטין במסגרת "יום הגיוון" באוניברסיטה, בירת הנגב.

כך כתב בפייסבוק, בפוסט שזכה ל- 17 אלף לייקים: "נראה אתכם, סטודנטים.יות בבאר שבע משביתים מחר את הלימודים אחרי מפגן הדגלים היום", כתב גלעד. "היו הראשונים לקבוע תג מחיר אקדמי לימי ה"אנחנו לומדים בישראל אך רוצים בחורבנה" . כל אירוע כזה, ביטול מיידי של יום הלימודים למחרת. יש לכם אומץ לעמוד על שלכם, או שאתם קמפוס של נמושות? שואל בשביל חבר".

צילום מסך מתוך טוויטר
 


אמש, בעת קיום ההפגנה בה הניפו דגלי פלסטין, ומתוך תשובת-נגד, עמדו מולם סטודנטים עם דגלי ישראל שצעקו לעברם "בושה".

אחד המפגינים באוניברסיטה מול מניפי דגלי פלסטין אמר בריאיון לכאן 11: "אנחנו מפגינים נגד דגלי פלסטין שמונפים פה, בלי שום סיבה. כל המלגות שהם מקבלים, כל היחס השווה והם יורקים לנו בפרצוף. אנחנו לוחמים שנמצאים פה, לא מקבלים שקל כמו שהם מקבלים. הגיע הזמן שנתעורר ונרים את הדגל שלנו".
מאוניברסיטת בן גוריון שידרו דווקא מסר של אחדות שיש שאמרו שאינו תואם את אופי האירוע: "יומיים אחרי יום הגיוון הבינלאומי, נוכחנו שוב לראות שהקמפוס שלנו מכיל סטודנטים וסטודנטיות מכלל החברה הישראלית והמחזיקים במגוון דעות והשקפות. האוניברסיטה מהווה נקודת מפגש, בה ניתן להתוודע ולהכיר מקרוב אנשים, רעיונות חדשים ותפיסות עולם שונות. על כן, אפשרנו לקיים שתי עצרות פוליטיות עם דעות מנוגדות".
לדבריהם: "אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו המגלים אכפתיות כלפי הסובב אותם, מביעים את דעתם. היום הם התעמתו עם דעות מנוגדות, אך שמרו על הסדר הציבורי וניהלו את העצרות באופן ראוי. בצד חילוקי הדעות הפוליטיים הסטודנטיות והסטודנטים שלנו יודעים לעבוד יחד במעבדות, בכיתות ובפעילויות החברתיות".
 


ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' פנה בסוגייה הנפיצה לנשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ', וכתב שהוא מתבייש בהפגנה: "דגלי פלסטין מונפים בגאווה. אוניברסיטת בן גוריון היא חלק מבאר שבע וממדינת ישראל, אל לה לשדר רפיסות ואסור לה להסכים לכך. חייבת להיות לך אמירה ברורה בנושא. למדינת ישראל יש אך ורק דגל אחד ואין בלתו. היכן הימים שבהם האוניברסיטה אסרה פעילות פוליטית, בטח הפגנה בוטה ומתריסה כנגד מדינת ישראל? עוד קו אדום נחצה היום. המנהיגות הברורה שלנו חייבת לבוא לידי ביטוי, בלי גמגומים. אני חייב לומר לך - אני מתבייש".

 



דנילוביץ' טען בפנייתו לפרופ' חיימוביץ' שהמפגינים גם שרו "שירי הלל לאויבי ישראל, שכל רצונם הוא להשמידה", אולם משיחות עם נוכחים לא ברור על מה התבסס.

תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    חובה להכניס תקנה בעניין לכל נרשם באוניב
    דנה 05/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקנה שבה נאמר חד משמעי לויאליות למדינה ולאכילה מדינת ישראל המפר יורחק לאלתר מכל אקדמיה בישראל
    סגור
  • 10.
    כנסו תבינו
    אהרון 05/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני ואשתי שילמנו לילדה 70 אלף שח ללימודי תואר ראשון לבת ששירתה בצהל. לא מאמינים תמיד הבת סיפרה איך הערבים מקבלים הקלות ומימון ללימודים הסעות הכל חינם ושלא נדבר על הקלות בבחינות ומגורים. בושה למדינה שמי שלא נותן ותורם גם מקבל וגם קורא להשמדתנו חוצפה.
    סגור
  • 9.
    כפויי טובה, הקלות מימון???
    ט 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להחרים את האוניברסיטה עד שיסולקו ראשי האוניברסיטאות תומכי הטרור. לא צריך לממן שכר לימוד ולתת הקלות לערבים יותר מהיהודים ולא צריך לממן את ראשי האוניברסיטאות מכספי ומכספי הציבור.
    סגור
  • 8.
    לפטר את הסגל של האוניברסיטה. (ל"ת)
    דוד 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    דעות של זמנים חשוכים .
    משה 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בימים חשוכים היהודים קיבלו סטירה עם דעות קדומות כאלו . שאתה יורק בצלחת שנותנת לך . דעתי היא שצריך לתת להם לחיות במדינת פלסטין האהובה שלהם יללה ישר לעזה את כל אוהבי הדגל
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    מי מעסיק אותם
    השתולים 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי מעסיק את המרצים האלו ומי זאת ההנהלה הזאת יש חוסר משילות באוניברסיטות
    סגור
  • 5.
    יש חיים במדבר
    בן ציון 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    גאה באוניברסיטה שלי! ישר כח בן גוריון!
    סגור
  • 4.
    דביל היה ודביל נשאר
    תמיר יגאל 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 5
    טמבל
    סגור
  • 3.
    מהאו"ם
    משה 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הנהלת האוניברסיטה:לא מבין-אתם ממומנים ע"י המדינה.אז איך אתם נותנים אישור להפגנה פלשטינית?!! שילכו להפגין בביר זית!!!
    סגור
  • 2.
    קמפוס?
    ארז טל 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    "איש התיקשורת", או נכון "איש הרוח" שרואה לאן הרוח נושבת, וכך ממען את הגיגיו. האם הגלצני"ק לשעבר, שהבטיח באחת מתוכניות הפח שלו, לחזור ולשרת שירות אמיתי (עשה זאת?), ראה אי פעם קמפוס מבפנים? האם הצלחי ללמוד משהו רציני בחייו? (שיטת ימימה כבר אמרנו?). בקיצור, ליצן רשתות חסר השכלה ושכל.
    סגור
  • 1.
    אברי שירת בסיירת גל"צ והיה לוחם מצטיין - נמושהבמיקרופון (ל"ת)
    יובל אורן 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור