ויראלי

דגלי פלסטין באוניברסיטת בן גוריון, דנילוביץ' תקף: "אני מתבייש"

סטודנטים באוניברסיטה בבירת הנגב קיימו הפגנה בה הניפו את דגלי הרשות הפלסטינית, ראש העיר שיגר מכתב חריף לנשיא הקמפוס וכתב: "מזעזע, יש לנו דגל אחד. בשעה זו, המנהיגות הברורה שלנו חייבת לבוא לידי ביטוי, בלי גמגומים. חייב לומר לך, אני מתבייש"
מערכת ice |  1
דגלי אשף בבן גוריון (צילום צילום מסך מטוויטר)
שוב חוזר הניגון: אוניברסיטת בן גוריון הייתה עדה היום (שני) להפגנת ענק של סטודנטים שהניפו את דגלי הרשות הפלסטינית. מי שפרסם את הסרטון שעורר סערה גדולה ברשתות היה העיתונאי אטילה שומפלבי, שכתב: "איך הגענו לזה, לכל הרוחות?".
הסרטון כאמור עורר תגובות רבות ברשתות החברתיות, שחלקן תמכו בהנפת הדגלים. עיתונאי הארץ, פאדי אמון, הגיב על הציוץ של שומפלבי וכתב: "אטילה, כולה חתיכת בד, זכותם להרים דגל פלסטין. למה זה מפריע לך?", כאשר שומפלבי הגיב: "כי לבד הזה מתחברת לאומנות מסוכנת". אמון לא נשאר חייב וענה: "לא רואה לאומנות מסוכנת בבד הזה. אם כבר המסוכן הוא ההתנחלויות בשטחי הגדה המערבית".
במכתב שמיען אל נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ', כתב ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ': "קיבלתי עכשיו סרטון מזעזע מתוך הקמפוס של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, כאן במדינת ישראל, ולא יכולתי להישאר אדיש. דגלי פלסטין מונפים בגאווה ושירי הלל לאויבי ישראל, שכל רצונם הוא להשמידה. אוניברסיטת בן גוריון בנגב היא חלק מהעיר באר שבע וממדינת ישראל, אל לה לשדר רפיסות ואסור לה להסכים לכך".

"כנשיא אוניברסיטה חייבת להיות לך אמירה ברורה בנושא", הוסיף דנילוביץ'. "למדינת ישראל יש אך ורק דגל אחד ואין בלתו. אנחנו נושאים אותו בגאון. זו זכות גדולה להיות ישראלי, לצידה יש מחויבות למדינה ולערכיה. ליבי עם המשפחות השכולות היקרות שלנו, שאיבדו את יקיריהן וצופות בביזיון הזה. עוד קו אדום נחצה היום, בחוסר הנחישות כממסד שתפקידו לפעול על פי הרוח הישראלית. בשעה זו, המנהיגות הברורה שלנו חייבת לבוא לידי ביטוי, בלי גמגומים. חייב לומר לך, אני מתבייש".
כזכור, לפני כשבועיים גם באוניברסיטת ת"א התקיימה הפגנה עם הנפת דגלי אש"ף, כאשר מגיש הטלוויזיה חיים אתגר התבטא בחריפות בנושא: זו תמונה מאוניברסיטת תל אביב. האנשים האלה, כנראה שחלקם סטודנטים באוניברסיטה, חושבים שהקמת המדינה היא אסון. הם לא קוראים לשוויון אלא יוצאים נגד העובדה שאנחנו קיימים. הם לומדים באוניברסיטה שממומנת גם מהכספים שלנו. לתת להם להמשיך ללמוד בגוף שאנחנו משלמים עליו זו לא סבלנות או הכלה, אלא טמטום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כול מי שנגד מדינת ישראל מקומו לא כן אם זה יהודי מוסלמי
    ימח שימם 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנגד מדינת ישראל מקומו לא כן אם זה יהודי מוסלמי
    סגור