תקשורת ומדיה

המפלגה המיתולוגית תקום לתחיה? זה המהלך שעשתה היו"ר הנוכחית

האם מפלגת הבית היהודי תקום לתחיה ותרוץ בבחירות הקרובות? חברי המפלגה ארגנו תהליך "הזדהות" מחודש וכנס שידון על דרכה של המפלגה בבחירות
מערכת ice | 
בנט ושקד בימיהם בבית היהודי (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
לאחר שבבחירות האחרונות בחרה לפרוש מהתמודדות לאחר אי-הסכמות עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', מפלגת הבית היהודי, הממשיכה הרשמית לכאורה של המפד"ל ההיסטורית, קיימה כינוס בו עברו חברי מרכז המפלגה מהלך 'הזדהות'.
על פי הפרסום של בנצי רובין באתר סרוגים, יו"ר המפלגה הנוכחית חגית משה ומנכ"ל המפלגה יגאל דנינו, החליטו כי מי שלא "יזדהה באופן בלעדי עם מפלגת הבית היהודי" יאבד את מקומו כחבר מרכז המפלגה. מטרת המהלך היא ככל הנראה לייצר תנועה בתוך מרכז המפלגה ובנוסף, "לנקות" את מרכז המפלגה מפעילים שעברו במהלך השנה וחצי האחרונות למפלגות ימינה והציונות הדתית ולרוץ עם מרכז מלוכד להמשך פעילות המפלגה.

יו"ר הבית היהודי חגית משה (צילום מתוך הטוויטר) 
עד לפני מספר חודשים היה נראה שלא נשארה למפלגה סיבת קיום, אך בהמשך כאשר העמיקו המהלכים של בנט בקואליציה עם מפלגות השמאל ורע"ם, ומצד שני סמוטריץ' נצמד חזק אל בן גביר ואל הימין הקיצוני, במפלגת הבית היהודי בונים על כך שיהיו מספיק מצביעים שנשארו, כפי שהם מכנים, "ציונות דתית קלאסית".
 
בנוסף למהלך הנ"ל, פעילי המפלגה ארגנו כנס "הכנה לבחירות", שם ידונו על דרכה של המפלגה. ככל הנראה יצופו בכנס השאלות האם להתאחד עם מפלגות אחרות, שבפעם הקודמת לא התאחדו איתן, והאם לצרף פורשים ממפלגות אחרות, שפרשו בעבר מהבית היהודי.

חברי המפד"ל בשנת 2008 (צילום אוליביה פיטוסי פלאש90)
יו"ר המפלגה חגית משה אמרה: "ההצלחה של המהלך מכניסה המון אנרגיות למרכז המפלגה שהיה מושבת תקופה ארוכה ביותר, חתימתם של 450 חברי מרכז על ההזדהות מראה את הצימאון שיש בציבור לחזרתה של מפלגת האם הממלכתית של הציבור הדתי לאומי לקדמת הבמה הפוליטית".
 
עוד הוסיפה משה: "הצלחת מהלך ההזדהות הוא חלק מהמומנטום החיובי של הבראת המפלגה מתקופתם של נפתלי בנט, ניר אורבך ואיילת שקד כאשר מלבד מהלך ההזדהות גם בית הדין של התנועה הוקם מחדש וכבר בשבועות הקרובים אנו צפויים להכריז על כינוס מרכז נוסף לאישור מהלכים נוספים וכהכנה לבחירות אפשריות בתקופה הקרובה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה