תקשורת ומדיה

מודי בר-און כתב את הסוף: תעוזה וענייניות, בפעם האחרונה

מודי בר-און קריין בקולו את הטקסט האחרון בחייו. הוא ידע שזה מופע הפרידה שלו ועדיין הקפיד להבליט עבור הצופה זוויות חדשות, מפני שבעיניו הסיפור היה מה שחשוב ולא זהות המספר. כמו תמיד הוא האמין שהתוכן הוא המלך, לא האדם | החוג לתקשורת
אלעד ליפשיץ |  3
מודי בר און (צילום יונתן זינדל, פלאש 90)
נדמה שהוא ידע שהכתבה האחרונה תהיה אכן האחרונה והסופית. ובכל זאת, מודי בר-און דיבר שם על גמר ליגת האלופות, על מסי ועל רונאלדו, על העונה שחלפה לה ומגיעה לקו הסיום.
הוא כרגיל השתדל לתת לצופים זווית, היבט נוסף שאולי לא שמו לב אליו. כמה אומץ ואהבה למשחק נדרשים כדי להתעלם מהמוות המתקרב ולכתוב על כדורגל. זה מעבר למקצוענות - מדובר בחוקי פרופורציה ועדיפויות: מה זה כבר המוות ליד גמר של ליברפול וריאל מדריד?
 
בר-און ודאי הרהר מעט עם עצמו לפני שהקליט את הטקסט בקול סדוק. כמה תעוזה צריך אדם כדי לכתוב את הפרק האחרון במו ידיו. כמה ענייניות נדרשת כדי לחשוב על היבטים שישרתו את צימאונם של הצופים ויעניקו להם חומר למחשבה, בו בזמן שבלב כבר מושרשת ההבנה שזה עניין של ימים.
אבל לבר-און היה חשוב שנשים לב לעוד כמה פרטים, שלא תעבור לנו מתחת לרדאר העובדה שפתחנו את העונה הזו עם מסי ורונאלדו וכותרות גדולות סביבם, והנה אנו מסיימים בלעדיהם ועם סיפור חדש ואחר. לבר-און היה חשוב שהפרטים לא יתפספסו, אז הוא הקליט כתבה והבליט בה זוויות. כך נראה אומץ: הוא הצליח לקריין ובמקביל להזיז את הפחד הצדה, אם בכלל הרגיש בו, אם בכלל דמות עמוקה וידענית כמו בר-און חשה פחד מהמוות. הוא אולי חשש רק מלא לחיות.
 
אז הוא החליט לחיות עד הסוף. בעיצומה של תקופה מודעת של פרידה, בר-און עדיין מצא תשוקה לכתוב טקסט על ליברפול וריאל. ולקריין זאת. ולצפות מאתנו שנתעסק בפרטים, ולא בו. כי בעיניו זה היה העיקר - מנת הידע, המחשבה, הסיפור התקשורתי. לא הטרגדיה האישית, אלא רק חגיגת הגמר הקולקטיבית.    
זוהי הבנה שורשית של איך תקשורת צריכה להיות: מדווחת, מאירה, נותנת מידע, לא מייצרת כוכבנות. זה כמעט קידוש של התקשורת. גם ברגעיו האחרונים, בר-און האמין: לא המלך הוא המלך, אלא תמיד האירוע הוא המלך.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מצטער לאכזב, אבל מודי בראון לא כזה מלאך...
    ice 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    7 7
    במשדר ליגת האלופות של 2008/2009 מודי בראון הראה סרטון "מצחיק" מספרד שבו נראה אוהד כדורגל מטריד מינית כתבת שטח בזמן שהיא מדברת. בסוף הסרטון מודי בראון ושאר יושבי האולפן ובהם נדב יעקבי ואבי מלר צחקו ביהירות והזחיחות האופיינית להם.
    סגור
  • היכן נטען שהוא מלאך?
    יובל 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אני לא ראיתי בכתבה את המילה מלאך, גם לא בשום מקום אחר. מה שכן, הוא היה בן אדם, אנושי, ייחודי, מרתק, מצחיק, רגיש, אין ולא יהיה כמוהו בטלוויזיה. העיקר שהיה דחוף לך להשחיר את פניו רגע אחרי שנפטר... אולי אתה צריך לקבל שיעור האנושיות.
    סגור
  • 1.
    יפה ומרגש
    יוסי 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צובט בלב
    סגור