תקשורת ומדיה

אמת אמיצה? גדי סוקניק צריך ללמוד לקח

מה שסוקניק לא מבין זה בעיקר איפה הוא חי. לא ברמת הקלישאה או הביקורת, אלא ברובד הפשוט ביותר: סוקניק התבטא כמי שאיננו מבין את הטריטוריה | החוג לתקשורת
אלעד ליפשיץ |  2
גדי סוקניק (צילום משה שי פלאש 90)
גדי סוקניק אולי משוכנע שאמר את הדברים הנכונים. איך לומר, הוא מאמין שקרא לילד בשמו ושחשף את כל האמת הנוקבת. סוקניק סבור כנראה שהוציא מפיו אמת אמיצה שלאנשים אחרים פשוט לא נעים לשמוע. אגב, שאלה קטנה: איך ישן בלילה אדם שאמר את "האמת האמיצה"? הוא עלול לגלות ששינה כלל וכלל איננה הולכת יחד עם "אמת אמיצה".
"הליכוד מפלגה דמוקרטית לכאורה, מרכז הליכוד רצוף באינטרסים, נגוע בכל נגעי העולם והנבחרים הם בהתאם". הטיח גדי סוקניק הבוקר בריאיון והמשיך: "בסך הכול, אני משתדל להגיד את זה באובייקטיביות, הם ברמה נמוכה בהרבה מהנבחרים של יש עתיד". סוקניק המשיך: "הם ברמה נמוכה של תרבות, של אינטליגנציה, של תרבות שיח. כל מסורת הצרחות והאלימות המילולית בכנסת, תבדקו מי מוביל אותה. החברים של יש עתיד ברמה הרבה יותר גבוהה והם גם עושים הרבה יותר למען הציבור אם בודקים את זה אחד אחד. במובן הזה לפיד עושה עבודה טובה".
 
כעת סוקניק אולי כבר קצת מודאג מעצמו. הבעה של חרטה יכולה להיות גם בתוך האדם פנימה, לא בהכרח ניתן לראות לה סימנים חיצוניים. בכל אופן, אין טעם לחקור כליות: רק סוקניק יודע מה מתחולל בתוכו לאור ההד הציבורי הנוקב, אבל ניתן בהחלט להניח שהוא לא שיער שזו תהיה התגובה כלפיו. כל זה בפני עצמו יכול לספק מניע לחרטה - הרי סוקניק לא קם בבוקר ואמר לעצמו איזה יום נפלא ללכת להתראיין בו ולהסתבך.
מה שסוקניק לא מבין זה בעיקר איפה הוא חי. לא ברמת הקלישאה או הביקורת, אלא ברובד הפשוט ביותר: סוקניק התבטא כמי שאיננו מבין את הטריטוריה. במדינת ישראל יש רוב לגוש של הליכוד – מפלגה שהחברים בה, לדברי סוקניק, פחות אינטליגנטיים מאלה של יש עתיד. אפילו בסקרים הכי קשים מבחינת הליכוד, יש לה גוש מרשים עם יותר מ-61 מנדטים, יחד עם מפלגת השלטון הצנועה של היום המכונה ימינה. איך יחד עם ימינה? ובכן, התשובה האינטליגנטית היא שימינה תחבור לקואליציה בראשות הליכוד לאחר הבחירות. למעשה, נדמה כי זה תלוי רק ברצון הליכוד. האם סוקניק יודע לקרוא את המגמה הציבורית באופן הזה?
 
והנה שורש ההסתבכות של סוקניק: אם המפלגה הפחות אינטליגנטית נהנית מתמיכה ציבורית, אז למעשה לשיטתו של סוקניק, רוב הציבור מפספס. מבחינת סוקניק, הוא חשף חוסר חוכמה במפלגת הרוב. אבל אם להמשיך את הקו – אז מה זה בעצם אומר על מי שמצביע למפלגת חוסר החוכמה? האם אדם יכול להיות חכם בעצמו כשהוא מצביע למפלגת חוסר החוכמה? למעשה מה שסוקניק אמר זה לא רק שהחברים בליכוד פחות חכמים מאלה של יש עתיד, אלא שהמצביעים של הליכוד פחות חכמים מאלה של יש עתיד.
הנה שיעור שסוקניק כנראה לא למד: הישאר צנוע, כבד דעה אחרת - לחשוב שדווקא אתה מכולם יודע יותר טוב, ובכן, זה לא כל כך אינטליגנטי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה הקשר?
    אסי 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שכותב המאמר לא הבין את הנקרא.דברי סוקניק אמת לאמיתה וזו המציאות. גם בעלי אינטליגנציה נמוכה מצביעים ואת התוצאות אנחנו חשים.
    סגור
  • 1.
    שיעור לכותב הדעה תישאר צנוע
    אנונימי 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב מאמר דעה בלי דבר חדש מעניין בלי הסבר שלא שעמנו קודם בלי שום דבר שלא יכולנו לשמוע מהחכים של הליכוד על התנשאות. לא צריך לכתוב דעות בכח. שיעור לכותב הכתבה : הישאר צנוע לחשוב שאתה יודע יותר טוב מכולם זה לא כל כך אינטליגנטי
    סגור