תקשורת ומדיה

ביידן קיבל את עיטור הנשיא מהרצוג: "מאוחדים בלב וברוח"

נשיא המדינה, בוז'י הרצוג, העניק לג'ו ביידן את עיטור הנשיא. נשיא ארה"ב הודה: "בוז'י ידידי, תודה על כל מה שאתה ומשפחתך עשיתם למען העמקת הקשר האיתן בין שתי מדינותינו הגדולות. משורשינו האירים המשותפים לאהבתנו המשותפת לישראל, אני מאוחדים בלב וברוח"
מערכת ice | 
לפיד והרצוג מקבלים את נשיא ארה"ב (צילום קובי גדעון לעמ)
נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג, קיבל הערב (חמישי) את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בטקס חגיגי בבית הנשיא, שם העניק לו את עיטור הנשיא. בטקס השתתף גם ראש הממשלה יאיר לפיד. תחילה שני הנשיאים נפגשו ברחבת הטקסים של בית הנשיא ולאחר מכן התפנו לפגישת עבודה.
לפני שנכנסו לחדר הדיונים, הזכיר ביידן את מוצאם המשותף, משום שהוריו של הרצוג הגיעו מאירלנד, כמו גם אמו של ביידן. "הסבא שלו, אתם יודעים, היה הרב הראשי של אירלנד", אמר ביידן על הרצוג. "כאשר הסבא שלו התמנה לרב אמרו שזה יום גדול עבור אירלנד".
 
בספר האורחים כתב ביידן: "בוז'י ידידי, תודה על כל מה שאתה ומשפחתך עשיתם למען העמקת הקשר האיתן בין שתי מדינותינו הגדולות. משורשינו האירים המשותפים לאהבתנו המשותפת לישראל, אני מאוחדים בלב וברוח". הנשיא האמריקני הוסיף: "מי ייתן וידידותנו תימשך ותמשיך לצמוח! זה הקטע האירי בכל הסיפור, כפי שסבי פינגן נהג לומר. אלוהים יברך אותך".
עיטור הנשיא שהוענק לביידן, הוא עיטור אזרחי המוענק החל משנת 2012 על ידי הנשיא למי "שתרמו תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל או לאנושות". את העיטור יזם הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל.
 
האירוע החגיגי בבית הנשיא מגיע לאחר שמוקדם יותר חתמו נשיא ארה"ב ביידן וראש הממשלה לפיד על "הצהרת ירושלים". בהצהרה, ארה"ב מתחייבת לראשונה בכתב להבטיח את ביטחונה של ישראל, לשמר את יתרונה הצבאי באזור ולדאוג שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. על פי ההצהרה, שתי המדינות מחויבות להמשיך במאמצים לפטור מוויזה לישראלים – וגם למתן סיוע הומניטרי לאוקראינה. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה