תקשורת ומדיה

ביידן: "עלינו לדון במחויבות העמוקה שלי לפתרון שתי המדינות"

נשיא ארה"ב ביידן נחת בישראל והתייחס בנאומו הראשון בביקור לנושאים המדיניים שעל סדר היום: "עלינו לדון במחויבות העמוקה והמתמשכת שלי לפתרון שתי המדינות". ראש ממשלת המעבר לפיד: "שוחח על הצורך ליצור מחדש קואליציה עולמית חזקה שתעצור את תכנית הגרעין האיראנית"
מערכת ice | 
לפיד והרצוג מקבלים את נשיא ארה"ב (צילום קובי גדעון לעמ)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נחת בישראל, את פניו יקבלו בטקס חגיגי ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ונשיא המדינה יצחק הרצוג.

בנאומו סיפר ביידן כי אביו סיפר לו כילד על מה שקרה בשואה והצהיר "נילחם באנטישמיות בכל מקום. הבטחת "'לעולם לא עוד 'קיימת' ". עוד התייחס ביידן לביקור הראשון שלו בישראל "ביקרתי כאן עוד בתקופת גולדה מאיר זמן קצת לפני פתיחת מלחמת יום הכיפורים. רבין היה שם. היתה לי הזכות לחיות לצד ההיסטוריה של המדינה הזו. זה הביקור העשירי שלי כאן. הקשר חזק עד העצם", ואף הוסיף כי "הקשר בין ארה״ב לישראל הוא החזק ביותר שהיה אי פעם".
 


באשר לנושאים המדיניים שעל סדר היום אמר כי נעמיק את השותפות ונייצר יותר יציבות, קשר יותר טוב לכל עמי האזור, זו הסיבה שעלינו לדון במחויבות העמוקה והמתמשכת שלי לפתרון שתי המדינות".



קודם לכן קיבל את פניו ראש ממשלת יאיר לפיד, זהו ביקור היסטורי, וגם ביקור מאוד אישי. ‏‎היסטורי מפני שהוא מבטא את הקשר ה-UNBREAKABLE בין שתי המדינות שלנו. את המחויבות שלנו לערכים משותפים. לדמוקרטיה, לחופש... ‏‎זהו ביקור אישי, מפני שהיחסים שלך עם ישראל היו תמיד אישיים. פעם הגדרת את עצמך כציוני. אמרת שאין צורך להיות יהודי כדי להיות ציוני. צדקת, ובמקרה שלך: ציוני גדול ואחד החברים הטובים ביותר שהיו לישראל מעודה", אמר.
 


לפיד גם רמז על הנושאים המדיניים שעל סדר היום, פנה לנשיא האמריקאי ואמר, "‏‎בביקור שלך ננהל שיחות על סוגיות של ביטחון לאומי. נשוחח על בניית ארכיטקטורה ביטחונית וכלכלית חדשה עם עמי המזרח התיכון בעקבות הסכמי אברהם והישגי פסגת הנגב. נשוחח על הצורך ליצור מחדש קואליציה עולמית חזקה שתעצור את תכנית הגרעין האיראנית".

תגיות ג'ו ביידן
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה