תקשורת ומדיה

"ישראל עשתה 50 שואות לפלסטינים": אבו מאזן בנאום חסר תקדים

יו"ר הרשות הפלסטינית התארח בבונדסטאג וסירב לגנות את רצח הספורטאים במינכן והאשים: "ישראל ביצעה 50 מעשי טבח, כל יום יש לנו הרוגים", באפוזיציה הגרמנית זעמו והפנו אצבע מאשימה לקנצלר שולץ: "הנאום המגעיל ביותר שנשמע במשרד הקנצלר, ירידה מהפסים"
מערכת ice |  1
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
זעזוע גדול נרשם אמש (שלישי) בבונדסטאג, כאשר ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, סירב במסיבת עיתונאים בברלין עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, להביע חרטה על טבח הספורטאים במינכן ב-1972 שבוצע בידי ארגון הטרור "ספטמבר השחור".
במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת, אחד העיתונאים המקומיים שאל את אבו מאזן האם הוא כנשיא של העם הפלסטיני מוכן בשם עמו להתנצל בפני ישראל וגרמניה ולתרום לפענוח החלקים החסרים הקשורים לטבח.
 
התגובה של אבו מאזן הייתה מפתיעה במיוחד והוא אמר כי: "מאז שנת 1947 ועד היום ישראל ביצעה 50 מעשי טבח ב-50 כפרים פלסטינים - דיר יאסין, טנטורה, כפר קאסם ועוד. 50 שואות. עד היום, כל יום יש לנו הרוגים בגלל הצבא הישראלי. הדרישה שלנו היא "די". בואו נעשה שלום, ביטחון, יציבות".
עוד הוסיף: "אם אנחנו רוצים לעסוק בעבר, בבקשה. יש לי 50 מעשי טבח שישראל ביצעה ומודה כעת בסרטים דוקומנטריים כמו הטבח בטנטורה ב-1948 והטבח בכפר קאסם ב-1956. אני לא רוצה יותר משלום".
דבריו של אבו מאזן עוררו סערה פוליטית של ממש בגרמניה סביב הדרך שבה הגיב, או ליתר דיוק - איחר להגיב, שולץ. "עבורנו הגרמנים במיוחד, כל השוואה של השואה היא בלתי נסבלת ובלתי מתקבלת על הדעת", אמר שולץ בסוף היום לעיתון "בילד". ‏גורמים באופוזיציה טענו שהדרך שבה טופלה התקרית "לא מובנת".
מנהיג הנוצרים-דמוקרטים (מפלגתה של מרקל, כיום באופוזיציה) פרידריך מרץ אמר שהקנצלר היה צריך "לסתור באופן ברור וחד משמעי את הנשיא הפלסטיני ולבקש ממנו לעזוב!"  הוא כתב בטוויטר, ‏בעוד חבר הבונדסטאג ארמין לשט אמר כי ההאשמות של עבאס הן "הנאום המגעיל ביותר שנשמע אי פעם במשרד הקנצלר הגרמני". 
 
הציוץ של חבר הבונדסטאג לאשט (גם ר"מ מדינת נורדריין ווסטפליה), לפיו דברי עבאס הם "הירידה מהפסים החמורה ביותר" שנשמעה אי פעם במשרד הקנצלר. אם מאזינים למתרגמת הסימולטנית לגרמנית, ניתן להתרשם שגם היא (למרות הקורקטיות) מבולבלת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שואה? חחח
    יוני 08/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשליהודים עשו שואה הם ברחו , למה הם לא בורחים? כי אין להם שואה, כי טוב להם... כי אתה הבעייתי שם לא אנחנו - דביל
    סגור