קהילות הספורט של ישראל

שאול גרינפלד

אנחנו זורעים את הזרעים כדי לייצר עתיד ורוד יותר לענף

-----

הזוכה במונדיאל?|"אני אמנם אוהד את נבחרת גרמניה, אבל את הגביע תניף ברזיל. ויניסיוס ג'וניור יעשה את ההבדל".--

הזוכה באליפות ליגת העל לנשים?|"אני חוזה מאבק משולש בין האלופה, מ.ס קריית גת, לבין מ.כ רמת השרון והעולה החדשה, הפועל קטמון. ההימור שלי: התואר יישאר בקריית גת".--

הזוכה בליגת האלופות לנשים?|"ברצלונה. לקבוצה הזו יש סגל מפלצתי".

בשיתוף ice פרויקטים | 
כדורגל נשים ישראלי (צילום ice, כדורגל נשים ישראלי)
מאחורי קהילת כדורגל נשים ישראלי עומד חזון ברור: להוביל מהפכה. "לפעילות שלנו יש ערך מוסף", מצהיר מנהל הקהילה שאול גרינפלד (33). "אמנם לא מדובר בקהילה ענקית מבחינת מספר החברים, אבל כולנו נחושים לעשות שינוי. אנחנו זורעים את הזרעים כדי לייצר עתיד ורוד יותר לענף ולסייע לכדורגל הנשים בישראל לצאת לעידן חדש – ענף ספורט מרכזי, כזה שלא מתנהל בשוליים. זה אולי נשמע נאיבי, אבל אנחנו אופטימיים. ברור לנו שמדובר בתהליך ארוך, שדורש זמן וסבלנות – אבל הוא עוד יקרה.
לפני כעשור מי האמין שכדורגל השים ישגע את אנגליה? הרי באותה התקופה זה לא עניין כמעט אף אחד – אלא שהיום הנבחרת היא אלופת אירופה, המשחקים שוברים שיאי צפייה והשחקניות הן גיבורות תרבות. אנחנו אמנם בפיגור גדול ביחס למדינות המובילות בענף, אבל עושים מאמצים גדולים להסיר בהדרגה חסמים ולסגור פערים. מהמקום בו הענף נמצא עכשיו, אפשר רק להתרומם".
איך נולדה הקהילה?
"היוזמה שייכת לנפתלי חזקיה. נפתלי מספר שמי שהיוותה את ההשראה למהלך היא שרון זאבי. מעבר לזה שמדובר בכדורסלנית נבחרת ישראל לשעבר, גם כשזאבי פרשה מהענף היא המשיכה לפעול למען ספורט הנשים: הן כמנהלת אגף כדורגל נשים בהתאחדות לכדורגל, והן במסגרת אתנה – המרכז לקידום ספורט נשים בישראל.
כדורגל נשים ישראלי הוא הבית של הענף. זה המקום היחיד שסיפק ומספק תוצאות משחקים בזמן אמת, לצד דיווחים שוטפים על כל מה שקורה. ב-2020, כשנפתלי החליט לקחת צעד אחורה, אני נטלתי את  המושכות. במקצועי אני צלם, ויש לי אתר בשם JSPORT, ששם גם הוא את הפוקוס על כדורגל נשים. האתגר שלנו הוא להגביר את התודעה של הענף ולשבור סטיגמות".
תסביר.
"לכדורגל נשים, ובעצם למרבית ענפי הספורט הקבוצתיים לנשים, נדבקו כל מיני תדמיות מופרכות. לפני משהו כמו שנה וחצי-שנתיים, התקשר אלי אדם, סיפר שהוא מחפש קבוצת כדורגל לבת שלו אבל חושש שהיא תהפוך ללסבית. זה אולי נשמע הזוי, אבל לא פעם זו המציאות. כדי לשדרג את הענף חייבים להילחם גם בדעות קדומות.
לאט לאט אני מזהה ניצנים של שינוי: בשעה טובה יש שידור של המשחק המרכזי בליגת העל בטלוויזיה – ולא פחות חשוב: גדל כאן דור מוכשר של שחקניות צעירות, שרוצות לשבור את תקרת הזכוכית. אני מעריך שברגע שמכבי תל אביב ומכבי חיפה יקימו קבוצות בוגרות, הענף כולו יזנק קדימה. כשזה יקרה, לכדורגל הנשים בישראל תהיה יותר תהודה ויותר אוהדים".
מה מייחד את הקהילה?
"אנחנו קהילת הכדורגל היחידה בישראל שהיא בעלת רוב נשי בולט.98% מהעוקבות והעוקבים שלנו הם ישראלים –והשאר, ממדינות מהן הגיעו ומגיעות כדורגלניות זרות לשחק בארץ, כמו גאנה או ניגריה".

שחקניות הפועל קטמון. "היעד: לשים את כדורגל הנשים בישראל חזק על המפה" (צילום שאול גרינפלד)
דבר אחד שלא יודעים על הקהילה?
"אחרי הדיווחים של כדורגל נשים ישראלי עוקבים גם במרכז אמריקה. העונה הצטרפה לליגת העל שחקנית מקוסטה ריקה: אמילי רוחאס, שמשחקת במ.כ רמת השרון – ובעקבותיה, פנה אלינו אתר ספורט מקומי, שביקש שנעדכן בהתפתחות הקריירה שלה בישראל. בינתיים, אגב, היא כובשת לא מעט שערים".
איזה נפח תופסת הקהילה מסדר היום שלך?
"מכיוון שהמשחקים מתקיימים בשעות הערב, ההתעסקות לא באה על חשבון דברים אחרים. למעשה, הפעילות במסגרת כדורגל נשים ישראלי, משלימה את סיקור הענף באתר JSPORT – שתי הפלטפורמות משתלבות מצוין האחת עם השנייה".
במבט קדימה, איך אתה רואה את הקהילה בשנים הקרובות?
"המטרה של כולנו היא להגדיל את הקהילה ולשים את כדורגל הנשים בישראל חזק יותר על המפה. אחת הדרכים לעשות את זה, היא להתרחב גם לטיק טוק: בפלטפורמה הזו נמצא הדור הצעיר, וחשוב לנו להשפיע גם שם. ברמה המקצועית, השאיפה היא להוסיף לסיקור השוטף גם סטטיסטיקות ואפילו לגבש מערך סקאוט, שיסמן את הכישרונות ששווה לשים אליהן לב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה