תקשורת ומדיה

כאן רשת ב' משנה פניה: זה מה שיקרה החל מיום ראשון

מנהל תחנת הרדיו כאן רשת ב', גל ברגר מקדם מהלכים במסגרתם מהדורות חדשות השעה העגולה של התחנה יקבלו מתיחת פנים, שדרוג ושינוי ניכר, בדמות פורמט חדש
מערכת ice |  2
שדרן החדשות צבי סלטון באולפן כאן בירושלים (צילום תאגיד השידור כאן)
בין החידושים המשמעותיים שמקדם ברגר: זמן תחילה של חצי דקה טרם השעה העגולה בה ימנו כותרות החדשות, קטעי קול מוקלטים של ציטוטים היישר מפי הסוס וכמו כן נעימה מוזיקלית שתלווה את הידיעות ותבדיל ביניהן, בביצוע הסימפונית ירושלים ובניצוחו של שמואל אלבז.
השינוי הנ"ל מהווה אחד המהלכים הראשונים משקדם ברגר מאז כניסתו לתפקיד מנהל כאן רשת ב' בשנה שעברה. על פי דבריו הוא שואף אשר לחדש ולרענן את פורמט החדשות המוכר. אבל ברגר הדגיש כי המרכיבים הנוסטלגיים של המהדורה ישתמרו.
 
ברגר הסביר את חזונו ואמר: "כבר שנים ,עוד הרבה לפני שנכנסתי לתפקיד, חשבתי שזה הכיוון שנכון לצעוד בו וזה גם משהו שדי עיצבתי בתוכנית העבודה שלי כבר בשלבים מוקדמים. אני חושב שכמו שהמציאות משתנה והזמנים משתנים וצועדים קדימה, הגיע הזמן אחרי המון שנים שגם המהדורה של הרדיו תשתנה. אני בהחלט בא מהאסכולה שחושבת למשל שדברים שנאמרו על ידי  ניוז-מייקרים עדיף להשמיע ממש, מאשר לדבר על מה שהם אמרו. באמת מדובר בהתאמה של המהדורה לזמנים שלנו. להכניס אותה ל-2023 עם שמלה חדשה, ואולי גם לפתוח את המהדורה שלנו גם לקהל חדש – של צעירים ולא צעירים".
ברגר מספר כי העבודה על הפרויקט היה ארוך והוא נוצר בשיתוף פעולה עם גורמים ובעלי תפקידים נוספים בתאגיד כמו: אנשי רדיו כמו יניב מורוזובסקי, חטיבת החדשות ובראשה ברוך שי, מנכ"ל תאגיד השידור גולן יוכפז ועוד רבים.
ברגר טוען כי מדובר בשינוי חיובי. בדבריו הוא אומר: "אנחנו צריכים להתחדש ולהתקדם. גם העניין של ה-ר' הרשמית כבר נגמר, כי היא לא נחלת כולם במדינה, ועמה גם הטון הבומבסטי של מגישי החדשות. גם על זה בהתחלה חשבתי 'מה הם עושים?', אבל זה בסדר להישמע כמו שנשמעים ומדברים במדינת ישראל, לא כמו איזה טון מגבוה. אנחנו כשדרים חלק מהשידור הציבורי וצריכים להישמע כמו הציבור. אני מאוד קנאי לעברית, חשוב לי שהיא תהיה טובה ואנחנו מאוד מקפידים על זה. הדבר החשוב ביותר שהוא שזו אותה מהדורה מהימנה ואמינה, שלא מביאה שמועות ולא חצאי שמועות".
על הצד המוזיקלי, בפרויקט אמון המוזיקאי והמפיק עופר מאירי אשר עבורו היה מדובר בהזדמנות נדירה לעבוד בפרויקט בקנה מידה שכזה ולסייע בתהליך המודרניזציה שהחדשות בתחנה עוברת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עטיפה
    ציקי 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    השמאל רוצה שנשכח מאוסלו ומלחמת יום כיפור והתנתקות כל היתר עטיפות צבעוניות לבונבונירה אנרכיסטים שלא עברו אחוז חסימה ורוצים שהמיעוט ישלוט ברב דרך זרוע בגץ
    סגור
  • 1.
    העיקר שנמשיך לשמוע את עופר נחשון
    איתן 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעמודי התווך של קול ישראל
    סגור