בארץ

המשימה של החלוצים החדשים - הצלת החקלאות הישראלית

אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר בטור מיוחד ל-ice: "בזכות החקלאות הישראלית יש לנו אוכל בצלחת, משרד החקלאות יימדד רק בתוצאות וביכולת לצמוח מהמשבר ביום שאחרי"
אורן לביא (צילום משרד החקלאות)
בימים כתיקונם רוב הציבור הישראלי לא עוסק או מתעניין בחקלאות. אנשים רגילים לכך שתוצרת חקלאית טרייה בצלחת היא דבר ברור מאליו, ביטחון מזון היא לא סוגיה לשיח ציבורי ובימי שגרה נושא זה על מי מנוחות. 
מלחמת "חרבות ברזל" שינתה את המשוואה ושמה את ענף החקלאות וביטחון המזון של תושבי ישראל במרכז השיח הציבורי. כל דיווח, לרבות דיווחים מוטעים על פערי מזון מסוג תוצרת חקלאית טרייה על המדפים ברשתות השיווק הופך לפאניקה בקרב הציבור, אך זהו לא הסיפור האמיתי, אלא רק קצה הקרחון.
המרכיב העיקרי של משבר החקלאות הוא כח האדם הפוקד את הענף, נכון להיום יש חוסר של כ-30,000 עובדים בחקלאות, הנדרשים לאיוש באופן מיידי על מנת לאפשר את המשך הרציפות התפקודית של המשק החקלאי וביטחון המזון. 
 
טיפול בנתון הזה הוא אחד המאמצים המרכזיים שלנו במשרד החקלאות בימים אלו.
אנו פועלים 24/7 באופן משרדי ומשתפים פעולה עם משרדי ממשלה נוספים כמו - רשות האוכלוסין וההגירה, חוץ, אוצר ועוד, זאת על מנת לגייס כח אדם לחקלאות ממדינות עולם נוספות.
כך גם, פועלים לגיוס עובדים ישראלים חדשים למאמץ הלאומי, אנו מקימים מערך מתנדבים דיגיטלי, זאת בנוסף לתמיכה תקציבית בעמותות ובארגוני חברה אזרחית, מובילים שיתופי פעולה שונים. עובדינו הם הראשונים לפקוד את המשקים החקלאיים, להתנדב, וכל אלו יחד כדי לתת יד להצלת החקלאות הישראלית.
עכשיו יותר מתמיד, הציבור הישראלי מעריך מחדש את החקלאות הישראלית. ברור שהחקלאות תהווה מרכיב מרכזי בשיקומה של מדינת ישראל וחוסנה ביום שאחרי המלחמה. החקלאים שלנו מחבל תקומה (יישובי העוטף) ויישובי הצפון, יהיו האזרחים הישראלים החלוצים שיפקדו את השטח מחדש, הם יובילו את התקומה, ישובו למשקים ויחד איתם ייבנו היישובים מחדש.
בשביל לממש את החזון, משרדי הממשלה חייבים להיות מחוברים לשטח, חובתנו להילחם 24/7 בנחישות ובכל הזדמנות על שיקום החקלאות, באמצעות תכנית אופרטיבית, סדורה וייעודית לחקלאות שתכלול צעדים להמשכיות, לצד מנגנון פיצויים עקיף וישיר לחקלאים.
השיקום יהיה תהליך ארוך ועלותו תהיה מיליארדים, שיושקעו בתמיכות ובהשקעות הון בחקלאות. משרד החקלאות לא יימדד בהבטחות, הוא יימדד רק בתוצאות וביכולת להבריא את הענף מהמשבר ללא פשרות.
הכותב: אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה