תקשורת ומדיה

סיון כהן נגד גדעון לוי ו'הארץ': "פגיעה במדינה ובחטופים"

אחרי שטען בראיונות לרשתות תקשורת זרות כי תנאי האסירים הפלסטיניים בכלא הישראלי קשים מאלה של החטופים בשבי חמאס, עיתונאי 'הארץ' גדעון לוי תחת מתקפה מכיוונה של סיון כהן סבן: "את המנוי שלי להארץ ביטלתי"
תום נחום |  1
סיון כהן (צילום מסך רשת 13)
עיתונאי 'הארץ', גדעון לוי, תחת מתקפה על רקע דבריו בראיונות לתקשורת בחו"ל על היחס של ישראל למחבלים המוחזקים בבתי הכלא בארץ, כאשר מגישת הטלוויזיה סיון כהן סבן העבירה ביקורת קשה נגד דבריו של לוי וכתב בציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר (X.COM) שלה כך: "עיתונאי הארץ גדעון לוי מתראיין בלי סוף לרשתות זרות ואומר: ״תנאי האסירים (מחבלים) הפלסטינים בכלא הישראלי קשים מאלה של החטופים הישראלים בשבי חמאס״ האמירה השקרית והמקוממת הזאת עושה לנו נזק שלא יתואר, פוגעת במאמץ הבינלאומי להשבת החטופים, פוגעת במשפחות".
"לתפוס את הראש ולא להאמין שעיתונאי אומר כזה דבר, ועוד ישראלי? החלטתי לא לשתוק ולפנות למעסיק שלו, מו״ל עיתון הארץ עמוס שוקן. התשובות שלו היו יותר מכפירות מאשר של העיתונאי שהוא מפרנס. אתם מוזמנים לצפות בשרשור התמונות שם תראו את השיחה בינינו. את המנוי שלי להארץ ביטלתי. אי אפשר לסבול פגיעה כזאת במדינה ובחטופים".
 
כזכור, לפני כשבועיים גדעון לוי מתח ביקורת קשה על הסיקור התקשורתי בכל הקשור להתנהלות צה"ל ברצועת עזה במלחמת חרבות ברזל, כמו גם על היחס של ישראל לאסירים הפלסטיניים, גם מחמאס.
את הדברים כתב לוי בטור דעה בעיתון הארץ, כאשר הוא מדגים זאת בחוסר ההשוואה בין היחס הישראלי למה שהחמאס מבצע, לבין מה שלדבריו ישראל עושה לחמאס: מאות עצורים מעזה מוחזקים כפותים ומכוסי עיניים כל שעות היממה, חלקם מוכים "באכזריות", כלשונו, כאשר הוא מבהיר שחלקם לא קשורים לחמאס כלל, ובכלל הוא מבקר את היחס לעצורים מעזה, גם אלו של הפועלים שנעצרו "על לא עוול בכפם והוחזקו בתנאים לא אנושיים".
 
כתב הארץ מסכם שלא ניתן רק למסור את זוועות החמאס מבלי לסקר את "הרוע הישראלי", וההרג הרב ברצועת עזה שכולל מאות רק בסוף השבוע האחרון, וזאת לאור העובדה שישראל מסרבת להגדיל את כמות האספקה ההומינטרית עבור תושבי הרצועה. לוי אמנם מדגיש את התנאים הנוראיים בהם מוחזקים החטופים הישראלים בידי חמאס ואכזריותו של ארגון הטרור, אך מוסיף: "אבל גם אי אפשר שלא להתחלחל מגורלם של בני אדם שמוחזקים כפותים ומכוסי עיניים במשך שבועות וחודשים".
כזכור, העיתונאי הוותיק השתתף במחצית החודש בכנס באיסטנבול וקרא להפסקת אש ולהתערבות המעצמות הבינלאומיות ברצועה. על הסיקור התקשורתי בכל מה שקשור לרצועה, אמר לוי: "זו החובה של כל אחד בעולם לראות כיום ילדים פצועים, לראות דיירי רחוב, לראות גופות חסרות חיים, לראות בתי חולים. כולם צריכים לראות את זה. אני לא יכול להגיד את אותו הדבר לגבי התקשורת הישראלית, שהסתירה באופן שיטתי, מכוון ומרצון את המתרחש מהצופים והקוראים הישראלים...הישראלים לא רואים כלום כי הם לא רוצים לראות".
עוד הוסיף בכנס על שיש להפסיק את המצור על עזה: "אי אפשר להחזיק 2.3 מיליון בני אדם בכלוב למשך 16 שנים. זה חייב להסתיים כבר עכשיו. אני לא משלם את המחיר באופן אישי, תושבי עזה הם שמשלמים את המחיר. טורקיה היא דוגמה טובה מאוד לצורך בשחקנים אזוריים וגלובליים, אני חושב שהפורום הזה הוא אחת הדוגמאות להפיכתה של טורקיה לשחקן בינלאומי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העיתון לשונאי ישראל
    אשר 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזו השוואה עושה גדעון לוי האנטישמי ? המחבלים יושבים בכלא הישראלי בגלל עבירות חמורות שביצעו. החטופים יושבים במנהרות החאמס רק כי הם יהודים
    סגור