דעות

כשהלוחמים שלנו בחזית חייבים להשמיע את קולם בקלפי

קיום הבחירות בשעת מלחמה, כאשר רבים כל כך מבני המגזר שלנו עודם נלחמים - עלול לפגוע במועמדים של הציונות הדתית כמוני. אבל אין גאה ממנה לשלם את המחיר על כך
חגית משה |  1
חגית משה (צילום רמי זרנגר)
אנחנו נכנסים כעת לחודשה החמישי של מלחמת עזה, מלחמה שנכפתה עלינו על ידי אויב אכזר ששם לעצמו מטרה להשמיד אותנו. החיילים הגיבורים שלנו עזבו את המשפחה, את הילדים ואת העבודה והתייצבו במספרים שוברי שיאים כדי לחרף את נפשם ולהגן על הבית. המחיר שהם משלמים גבוה – מחיר כלכלי, מחיר משפחתי ומעל הכול המחיר האישי והנפשי. אבל האמונה בערכים ובצדקת הדרך היא זו שמכתיבה לחיילים שלנו את דרכם, וזה מה שמבדיל אותנו מהאויב הרצחני, האכזר והלא-אנושי שלנו.
במלחמה ראינו איך המגזר הדתי לאומי מפגין הצטיינות יוצאת דופן - באחוזי מוטיבציה גבוהים לשרת, בהתייצבות למילואים ולצערנו, גם בתשלום המחיר הנורא מכל. אבל זו בדיוק דרכו של המגזר המיוחד שלנו, שאהבת המולדת והאמונה בצדקת הדרך זורמים בעורקיו כל העת. כעת כל המדינה יודעת ומוקירה את התרומה האדירה שלנו למדינה ולעצם הקיום שלנו כאן.
 דווקא נוכח המציאות הזו כואב לי מאוד לשמוע את ההסתה נגד המגזר שלנו, שמשתוללת יום יום ברשתות החברתיות, בתקשורת המסורתית ואפילו בתאגיד השידור הציבורי של מדינת ישראל. ברור לי שאחרי המלחמה יידרש חשבון נפש עמוק בחברה הישראלית, ונידרש לשאלה כיצד הגענו למצב שהשנאה נגד הציונות הדתית כה עמוקה בקרב קבוצות מסוימות בחברה שלנו. אינני יודעת כיצד נוכל לאחות את השברים – אך אני משוכנעת שאנו חייבים לעשות כן, בהידברות ובמציאת המשותף, שגדול מן המפריד. כי אחים אנחנו.
בעוד פחות משבועיים יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, בצל המלחמה, לדאבוננו. קלפיות יוצבו בכל רחבי עזה ו-400 אלף מעטפות כפולות צפויות להיספר, קולותיהם של החיילים הגיבורים. נכון, קיום הבחירות בשעת מלחמה, כאשר רבים כל כך מבני המגזר שלנו עודם נלחמים - עלול לפגוע במועמדים של הציונות הדתית כמוני. אבל אין גאה ממנה לשלם את המחיר על כך. דווקא משום כך, חשוב כל כך שאלה מאיתנו שנשארו בעורף יתגייסו כדי להבטיח שהערכים שלנו והעשיה החשובה יוסיפו לתפוס מקום מרכזי בעיריית ירושלים. הבחירות המוניציפליות חשובות ומשפיעות לא פחות – ולעיתים אף יותר – מהבחירות הכלליות, והרכב המועצה הוא זה שיקבע לאן ננווט את הספינה הענקית שנקראת ירושלים.
בקדנציה האחרונה שלי כמחזיקת תיק החינוך בעיר, שמתי לעצמי למטרה להזניק את החינוך של ילדינו לשיאים חדשים, בדרך להפיכת ירושלים לבירת החינוך של ישראל. דאגתי לתקציבי עתק של מאות מיליונים, לשיפוץ תשתיות החינוך, לשדרוג הוראת האנגלית וגם לאוכלוסיות שזקוקות לתשומת לב מיוחדת בחינוך. בקדנציה הבאה, אני מבקשת להמשיך ולעשות למען החינוך של הילדים שלנו, לצד ראש העיר משה ליאון שעושה עבודה מצוינת ושם את ירושלים על המפה.
 
אני מתפללת כל יום לשלום החיילים הגיבורים שלנו, שינצחו ויחזרו בשלום. אני יודעת שקשה לחשוב על בחירות כשהמלחמה בעזה נמשכת והחטופים שלנו לא בבית – אבל זה מה שהממשלה החליטה, וזה מה שמוטל עלינו לעשות.
הבחירות הקרובות מזכירות לנו על מה בעצם אנחנו נלחמים – ישראל שלנו היא אי קטן של דמוקרטיה בלב של מזרח תיכון עוין, מוקף אויבים שלו יכלו היו עושה לכולנו את מה שעשו לתושבי העוטף. חייבים לנצח את האויב המתועב ולהחזיר את החטופים הביתה. אני מאמינה בכוחות הביטחון ובממשלה. בשם ה' נעשה ונצליח!
הכותבת: חגית משה סגנית ראש העיר ירושלים, מחזיקת תיק החינוך ויו"ר רשימת המפד"ל-הציונות הדתית
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חגית משה ומשה ליאון חייבים להמשיך יחד
    איציק הירושלמי 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חגית משה היתה הסגנית הכי נאמנה של משה ליאון, היחידים שלא וויתרו לחרדים ושמרו על הציבור הציוני בעיר אני מאחוריהם, אני מקווה שהציבור יצא להצביע אחרת ירושלים תהיה חרדית למגרייי
    סגור