דעות

סמנכ"ל קריאייטיב שנשבר לו: "מנהלי שיווק, איך גרמתם לי לשנוא אתכם?"

מטבע הדברים הוא העדיף שלא להיחשף, ושמו שמור במערכת אייס. סמנכ"ל קריאייטיב באחד מהמשרדים המובילים בישראל פורק זעם על מנהלי השיווק
מנהלי/מנהלות שיווק יקרים. איך הצלחתם לגרום לי לשנוא אתכם כל כך? איך גרמתם לי לשנוא את התחום שאני כל כך אוהב?
.
-איך זה שתמיד, אבל תמיד אתם תבחרו באופציה הכי פחות חדשנית?
-למה אתם לא מחפשים פריצות דרך?
-למה אתם אומרים לעצמכם עכשיו שאתם כן מחפשים פריצות דרך למרות שבפועל אתם עושים הכל על מנת שפריצות דרך כאלה לעולם לא יקרו?
-למה אתם מפחדים לקחת את הסיכון הקטן ביותר גם אם זה נראה כמו הדבר הכי הגיוני בעולם?
-למה אתם חושבים שלציבור אכפת מהמסרים המשעממים שלכם?
-למה אתם לא מבינים שבידור זה הדבר הראשון שאתם אמורים לחפש בקמפיין?
-למה אתם רוצים לדחוף את הלוגו שלכם לתוך הגרונות של הלקוחות שלכם?
-למה אתם לא מבינים שזה מה שגורם להם לברוח מהמותגים שלכם?
-למה אתם לא ממציאים מוצרים חדשניים באמת?
-למה אתם לא מערבים את משרדי הפרסום שלכם כדי שיחשבו בשבילכם על מוצרים חדשניים באמת?
-למה אתם עכשיו חושבים שזה באמת רעיון נהדר ואתם כבר מרימים את הטלפון רק בשביל לבקש ממשרד הפרסום לחשוב על מוצרים חדשניים מבלי שתסכימו לשלם לו על זה שקל?
-למה אתם לא סומכים על משרד הפרסום שלכם?
-אם אתם מודים שאתם לא סומכים על משרד הפרסום שלכם אז למה הוא עדיין משרד הפרסום שלכם?
-למה אתם חושבים שמשרד הפרסום שלכם צריך לעבוד מסביב לשעון עבורכם?
-למה זה נראה לכם לגיטימי שמשרד פרסום יעבוד עבורכם גם בשישי ובשבת?
-למה אתם חושבים שמשרדי פרסום אמורים לעבוד מהיום להיום? זה מה ששווה המותג שלכם? זו הרמה שאתם מחפשים?
-למה אתם חושבים שאתם קופירייטרים טובים יותר מהקופירייטרים שעובדים עבורכם? (אתם לא)
-למה אתם חושבים שאתם ארט דירקטורים טובים יותר מהארט דירקטורים שעובדים עבורכם? (אתם לא)
-למה אתם מזלזלים בעבודה של משרד הפרסום?
-למה אתם לא מבינים שמשרד הפרסום יעבוד פי 10 יותר קשה עבורכם אם רק הייתם יותר אנושיים. יותר נחמדים ויותר קשובים?
-למה חוסר ההחלטיות שלכם גורם לאנשים לבטל פגישות עם רופאים רק בשביל שהם יספיקו להעמיד את הפתרון לבריף החדש שהרגע העברתם לנו?
-למה אתם חסרי דמיון?
-למה אתם חסרי סגנון?
-למה אתם בכל זאת מצליחים לישון בלילה?
-למה אחד מכם כבר חושב על טור התגובה הציני שהוא עומד לפרסם כתגובה לטור שלי במקום לחשוב על הטענות הקשות ולנסות להתמודד איתם בצורה רצינית?
-למה הכללתי את כל מנהלי ומנהלות השיווק? כי לא הייתה לי ברירה. חלקכם הקטן יחסית (לצערי) עושה עבודה מדהימה. הלוואי והיו עוד כמוכם.
מנהלי/ות שיווק יקרים, נפגעתם? רוצים להגיב? מעוניין לספר את הגרסה שלכם למצב? אייס ישמח לפרסם את דעתכם. פנו אלינו ל-news@ice.co.il.
הכותב הוא סמנכ\"ל קריאייטיב באחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל
תגובות לכתבה(104):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 60.
    מיותרים / מיותרות
    כל כך נכון 05/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל זאת לא אשמתם. חוסר המקצועיות מתחיל מרמת המנכ"ל והסמנכ"ל. מנהלי שיווק הם אנשים שזמנם עבר מזמן בעיקר בעידן השיווק הדיגיטלי - חוסר ההבנה המביך שלהם בתחום הכי חם בשוק הוא תעודת עניות למקצוע חל"ת ואף אחד לא ישים לב
    סגור
  • 59.
    תגובה רצינית
    גלי פסטרנק 07/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתקלתי בפוסט הזה בדיוק בטיימינג שהדם החתמם לי לאחר שיחת ועידה עם קופי וגרפיקה של המשרד פרסום שלנו, איך זה שתמיד אתם מציגים אבולוציה לא מוצלחת של משהו שכבר נעשה? למה הרעיונות שלכם הופכים לפריצת דרך רק לאחר התכתבות עם הצעה שלנו? -למה אתם אומרים לעצמכם עכשיו שאתם כן מחפשים פריצות דרך למרות שבפועל אתם עושים הכל על מנת שפריצות דרך כאלה לעולם לא יקרו? יותר מכם אנו רוצים בפריצות הדרך, אבל אתם ממרומי נסיונכם והתנשאותכם כל כך דבקים ברעיון הראשוני, אטומים לביקורת ולעיתים גם מתעצלים -למה אתם חושבים שלציבור אכפת מהמסרים המשעממים שלכם? זאת בדיוק הגישה שהובילה אתכם לקריאייטיב העלוב שדורש המון עבודה -למה אתם לא מבינים שבידור זה הדבר הראשון שאתם אמורים לחפש בקמפיין? מבינים, הסחורה שסיפקתם לא בדיוק בידרה אותנו או את הלקוחות -למה אתם רוצים לדחוף את הלוגו שלכם לתוך הגרונות של הלקוחות שלכם? א-ב של פרסום זה להרוויח מיתוג "על הדרך" – את זה אתם כבר צריכים לדעת -למה אתם לא מבינים שזה מה שגורם להם לברוח מהמותגים שלכם? ואם כך מדוע אתם תוקעים את הלוגו שלכם על כל מודעה ניוזלטר באנר האם זה מבריח לקוחות חדשים מכם? -למה אתם לא ממציאים מוצרים חדשניים באמת? המצאנו, הראש הקריאייטיבי לא מצליח לייצר משהו מספק אז אנחנו נאלצים להוריד מהקאץ' בשביל להקל עליכם -למה אתם עכשיו חושבים שזה באמת רעיון נהדר ואתם כבר מרימים את הטלפון רק בשביל לבקש ממשרד הפרסום לחשוב על מוצרים חדשניים מבלי שתסכימו לשלם לו על זה שקל? בסוף אתם תמיד מוצאים דרך להשחיל את החיוב, סומכים עליכם, לא ראיתי משרד פרסום שהתקיים על טוב ליבו לבד. -למה אתם חושבים שמשרד הפרסום שלכם צריך לעבוד מסביב לשעון עבורכם? עבודה פרודוקטיבית ואנשים נכונים בתפקידים הנכונים יובילו את כולנו לסיים את העבודה בטווחי השעות הרצויים -למה זה נראה לכם לגיטימי שמשרד פרסום יעבוד עבורכם גם בשישי ובשבת? כנ"ל -למה אתם חושבים שמשרדי פרסום אמורים לעבוד מהיום להיום? זה מה ששווה המותג שלכם? זו הרמה שאתם מחפשים? לא. אבל אתם מכירים קריאיטיב שנולד כעבור שבוע? תגלגלו משהו ראשוני שנתחיל את הפינג פונג- זה לא צריך לקחת שבוע. -למה אתם חושבים שאתם קופירייטרים טובים יותר מהקופירייטרים שעובדים עבורכם? (אתם לא) האמת שכן. -למה אתם חושבים שאתם ארט דירקטורים טובים יותר מהארט דירקטורים שעובדים עבורכם? (אתם לא) כנ"ל -למה אתם מזלזלים בעבודה של משרד הפרסום? הזלזול הראשוני הוא שלכם, במוצר ובבריף שאנו מעבירים -למה אתם לא מבינים שמשרד הפרסום יעבוד פי 10 יותר קשה עבורכם אם רק הייתם יותר אנושיים. יותר נחמדים ויותר קשובים? מסכימה, קשה תחת הנסיבות. -למה חוסר ההחלטיות שלכם גורם לאנשים לבטל פגישות עם רופאים רק בשביל שהם יספיקו להעמיד את הפתרון לבריף החדש שהרגע העברתם לנו? -למה אתם בכל זאת מצליחים לישון בלילה? גם אנחנו מתבחבשים במחשבות בלילה וגם לנו יש פנקס ליד המיטה, ההרואיות פה מיותרת. -למה אחד מכם כבר חושב על טור התגובה הציני שהוא עומד לפרסם כתגובה לטור שלי במקום לחשוב על הטענות הקשות ולנסות להתמודד איתם בצורה רצינית? כי זה בדיוק מה שאתם צריכים לשמוע בשביל להתמודד עם הבעיות שהעלת בעצמך באופן רציני
    סגור
  • 58.
    זהו? סיימת? יאללה, לך תפתור איזה בריף... פתאט (ל"ת)
    מנהל שיווק 07/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 57.
    10%
    יודע דבר 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    10% מהפרסומאים מוציאים שם טוב לענף
    סגור
  • 56.
    למה אתה אידיוט? אתה בן 12? איפה אתה חי? (ל"ת)
    נמרוד 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 55.
    ט 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכיינות לשמה !
    סגור
  • 54.
    ואף מילה על הלקוח הסופי
    נטע 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזו הבעיה, שכולם מחזיקים בשיניים בספינה התובעת שקוראים לה "פרסום" הלקוחות שלכם גדלו זה כבר לא ערוץ 2, הלקוחות שלכם כבר מזמן מזפזפים, משתשמים מחוסם פרסומות, ומסננים שלטי חוצות, הלקוחות שלכם קונים באי- ביי מוצרים זולים יותר וטובים יותר, הלקוחות שלכם עושים לבד מחקרי שוק. הם יודעים שמותגי בית זה אותו הדבר כמו מותג רגיל רק זול יותר. האנשים נהיו חכמים יותר, הם פחות ופחות צריכים אותכם - מנהלי השיווק ומשרדי הפרסום שתאכילו אותם בכפית ותגידו להם מה לחשוב. ואתם מרגישים את זה, אתם מרגשים את זה בכיס גם משרדי הפרסום וגם מנהלי השיווק, ובמקום להכיר שיש פה אתגר חדש אתם שופכים רפש את על השני... כדי שכזה יתפוצץ תוכלו להגיד "אמרנו לכם"
    סגור
  • 53.
    כל התחום הזה בארץ, כמו עוד רבים אחרים, חובבני
    אשת קריאייטיב 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי כמעט 20 שנה במשרדי פרסום אני יכולה להעיד שכל התחום הזה בארץ מבייש את מי שעובד בו- פרסומאים ואנשי שיווק גם יחד. ההתנהלות חובבנית ולא מקצועית, אין אמון בין המשרד ללקוח ואין עבודת צוות. כולם מתוסכלים ועסוקים בכיבוי שריפות ולרוב האנשים אין ממש מושג מה הם עושים. לכן כששואלים אותי אם כדאי להכנס לתחום הזה אני עונה- ממש לא! אלא אם כן בא לכם לאונן ולטחום מים ולקבל על זה משכורת (לא משהו ביחס לכמות השעות) ואולי איזה פרס קטן פעם ב, על קמפיין קריאטיבי מדומה. זה כמובן הכלל שלא מעיד על כולם- יש יוצאי דופן, אבל כל הענף הזה רקוב, וזו האמת.
    סגור
  • 52.
    הרבה כאלה אבל יש יהלומים בשוק
    אלף 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבדתי עם מנהלי שיווק או מנהלי מותג איומים בדיוק כמתואר כאן. אבל ביניהם, יש לפעמים גם בני אדם אמיתיים, הם אומנם נדירים אבל קיימים בשוק. אגב, אגב מנהלי השיווק מצפים מכם לעבוד בשבת, כי אתם מסכימים לזה ומשקשקים שהתקציב יעבור למקום אחר. הם גם יודעים שאין לבעלי החברה למחוק את החיים האישיים של העובדים במשרד ולגרום להם לעבוד בשבת אז מה איכפת להם. ביצה תרנגולת ובעל המשרד שסופר את הכסף והעמלות שהעבדים שלו בקראטיב ובתקציבאות מקיאים עבורם.
    סגור
  • 51.
    מילים כדורבנות
    מנהלת שיווק 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל נכון, לצערי אין לנו ברירה אחרת שמבקשיםן מאיתנו לקחת אחריות על נושא שאנחנו לא באמת מבינים בו אנחנו נוטים להיות זהירים ואוליאפילו שמרניםף אין ספק הטענות כולן צודקות ונכונות הלוואי אני מבטיחה לעצמי לנסות לשנות.
    סגור
  • 50.
    אף אחד לא רוצה קריאטיב.
    חנן ג. 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלקוח לא רוצה קריאטיב - כי הוא לא רוצה לשלם על שום שנייה שבה לא רואים את הלוגו או צועקים את שם המותג. מנכ"לי משרד הפרסום לא רוצים קריאטיב - כי זה גורם ללקוחות שלהם לרצות לעזוב למשרד שלא עושה קריאטיב. ניהול הלקוח לא רוצה קריאטיב - כי זה עושה להם כאב ראש לריב עם הלקוח. מנהלי הקריאטיב לא רוצים קריאטיב - כי זה גורם להם לריב עם שאר המשרד ואז הקידום שלהם ייפגע. האנשים בבית לא רוצים קריאטיב - כי הם לא רואים פרסומות ומריצים קדימה במקס. רק הקופי והארט רוצים קריאטיב. אבל נראה אותם מתמידים בזה מול כל העולם.
    סגור
  • 49.
    ומה עם עולם יחסי הציבור? גם לנו נמאס
    תקציבאית יחסי ציבור 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מעולם הפרסום אך מבינה מאוד את הדברים שהוא מעלה כאן. גם תחום יחסי הציבור הוא תחום ללא שעות, ללא יום וללא לילה.. גם כאן, הלקוח חושב שהוא מבין תקשורת (הוא לא), הוא בטוח שכל השקה או דבר חדש שקורה לו למותג ייכנס מחר למינימום המהדורה המרכזית (זה לא) ושכל עיתונאי רק מחכה לדבר על המותג שלו(ממש לא). וכן, גם כאן רוב מנכ"לים (בעיקר מנכ"ליות ובעלות המשרדים) מתנהגות לעובדים כמו לעבדים ובלי שום אנושיות, משלמים סכומים מבישים ובטוחים כי הם משלמים הכי טוב כי הם בית הספר הטוב ביותר עבור תקציבאי מתחיל ומצפים שיביא את היצירתיות והגאוניות כי ככה עושים ביחסי ציבור.. גם הלקוח כמובן חושב שהכל מגיע לו ושרעיונות טובים לא מצריכים אולי חלילה להוציא כסף (כי כסף מוציאים על קמפיינים ורכישת מדיה ולא באירוע יחסי ציבור שאין מה לעשות.. לשם זה הולך). אז אולי כדאי להעלות גם את הנושא הזה לדיון, כי גם לנו נמאס. נמאס לנו להביא תוכניות ארוכות של יחסי ציבור על בריף קטן של עוד איזה מוצר חדש לפטרת בעור או כרטיס חדש לרשת ההלבשה ובסוף לקבל- "אין לנו תקציב". אז די
    סגור
  • יחסי ציבור זה רעה חולה
    גידי טל 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יחסי הציבור הרסו את האמינות העיתונאית, את התרבות, את התקשורת. ברגע שמכתיבים כתבה לעיתונאי כדי לדחוף לקוחות, ברגע שמשלמים על אייטם בתכנית טלוויזיה כדי לקדם לקוח, והכל בהסתר ובלי גילוי נאות, אי אפשר יותר להאמין לשום דבר.
    סגור
  • 48.
    תקראו תקראו...
    שרי סימן טוב 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הספר הבא, שיצא לאור לפני למעלה מעשור, ותראו שאין ממש חדש ביחסי קריאטיב-לקוח. אבל יהיה, אנחנו בדרך לשם. http://opus.co.il/product_info.php?manufacturers_id=486&products_id=871
    סגור
  • 47.
    הבעיה מתחילה ..
    JACOB 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשרדי הפרסום שחלק מהעובדים במשרדים חושבים שהשמש זורחת להם מהתחת, החל מהתקציבאית ועד לסמנכ"ל קריאייטיב שחושב שהוא מינימום המציא את המילה באזז. משכורות - אין מצב שתקציבאית או סופרויזר יעבדו 220 שעות בחודש וירויחו לפי שעה כמעט כמו עובד מקדונלד (וזאת בלי לזלזל ) שירות - השירות של משרדי הפרסום הוא זוועה! וזאת כי נותנים לתקציבאית עם ניסיון ורמת שירות של נציג בהוט לדבר עם מנהלת שיווק (שברוב המקרים היא רווקה תל אביבית ממורמרת)= בעיה חמורה. קריאייטיביצרתיות - סמנכלי ומנהלי קריאייטיב ברוב המשרדים לא לומדים את הלקוח ולא מכירים לעומק את המוצרים שלו וחושבים שכל קמפיין שראו בחו"ל יכול גם להתקיים במדינת ת"א. מנכלים של משרדי פרסום - רובם 0 באינטליגנציה רגשית ויחסי אנוש הלקוחמנהל השיווק - בד"כ פחדן עם ראש קטן אבל אני לא מאשים אותוה יש להם בוס על הראש שלא מבין מהחיים שלו. אותו מעניינת השורה התחתונה כסף ! לסיכום - צריך לעשות חריש עמוק ביחסי משרד פרסום לקוח מהצד של משרדי הפרסום והעובדים שלהם - חברים הגיע הזמן להקים ועד ולשלם שעות נוספות
    סגור
  • 46.
    שיווק
    אריק 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מתיש אתם חושבים שפרסום תחת כל עץ רענן זה טוב אז אני אומר לכם לא אתם מייצרים אנטגוניזם נגד פרסום שלא במקום ולא במידה
    סגור
  • 45.
    למה?
    ארט 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    - למה את עף על עצמך? - למה אתה חושב שמשרדי פרסום מלאים באנשים טובים ולא במנהלים רודנים ומנופחי אגו ? - למה החדשנות שלך מתבטאת תמיד בהנצחת סטריאוטיפים? - למה אתה לא נלחם בשביל הצוות שלך? - למה המילה שלך תמיד יותר טובה ממילה של כל אחד בצוות? - למה אתה כזה יס מן? - למה אתה לא מצ׳פר את הצוות שלך? - למה אתה חושב שאתה מבין בעיצוב יותר מהמעצב שלך? - למה אתה צועק על התקציבאית? - למה הפתרון שלך לכל קמפיין זה פרזנטור סוג זין? - למה אתה תמיד מחפש את המכנה המשותף הכי נמוך? - למה רק החארות והלקקנים מתקדמים בתחום הזה? - למה לעזאזל עוד מעסיקים משרדי פרסום? כשתתחילו לחדש, ליצור ולהתנהג כמו בני אדם אולי תהיה לכם את הזכות לבכות! בנתיים תאכלו ת׳תוכי.
    סגור
  • 44.
    תגובה לבריף
    הלקוחה 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפי הנראה וע"פ איכות הכתיבה וחוסר הקריאייטיביות, התשובות בגוף השאלות. כשזה בינוני עד גרוע זה פשוט לא טוב.
    סגור
  • 43.
    הרבה זמן לא קראתי משהו כ"כ מדויק! (ל"ת)
    ענת 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    ולמה אין אפשרות לפתוח את כל הטוקבקים ברצף
    אדווה 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משה בנימין,זה בסיסי+יאריך לך את זמן השהייה באתר.
    סגור
  • כי זה תוכנן על ידי קריאיטיב ולא מהנדס? (ל"ת)
    oferdesade 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    הבעיה היא לא אצל הלקוח אלא אצלך
    ג'ואי 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרוב השאלות שלך התשובה היא שככל הנראה לא היית מספיק טוב/חד/חכם. לשאר השאלות שלך התשובה היא שאתה צריך לקחת אחריות על ההצלחות והכישלונות של הלקוח שלך.
    סגור
  • 40.
    כמה מדויק (ל"ת)
    אלעד 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    מנהל השיווק יודע שלא צריך משרד פרסום
    אלי 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנהל שיווק שלוקח משרד פרסום זה כי הוא עצלן או שקיבל שוחד או שהבוס שלו מנחית על הראש שלו פקודות והוא כמו בובה על חוט רוקד בימנו מנהלי השיווק הטובים מבינהם החליטו להביא דרכי פרסום חדשים מעסיקים פרילנסר לכל תחום בעולם הפרסום קריאטיב , חקר שוק , קדם , הפקות , רכש מדיה תתעוררו זה קורה בשוק ורואים תוצאות מדהימות שנותנים למשרד להחליט על מהלכי השיווק מה שמעניין אותו איך הוא מרוויח את ה 50% עמלה או יותר שלו וזה כל ה״ האסטרטגיה השיווקית ״ של המשרדים למינהם שאתם המנהלי שיווק תיזמו תיצרו ותקדמו פתאום תראו שקל לקבל חשיפה עם רעיונות טובים במחירים שפויים כי אין פערים מטורפים בהצלחה חברים
    סגור
  • 38.
    למה משרד פרסום נראה כמו נורמנדי??
    אחד.. 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאחד שעובד במאחורי הקלעים (מערכות מידע) של משרד פרסום מוביל אני יכול להגיד שכולם ממש כולם הולכים אחד נגד השני במקום לעבוד כצוות, לא רק קריאייטיב וניהול לקוח, כולם. זה הזמן להסתכל על עצמכם ולשנות דרך. תהיו תחרותיים כלפי חוץ, לא כלפי פנים.
    סגור
  • 37.
    מבט מהצד
    המנקה שולחנות 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור צופה על המתרחש במשרד הפרסום(לא קריאייטיב ולא תקציבאי אנוכי כי אם הגשר) אנשי הקריאייטיב לרוב בינוניים וממורמרים מהסיבה הפשוטה שהם לא מקבלים תמורה כספית על היותם עבדים של המערכת ולרוב עסוקים בלקדם את עצמם לקאן (ולשם) ובלגרום לטראפיק לג'עג'ע שעתיים עם בריף שהם יכולים לסיים בחמש דקות אם רק יטרחו לקרוא אותו... ובואו נודה על האמת, רובכם סתם סטלנים שחושבים שהמציאו את הגלגל כל פעם שהג'ויינט עולה לכם לראש. לפעמים מה שלקוח מבקש זה באמת מה שהוא צריך (לפעמים גם לא אבל היי...) הלקוח מתנהג למשרד כפי שהמשרד מאפשר לו להתייחס אליו, ולרוב המשרד מאפשר לו להתנהג כמו צ'חלה מהרחוב כי מה אכפת למנכ"ל, הוא בכלל בטוסקנה... אז תאשימו את הוד רוממותם אנשי מפתח במשרד הפרסום (החל מהמנכ"לים ועד למנהלי לקוחות וקריאייטיב) ולא את הלקוח. תגרמו ללקוח לכבד אתכם, אל תבקשו כבוד אם אתם לא מכבדים את עצמכם (מצד שני את זה כל בחורה יודעת ועדיין שוכבת עם גברים בשירותים מטונפים של מועדון אז היי...) ולקוח/ה יקר/ה, זה שאת רוצה להגיע הביתה בשלוש לא אומר שאת צריכה לדבר כמו כלבה לזו שנשארת עד 12 בלילה כדי לסגור לך את ההזמנה לבר מצווה של הבן שלך שבעוד חודשיים. נבלות.
    סגור
  • חחח חזק (ל"ת)
    תקציבאית 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    התשובה לרוב השאלות שלך היא
    נינג׳ה אמריקאית 2 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכלקוח אתה מתמודד עם משרדים שדוחפים לעמדות בכירות אנשים כמוך שמפגינים 0 הבנה בפרסום 0 הבנה בביזנס והגרוע מכל 0 הבנה באיך לעשות דברים אחרת, וזה פשוט מעורר חוסר ביטחון. רק מהשאלות הילדותיות שלך כל לקוח עם קצת שכל צריך ללכת 2 צעדים אחורה בכל מה שקשור באמון במשרדי פרסום או במנהלים המטורללים שלהם. גנדי אמר ׳תהיה השינוי׳ ומה שאתה עושה פה זה להיות הבעיה.
    סגור
  • 35.
    זה רק עניין של זמן שיהיה קורבן למאבק הלקוחות
    יגאל 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יום אחד בכנס של הקקטוס או של האפ״י זה יקרה ואז תזכרו שהכתובת היתה על הקיר, אבל לאף אחד זה לא שינה כלום כי העמלות עברו לידי בכירי הענף הצמאים לריכוזיות ולמה להם לשנות שיטה שעובדת כשאפשר פשוט להחליף צוות.
    סגור
  • 34.
    לא יודעת מה אתה יותר: לא צודק או מגעיל .
    פרסומאית 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שניהם. מצטערת, אני אמורה להיות מהצד שלך אבל אתה פלוץ נפוח ששוכח את העובדה הפשוטה שהפרסום בא לשרת את המוצר, ולא להיפך. אז טיפה צניעות. לא רוצה שישנאו אותי בגלל אנשים כמוך
    סגור
  • נפוח מעצמו (ל"ת)
    כנ"ל 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    יותר אנושיים. יותר נחמדים ויותר קשובים
    מאדאם מדיה 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקף גם אליכם, זחוחי משרדי הפרסום
    סגור
  • 32.
    זה נשמע כמו יללות של בן סבר (ל"ת)
    הרדאר 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טל רביב וטל פרלמוטר כתבו את זה יחד (ל"ת)
    שי 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • היי חתיכת זין
    טל פרלמוטר 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלק א' בקלות אפשר לראות שטל רביב לא כתב את זה וזה לפי שאין שיר גדול ברקע או מחזמר פלוס הוא לא מקריין את זה. חלק ב' אם הייתי מכיר אותי היית יודע שהייתי כותב את זה הרבה יותר מצחיק, עם יותר דאחקות ועלבונות על חשבון ציבור חלש. חלק ג' אתה עדיין חתיכת זין. שאפו.
    סגור
  • they needed TWO people to write that???? (ל"ת)
    oferdesade 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לי זה דווקא נשמע אריאלי
    שקר כלשהו 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל הם אותו שיט ,שתי ילדות בכייניות.
    סגור
  • קלאסי נדב פרסמן
    ראובן 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא הכי יהיר
    סגור
  • הכי שחר פילר (ל"ת)
    הכי שחר פילר 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הכי לא שחר פילר (ל"ת)
    אחת שיודעת 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לרדאר
    מכ"ם דופלר 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בינגו !!!
    סגור
  • ממש (ל"ת)
    חחח 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    טקסט ילדותי שלא עושה לנו טוב
    איש קריאיטיב ותיק 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם טקסט כזה בנאלי, בכייני וילדותי, לא פלא שלא רצית להיחשף. לקוחות לעד יהיו לקוחות ומה לעשות? קריאייטיב זה לא מה שעושה להם את זה כמו לנו. הם שונים מאיתנו ויש להם מטרות שונות בחיים. זה תמיד היה ככה ותמיד יהיה. גם בארץ וגם בעולם. לכן, העבודה האמיתית שלנו היא לא רק להביא את הרעיונות פורצי הדרך שאנחנו כל כך אוהבים, אלא לדעת למכור אותם בתבונה, בסבלנות, בבגרות ובאחריות. נראה לי שיש לך עוד הרבה מה ללמוד. כרגע, אתה מוציא אותנו, אנשי הקריאייטיב, רע מאד.
    סגור
  • 30.
    כי אתם לא באמת פרסומאים
    איש שיווק 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב מוחלט של משרדי הפרסום מורכב מחובבנים שסיימו קורס קופי בנמל וחושבים שהם לפחות גדעון עמיחי או תרצה גרנות. החובבנים מלאי האגו האלו נקלטים למשרדים בבעלותם של סוחרי סוסים שחושבים שהם יכולים למכור כל שקר ללקוח. צוות משרד הפרסום ממורמר כבירת מחדל ומהר מאוד החובבן לומד שהוא נפש יצירתית בעולם של לקוחות טיפשים שבוחרים לזרוק הצלחה בטוחה לפח כי הם חסרי דמיון. תתבגרו כבר! הבעיה היא שאנחנו לא חיים במד מן או בעולם של 10 מותגים ואם אתם רוצים שהלקוח ייקח רעיון תעבדו לא רק על קופי והמחשה אלא גם על יתרון תחרותי
    סגור
  • 29.
    למה אתה חושב ...
    חבקוק 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמישהו בכלל צריך את כל הפרסום הזה ? שצריך להמשיך לטפח ולנפח את תרבות הצריכה שמובילה את האנושות לפשיטת רגל ? אולי הגיע הזמן שבמקום לפרסם ולקדם מוצרים שאנשים לא צריכים רק כדי למלא כיסים של אנשים שכל עניינם הוא למצוץ את הכל לטובתם ... אולי הגיע הזמן שנפרסם ערכים חדשים ... לטובת הציבור ? לטובת כולנו ?
    סגור
  • 28.
    מעולה מעולה
    מעולה 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קברניטי עולם הפרסום והשיווק בשלוש תגובות שמופיעות כאן פרשו לפניכם את רוב הרעות החולות של הענף הרעוע שנקרא עולם השיווק והפרסום הישראלי. מודל העבודה גבירותיי ורבותיי חייב להשתנות ויפה שעה אחת קודם. חוסר האמון בין מקבלי השירותים לנותני השירותים הוא כה עמוק ויסודי עד שלא נותר אלא להכריז על פירוק ומיסוד מחדש של מודל התגמול בשוק הזה. פרסומאים- תתחילו להתייחס לעצמכם כאל נותני שירותים מקצועיים והתנהגו בהתאם. תנו שירות ראוי ומקצועי וההכרה בוא תבוא. מנהלי שיווק יקרים - גדלו ביצים. ערבו את המנכ"לים שלכם והסבירו להם שהמודל הולך להשתנות. משרדי הפרסום יתוגמלו כמו משרדי עורכי דין ורואי החשבון. זה יעלה בהתחלה יותר אבל בהמשך הדרך זה ישתלם לכולם. בסוף הקופות הרושמות הן המדד. שנותני השירותים יתוגמלו כמוכם גם על הצלחות בקופה הם יהיו יצירתיים. לא תהיה להם ברירה. תעשו טובה לכולם ועשו את הצעד המתבקש.
    סגור
  • 27.
    ענף הפרסום בארץ מבין שהענף גמור
    פיליפ 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחכה ליום הזה שלקוחות יקימו מיני משרדים בתוכם. שרותי פלנינג יקבלו מפרילנס מקצוענים וכל השאר יעשה אין האוס. בעידן של היום שלכולם יש גישה למידע למאגרים וכו' אין שום יתרון למשרד פרסום.. גם לא הפקתי
    סגור
  • זה כבר נעשה היום בארץ בכל מיני חברות (ל"ת)
    דנה 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מסכים עם כל מילה!
    בוב הבנאי האמיתי 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יתחיל מדיגיטל וימשיך לסטודיו מלא תחת מנהל השיווק.
    סגור
  • סטודיו אין האוס
    מנהל סטודיו 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשמח לראות את התוצרים והעלויות על כל טעויות הדפוס לאותו מנהל שווק מבריק שיחליט לקחת סטודיו תחתיו. חיים בסרט ער
    סגור
  • אמרו את זה גם לפני 30 שנה כשהומצא המחשב
    ממש לא נכון 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל עדיין עדיף לקבל בחינם את השירות ממשרדי הפרסום ולא להעסיק עובדים ולחזק מערכת ייצור/עיצוב/ניהול
    סגור
  • 26.
    עוד פוץ נפוח
    בוב הבנאי האמיתי 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה חדש? שוב "סמנכ"ל הקריאייטיב" מנסה להצדיק את קיומו במקום להודות בעובדה שכל היום הוא מחזיק את הזין ביד! הלקוחות היום הרבה יותר מקצועיים מהעובדים במשרד הפרסום. התחלופה המהירה וההתפשרות על כוח אדם זול וזמני מוריד את הרמה, גם במשרדי הפרסום הגדולים.
    סגור
  • 25.
    משרדי פרסום רק יודעים
    יניב 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להכניס מעטפת נוצצת ומצגות בומבסטיות לתוך רעיון בינוני
    סגור
  • 24.
    אנשים כמוך הם הבעיה.
    מנהל שיווק 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנייה לצאת מהבועה הקטנה של משרד הפרסום ולהבין שהעולם גדול יותר, ויש בו גם השלכות. אם קצת היית מנסה להבין את זה לא היית כל כך ממורמר
    סגור
  • 23.
    סמנכל יקר- אם היית רואה את "פריצות הדרך"....
    מנהל שיווק 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ששלחו לי היית מבין... תסתכל במראה לפני שמאשים. פשוט לירוק לבאר שממנה אתה שותה.
    סגור
  • 22.
    בתור אחד שיודע - כל מילה נכונה ! (ל"ת)
    אבי 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    הבעיה של משרדי הפרסום היא שכר עלוב
    אחד שהיה שם 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם מביאים תקציבאים לפי משקל כשהחלום הרטוב של כל אחד מהם הוא לצבור מעט נסיון ולעזוב. במקומות אחרים בעולם תקציביאי זה אשכרה מקצוע ולא עניין זמני.
    סגור
  • 20.
    הוא "פחדן" ו"מדבר בעילום שם" כי
    אחד 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם גם חבורה של נקמנים עלובים
    סגור
  • 19.
    אתה פחדן לפחות תזדה
    עמוס 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שאתה מעדיף להמשיך ולהרוויח את המשכורת המנופחת שלך שאיננה קשורה כלל לתוצאות. אתה ושכמותך מחפשים פרסים ופרסום. זו הסיבה שאני כלקוח ממזמן הפסקתי לעבוד מול משרדי פרסום. אגב הקריאיטיב הטוב ביותר והאפקטיבי ביותר שקיבלתי בחיי היה מבמאי חמוד ותותח בסטודיו קטן בדרום תל אביב. על מנת לא לחטוא כמוך ולא לפגוע בפרנסה של אנשים עובדים, אשמור את השמות חסויים
    סגור
  • בשביל מה?
    ראובן 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשביל מה אתה רוצה שהוא יזדהה? בשביל שתוכל לשנוא אותו באופן אישי? בשביל שתחבל לו בקריירה בעתיד? אתה איש קטן ונקמן!
    סגור
  • 18.
    כמה כעס...
    מכון שכטר 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.youtube.com/watch?v=AvzFUkEpyGQ
    סגור
  • 17.
    למה כל אנשי הפרסום מתעניינים בפרסים ושכחו שיש
    הוא צודק אבל 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לקוח קצה בסוף הבריף? מנהלי השיווק מזמן חושבים שהם מבינים יותר מאנשי הפרסום איתם הם נפגשים ולצערי לא מעט זה אף נכון. אני אישית עזבתי את עולם הפרסום אחרי לא מעט שנים כי נמאס לי שכל חברי ומנהלי רק התעניינו באיך אפשר להביא איזה גוסט מטופש שיקח אותם לקאן גם אם זה יפגע בקמפיינים אחרים של אותו מותג. קידום אישי זה לא מילה גסה אבל כשזה הפך למהות הכל אני כבר לא מצאתי את עצמי שם.
    סגור
  • 16.
    תשובה להכל
    לקוח 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלי צניות אבל על הרבה פרגמטיות ‎-‎איך זה שתמיד, אבל תמיד אתם תבחרו באופציה הכי פחות חדשנית‎?‎‏ – כי מנהלי שיווק לא מרגישים ‏מספיק בטוחים ללכת על חדשנות כי לרוב משרד הפרסום ממציא "חדשנויות" בצורה אקראית על סמך ‏דעותיו האישיות ולא על נתונים אמיתיים ומסודרים. ‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם לא מחפשים פריצות דרך‎?‎‏ מחפשים כל הזמן, אבל פריצת דרך יכולה לבוא מכיוונים רבים ‏ולא רק מפרסום (המחרה, ערוצי הפצה וכו')‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם אומרים לעצמכם עכשיו שאתם כן מחפשים פריצות דרך למרות שבפועל אתם עושים הכל ‏על מנת שפריצות דרך כאלה לעולם לא יקרו‎?‎‏ כי החלום של כל לקוח זה משרד פרסום שאשכרה עובד ‏בללמוד טרנדים והתנהגיות צרכנים ולא רק מציע דברים אקראיים בהתאם למה שבקופי או הקריאייטיב ‏ראה היום ב9‏GAG ‎-‎למה אתם מפחדים לקחת את הסיכון הקטן ביותר גם אם זה נראה כמו הדבר הכי הגיוני בעולם‎? ‎‏ כי ‏כשאתה אחראי לכסף ולהכנסות אתה לא רוצה רק היגיון, אלא גם נתונים והוכחה שההצעה על השולחן ‏מבוססת לא רק על דעות אלא גם על עובדות. ‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם חושבים שלציבור אכפת מהמסרים המשעממים שלכם‎?‎‏ כי המכירות לא משקרות. אבל ‏לשקר על דברים כמו מודעות או העדפה, אבל מכירות אי אפשר לזייף. ‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם לא מבינים שבידור זה הדבר הראשון שאתם אמורים לחפש בקמפיין‎?‎‏ כי זה פשוט לא נכון. ‏תוכן זה הדבר הראשון שצריך לחפש במותג באופן כללי ובקמפיין באופן נקודתי. עובדה שP&G‏ לא ‏מייצרים בידור, אבל הם שולטים בשוק מוצרי היופי והטיפוח. ‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם רוצים לדחוף את הלוגו שלכם לתוך הגרונות של הלקוחות שלכם?‏‎ ‎‏ כי התחרות היא עצומה ‏ומותגים פרטיים סטייל "מגה" גונבים מכירות, אז יש בחירה אסטרטגית לעבוד בשיטת "מותג" מול "לא ‏מותג" ‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם לא מבינים שזה מה שגורם להם לברוח מהמותגים שלכם‎?‎‏ כי המכירות לא משקרות‎ ‎ ‎-‎למה אתם לא ממציאים מוצרים חדשניים באמת‎?‎‏ כי למנהלי שיווק אין שום קשר לפיתוח מוצרים ‏חדשים – פיתוח מוצר זה ‏R&D‏ שמורכב לרוב מאנשים טכניים עם קישורים חברתיים נמוכים ובעלי ‏יכולת נמוכה להבין תובנות צרכניות. ‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם לא מערבים את משרדי הפרסום שלכם כדי שיחשבו בשבילכם על מוצרים חדשניים באמת‎?‎‏ ‏כי משרדי פירסום לא מבינים תהליך שפיתוח מוצר שכולל בתוכם אלמנטים כמו עלות ייצור, רווח גולמי, ‏עליות הפצה, דרישות טכניות ועוד. לייצר מוצר חדשני זה לא רק מצגת יפה עם רעיון. ‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם עכשיו חושבים שזה באמת רעיון נהדר ואתם כבר מרימים את הטלפון רק בשביל לבקש ‏ממשרד הפרסום לחשוב על מוצרים חדשניים מבלי שתסכימו לשלם לו על זה שקל‎?‎‏ כי כשמשרד בוחר ‏לעבור במודל של ריטיינר ולקבל כסף כל חודש אנחנו מצפים לראות תמורה גם בחודשים שאין קמפיין. ‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם לא סומכים על משרד הפרסום שלכם‎? ‎‏ כי לרוב ההמלצות שלכם מבוססות על דעות ‏פרטיות שלא תמיד משקפות את המצב בשוק או את ערכי המותג. מיותר לספור כמה פעמים הוצגו ‏רעיונות שהיו חביבים, אך לא היה להם שוק קשר לערכי המותג או לפירמידה שלו. בנוסף משרדים ‏ממחזרים רעיונות ומציגים רעיונות שנפסלו ע"י לקוחות אחרים. הגישה של "בוא נציע לבמבה את ‏הרעיון שבנק הפועלים פסלו שרף את האמון במשרדי פירסום ‎ ‎-‎אם אתם מודים שאתם לא סומכים על משרד הפרסום שלכם אז למה הוא עדיין משרד הפרסום ‏שלכם?‏ כי מכרז זה ביזבוז עצום של זמן וכסף ולרוב משרד הפרסום טוב רק בשביל ביצוע. ‏ ‎ ‎-‎למה אתם חושבים שמשרד הפרסום שלכם צריך לעבוד מסביב לשעון עבורכם‎? ‎‏ זאת בחירה שלכם ‏ולא שלנו. לרוב המותגים יש את אותם אבני הדרך כל שנה מבחינת פירסום (השקת מוצר דגל, קמפיין ‏אמהות, קמפיין כללי וכו') אם הייתם משקיעים זמן בללמוד את המותג הייתם יכולים לתכנן את הזמן ‏יותר טוב. וחוץ הזה כמה פעמים קופי מתבטלים כל היום ומתחילים לעבוד רק ב-4? ‏‎ ‎ ‎-‎למה זה נראה לכם לגיטימי שמשרד פרסום יעבוד עבורכם גם בשישי ובשבת‎?‎‏ זאת החלטה של מנהלי ‏משרד הפרסום ולא שלנו. יש בזה צורך בעיקר בגלל חוסר הסדר בעבודת הפרסום. ‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם חושבים שמשרדי פרסום אמורים לעבוד מהיום להיום? זה מה ששווה המותג שלכם? זו ‏הרמה שאתם מחפשים‎? ‎‏ כי אתם בוחרים לא לחשוב מראש. כלקוח מבקש יוזמות הוא לא מבקש ‏רעיונות מגניבים שלא קשורים לשוק הישראלי, למותג או לתקציב. כשאין חשיבה מראש על רעיונות ‏ראליים ורלוונטיים אז עובדים מהיום להיום.‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם חושבים שאתם קופירייטרים טובים יותר מהקופירייטרים שעובדים עבורכם? (אתם לא‎)‎ כי משרדי פירסום מגייסים קופי חסרי נסיון או יכולות במשכורות רעב, אף על פי שתקציב הפרסום יכול ‏להרשות משכורות גבוהות יותר – תחשבו אצלכם בבית אין המשרד שלכם בוחר לחלק את הכסף.‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם חושבים שאתם ארט דירקטורים טובים יותר מהארט דירקטורים שעובדים עבורכם? (אתם ‏לא‎)‎‏ כנ"ל‎ ‎ ‎-‎למה אתם מזלזלים בעבודה של משרד הפרסום‎? ‎‏ כי היא לרוב תוצאה של המון שעות על דברים לא ‏רלוונטיים שנעשים בגלל חוסר הבנה של הלקוח. ‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם לא מבינים שמשרד הפרסום יעבוד פי 10 יותר קשה עבורכם אם רק הייתם יותר אנושיים. ‏יותר נחמדים ויותר קשובים‎?‎‏ תפסיקו להוציא אותנו מפגרים בישיבות הנהלה כשאתם מנסים למכור ‏רעיונות ממוחזרים שלא קשורים למציאות, אז אולי נהיה יותר נחמדים.‏‎ ‎ ‎-‎למה חוסר ההחלטיות שלכם גורם לאנשים לבטל פגישות עם רופאים רק בשביל שהם יספיקו להעמיד ‏את הפתרון לבריף החדש שהרגע העברתם לנו‎?‎‏ כי אתם אף פעם לא מציגים גיבוי של נתונים לרעיונות ‏שלכם. אם הרעיון שלכם מבוסס על דעה פרטית, אז צפו שגם המנכ"ל ירצה שינוים על סמך דעתו ‏האישית. ‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם חסרי דמיון‎?‎‏ כי אנחנו אחראיים להמן כסף ובסוף היום אם לא נציג ‏ROI‏ טוב יפטרו אותנו‎ ‎ ‎-‎למה אתם חסרי סגנון‎?‎‏ למה אתם רקדנים גרועים?‏‎ ‎ ‎-‎למה אתם בכל זאת מצליחים לישון בלילה‎?‎‏ כי קל לישון אחרי שזיינו אותך בישיבה תקציבית או ישיבת ‏יעדים רבעוניים. ‏‎ ‎ ‎-‎למה אחד מכם כבר חושב על טור התגובה הציני שהוא עומד לפרסם כתגובה לטור שלי במקום לחשוב ‏על הטענות הקשות ולנסות להתמודד איתם בצורה רצינית‎?‎‏ כי לפני שאתה מאשים תפנים שלהיום ‏פרסומאי זה לא אותו דבר כמו להיום ילד עם הפרעת קשב שזורק רעיונות. גם פרסום צריך להיות ‏שיטתי, מבוסס נתונים ובעל מדדים ברורים. ‏
    סגור
  • טרחן מטומטם וסחי (ל"ת)
    מ 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אלוהים ישמור
    לקוח 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה עושה לנו שם רע. סתום את פיך.
    סגור
  • זאת לא עבודתי לעסוק בתדמית של לקוחות בישראל
    לקוח 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה מרגיש שהכתבה היא הוגנת אז אתה כנראה עוד מנהל מותג זוטר שזורק כסף לפח ומחייך כאתה מקבל דו"ח קמפיין שמלא במחמאות עצמיות סטייל "הגענו ליעדים ואף עקפנו אותם". או כשהקמפיין היה כישלון אז המשרד טוען שהוא "העלה את המודעות" ולא מבין למה אתה כועס, אף על פי שבבריף ציינת שלמותג יש מודעות בלתי נעזרת מעולה ושהבעיה היא בהעדפה.
    סגור
  • פרסומאי
    פרסומאי 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים כמוך הם הסיבה שהענף שלנו נראה כמו שהוא נראה. אנשים כמוך הם הסיבה שמשרדי פרסום שונאים את רוב הלקוחות שלהם. "משרד הפרסום טוב רק בשביל ביצוע" איכס. אתה מגעיל! ‏
    סגור
  • אם אתה מצטט אז בבקשה את כל המשפט
    לקוח 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "לרוב משרד הפרסום טוב רק בשביל ביצוע" - וזאת לצערי האמת. כמה משרדים יש היום שלומדים מותג לפני שהם מציעים לו רעיונות? פרסום זה מקצוע, והסיבה שענף הפרסום נראה ככה זה כי המנכ"לים של משרדי פרסום מגייסים חובבנים בשקל במקום לשלם למקצוענים.
    סגור
  • טרחן משעמם (ל"ת)
    אנונימי 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הרבה מהדברים שטענת הגיוניים
    קופייטרית 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל פה הבעיה, אתם רק הגיון הגיון מספרים נתונים. איפה הרוח, ההשראה, הדימיון? בשביל מה יש משרד פרסום אם לא בשביל לתת את הפאן, הקלילות, ההומור והסיפור למותג? במקום להלחם בזה, צריך לגדל זוג ביצים וליהנות מזה. ואז תראה איך לא רק המכירות מוכיחות, אתם תהיו קוקה קולה הבאים!
    סגור
  • התגובה שלך ממחישה את הבעיה
    לקוח 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1) צריך לא רק רוח והשראה, אלא גם לבדוק אם לא עשו כבר את הרעיון שאתם מציעים, או לבדוק אם הוא בכלל רלוונטי לאופי המותג או למצב בשוק 2) משרד פרסום קיים כדי להעביר מסרים. פאן, קלילות והומור זה תכונות אישיות שלך שאת מנסה ללביש על מותג שאולי כלל לא זקוק לזה. ובכנות מתי פעם אחרונה בדקת תהליך רכישה של מוצר (מה עובר לצרכן בראש) לפני שהבאת לו רעיון?
    סגור
  • אה... בוא נחשוב לפני שנגיב? תודה.
    קופירייטרית 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מן הסתם שלא למחזר רעיונות, זה בכלל לא סותר את התגובה שלי :) אגב, התכוונתי למסר שעטוף בצורות האלו, תפסיקו להיות מקובעים ומשעממים. ממש אנשי ריבוע. לכו לעשות מסאג', תעשו סקס, טיול באוויר צח. תשתחררו! בתור קופירייטרית, אני רגילה שהלקוח כותב בקשה לא ברורה, כללית מדי ובעצם אומרים "תעשו משהו שאומר שאנחנו זולים, טובים ותגדילו הכל!" וואו, ממש חופש עשייה. אז כן, אם רק חרוזים ובדיחות קקטוס זה מה שאתם רוצים, זה מה שתקבלו. אם הייתם יודעים כמה רעיונות מדליקים, מיוחדים שיעשו משהו לציבור ולא יגמרו להם לחלוף על פני הפרסומת יש לנו, הייתם סותמים את הפיות. (אני אגב לא מכלילה, בטוחה שיש ויש, הכל בפרספקטיבה, זהו ביי)
    סגור
  • רק מנהל שיווק יקרא את כל זה
    נו באמת 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל זה אתה צריך משרד פרסום - שיכתוב בשבילך את כל החרא שלך בצורה שיווקית ועניינית.
    סגור
  • כן...אבל
    לקוח 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא תקרא ותבין את כל החרא שכתבתי הכתיבה השיווקית שלך לא שווה שקל כי המתחרה שלי שמעסיק משרד פרסום שאשכרה מבין את המותג והמוצר ידע לכתוב טקסט שיווקי שיחשוף את כל החובבניות של עבודתך ויפגע במותג שאני אחראי עליו בסוף היום.
    סגור
  • אפשר היה לוותר על כל הטיקבוק
    מנהל שיווק 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי מקריאה של התגובות (כנראה מאנשים שעובדים במשרדי פרסום) אפשר להבין לבד את התשובה לכל השאלות שהועלו בטור. אנשי פרסום, ובמיוחד קריאייטיב, בטוחים שמזרח זה למטה. רובם (כי אף אחד כאן כמובן לא מכליל, כן?) מתנשאים, יהירים ובטוחים שמטרת הקמפיין היא לעשות משהו מגניב שהם יוכלו להשוויץ לחבר'ה, לקבל כמה לייקים על פרסום הקמפפין במזבלה ואולי אפילו לנסוע לקאן. את מנהלי השיווק זה לא כל כך מעניין אם הקופי שלהם ישוויץ בקמפיין או לא. לא מעט ממנהלי השיווק עבדו במשרדי פרסום (כולל אותי), אנחנו מכירים אותם, אנחנו מכירים את האנשים, אנחנו מכירים את שיטות העבודה ובוודאי שאנחנו מכירים את השיח על הלקוח (מנהל שיווק וגם המותג עצמו), מאחורי הגב כמובן, כאילו הוא גננת שהורס את החגיגה הקריאייטיבית המטורפת. כאנשי פרסום, ואנשים שאמורים להבין מה זה למכור מוצר ולמלא צרכים של לקוחות, התפיסה שלכם לגבי תפקידו של הלקוח ורמת השירות שהוא אמור לקבל שגויה. עצם הטענות שלכם כלפי מנהלי השיווק ממחיש כמה אתם צריכים מנהלי שיווק שיחזיקו ברסן וינווטו (למרות כל המהמורות שמשרד הפרסום יוצר, חלקן במכוון).
    סגור
  • 15.
    סמנכ"ל קריאטיב נגד מנהל שיווק
    אני 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה? למה? למה? ממש כמו משל השניצל של יאיר לפיד כולנו תרנגולות בתוך כלוב שפעם היה בו זהב והיום הוא נלקח לטובת הבוסים, אולי כדאי להפנות את השאלות האלו אליהם
    סגור
  • 14.
    מדהים כמה שזה נכון אבל...
    ברוריה 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם משרדי הפרסום והצוות המנהלתי שלהם הם חבורה של צבועים שמוכנים לגרום לעובד לא ללכת להלוויה של אחותו ורק בתנאי שהבריף המאוד עלוב או העיצוב לדף של היום הולדת של העובדת מספר 334567 יצא לפועל בצורה הכי רדודה ומשעמעת ורק כי היה קשה לתקציבאית להוציא את הלשון מהתחת של הלקוח ולהסתכל על המסכן שעובד 12 שעות ביום עם משכורת של קופאי בסופר.
    סגור
  • כי המשכורת של התקציבאית "כל כך גבוהה" (ל"ת)
    מיכל 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אני 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם כל מילה ואני הייתי מפנה את השאלה למה? לבוסים שלך שמקבלים המון כסף ולא מעמידים את הלקוחות במקום!
    סגור
  • 12.
    פייי כמה מרמרה תהיה עכשיו
    חומי 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם שיווק גם לקוחות כולם בוכים בוכים צועקים צועקים שמישהו יביא לי פופקורנוש
    סגור
  • 11.
    ממנהלי קריאטיב
    קופירייטרית שנמאס לה 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתם תמיד מתעמרים בנו? למה אתם תמיד חושבים שהמצאתם את הגלגל? למה אתם לוקחים קרדיט? למה אתם הולכים ב 4 הבייתה ונותנים לנו - אלה שמשלמים להם במקרה הטוב שליש מכם, להישאר עד השעות הקטנות בשביל מודעת פייסבוק? למה אתם לא מלמדים אלא רק כועסים? למה אתם חושבים שאתם יותר טובים מאמא תרזה? בקיצור, לך תישן על האף מנהל קריאטיב חוצפן. לפני שאתה יוצא על מנהלי שיווק תעשה בדק בית ותראה איך אתה (!!!) מתנהג לעובדים שלך.
    סגור
  • 10.
    אנשי פרסום קטנים
    מנהל שיווק 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה רבה לך שאתה מוכיח שוב כמה שאנשי הפרסום בארץ לא מבינים דבר ולמה התעשייה הזאת קורסת. מה לעשות שקורס קופי של חודשיים בנמל עוד לא עושה אותך גאון אסטרטגי ואתם לא מבינים שקמפיין פרסומי זה חלק קטן מהדבר שקוראים לו אסטרטגיה שיווקית של חברה או מוצר. אתם סך הכל קבלני ביצוע של הליך קד"מ - וכדי שתבינו את זה.
    סגור
  • אנשי שיווק "גדולים"
    !!! 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבלני ביצוע של קד"מ?- לא זה מקצוע אחר. יש פרסום ויש קד"מ. לימודי קופי בשביל להיות גאון אסטרטגי?- לא, אתה שוב מתבלבל, יש פלנר ויש קופי. בקיצור, תודה רבה לך שאתה מוכיח שוב כמה שאתם לא מבינים דבר וחצי דבר בפרסום ובעבודה שאנחנו עושים. זו הסיבה לזלזול שלכם, לשעות המטורפות שלנו ולהיותו של הפרסום בארץ בינוני מינוס.
    סגור
  • וכדאי* (ל"ת)
    קופירייטרית 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • וכדאי* (ל"ת)
    קופירייטרית 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אנחנו קטנים? תלמד עברית קודם (כדי?) (ל"ת)
    אדי 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    תגובה לסמנכ"ל הקריאיטב שנמאס לו
    מנהלת שיווק שנמאס לה 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך זה שתמיד, אבל תמיד אתם תציעו אופציות מיושנות? איך זה שתמיד כל מצגת קריאיטיב שלכם נראית כאילו היא נעשתה ברגע האחרון? (כי כנראה היא באמת נעשתה ברגע האחרון) למה לא מגייסים אצלכם עוד כח אדם, ולא – לא כח אדם זול אלא אנשים שבאמת יודעים את העבודה. למה אתם מעסיקים עובדים ממורמרים שחושבים רק איך ללכת הביתה בסוף היום כי גם ככה לא משלמים להם מספיק? – וככה זה נראה למה כל כח האדם הטוב שלכם עובר לצד של הלקוח? / או לפרילאנס? למה הצוות שמלווה אותנו מתחלף כל שני וחמישי? למה תמיד אתם חושבים על הדאחקה ומשחק המילים ולא על פתרונות יצירתיים באמת לבריפים שקיבלתם? למה אתם אף פעם לא חושבים איזה נזק תדמיתי אתם יכולים לעשות למותג? למה אתם לא מציעים רעיונות בלי שמבקשים מכם? למה התקציבאיות שלכם תמיד נותנות דד ליינים שאתם לא עומדים בהם? למה זה נראה לכם לגיטימי לא להודיע שהבריף מתעכב או לחילופין - להתקשר למנהלת השיווק באמצע הלילה להגיד לה שהבריף מתעכב? למה אתם לא מעסיקים אנשים מספיק מקצוענים – בעצם, זה ברור – כי הם ידרשו יותר כסף. למה אתם חושבים שאתם מכירים את המותג יותר טוב ממנהל השיווק שעובד בו כבר כמה שנים? למה אתם מתעקשים להתווכח על כל דבר? למה אתם חסרי דמיון? למה אתם חסרי סגנון? למה אתם חסרי ייחודיות? למה אתם מרוויחים מהמדיה ולא מהקריאיטיב שאתם עושים? כל המודל העסקי הזה הוא הבעיה הגדולה למה אתם חושבים שאנחנו נגדכם? -למה הכללתי את כל משרדי הפרסום? כי לא הייתה לי ברירה. חלקכם הקטן יחסית (לצערי) עושה עבודה מדהימה. הלוואי והיו עוד כמוכם.
    סגור
  • אוי נעלבת?
    סבתא 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזו תגובה מתוחכמת! וואוו כבר יכולת לרשום: "די! אתה! אותך לאמא" ולגמור עם זה
    סגור
  • את גדולה (ל"ת)
    טל 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מנהלת שיווק 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי מוסיפה לזה... למה אתם לא מבינים ששיווק בלי מכירות לא יכול לעבוד! ושבסוף צריך למכור את המוצר ולא רק לזכות בפסטיבל קאן????
    סגור
  • 8.
    תשובות תשובות
    מנהל שיווק 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת, אתה שואל שאלות מאוד נכונות וכל מנהל שיווק צריך לעצור רגע ולשאול את עצמו את השאלות הללו. אך, באותה מידה צריך לשאול את משרדי הפרסום כמה באמת ערך מוסף אתם מביאים? מתי יצאתם מהגימיק המגניב, למדתם לעומק את המוצר והצרכנים ובאמת הבאתם תובנה? למה אתם מוכנים לפתוח רגליים כמו בחורה שעוסקת במקצוע העתיק בעולם ולא להילחם על האמת שלכם, גם במחיר של אובדן קמפיין/לקוח? האמת היא שאנחנו עם שמסתפק בבינוניות ולא אוהב לרדת לעומקם של דברים באמת, הכל חפיף ופועל יוצא של זה משליך על השאללות שהעלית (כמו גם על הכלכלה, הספורט והתרבות שלנו). מתי זה ייפתר? כשמנהלי שיווק יהיו מוכנים לשלם על קראייטיב כשנבין שבכל מקצוע יש מקצוענים ויש חובבנים ועל מקצוענות צריך לשלם כנעבור לעבוד בתוכניות שנתיות אמיתיות כשמשרדי פרסום יהיו מקצוענים, יבינו את הלקוח ששלהם ואת הצרכנים שלו ולא יחפפו כשמשרדי הפרסום יתנהגו לעובדים שלהם כמו שצריך כשמנהלי משרדי הפרסום יעיזו לעמוד מול לקוח. בקיצור, חכה למשיח או תעשה רה-לוקיישן
    סגור
  • 7.
    תגובה לסמנכ"ל הקריאיטב שנמאס לו
    מנהלת שיווק שנמאס לה 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך זה שתמיד, אבל תמיד אתם תציעו אופציות מיושנות? איך זה שתמיד כל מצגת קריאיטיב שלכם נראית כאילו היא נעשתה ברגע האחרון? (כי כנראה היא באמת נעשתה ברגע האחרון) למה לא מגייסים אצלכם עוד כח אדם, ולא – לא כח אדם זול אלא אנשים שבאמת יודעים את העבודה. למה אתם מעסיקים עובדים ממורמרים שחושבים רק איך ללכת הביתה בסוף היום כי גם ככה לא משלמים להם מספיק? – וככה זה נראה למה כל כח האדם הטוב שלכם עובר לצד של הלקוח? / או לפרילאנס? למה הצוות שמלווה אותנו מתחלף כל שני וחמישי? למה תמיד אתם חושבים על הדאחקה ומשחק המילים ולא על פתרונות יצירתיים באמת לבריפים שקיבלתם? למה אתם אף פעם לא חושבים איזה נזק תדמיתי אתם יכולים לעשות למותג? למה אתם לא מציעים רעיונות בלי שמבקשים מכם? למה התקציבאיות שלכם תמיד נותנות דד ליינים שאתם לא עומדים בהם? למה זה נראה לכם לגיטימי לא להודיע שהבריף מתעכב או לחילופין - להתקשר למנהלת השיווק באמצע הלילה להגיד לה שהבריף מתעכב? למה אתם לא מעסיקים אנשים מספיק מקצוענים – בעצם, זה ברור – כי הם ידרשו יותר כסף. למה אתם חושבים שאתם מכירים את המותג יותר טוב ממנהל השיווק שעובד בו כבר כמה שנים? למה אתם מתעקשים להתווכח על כל דבר? למה אתם חסרי דמיון? למה אתם חסרי סגנון? למה אתם חסרי ייחודיות? למה אתם מרוויחים מהמדיה ולא מהקריאיטיב שאתם עושים? כל המודל העסקי הזה הוא הבעיה הגדולה למה אתם חושבים שאנחנו נגדכם? -למה הכללתי את כל משרדי הפרסום? כי לא הייתה לי ברירה. חלקכם הקטן יחסית (לצערי) עושה עבודה מדהימה. הלוואי והיו עוד כמוכם.
    סגור
  • מנהלת שיווק שאוהבת 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני אוהבת משרדי פרסום וצוותי הקראטיב כמו המדיה והתקציבאות הם חלק בלתי נפרד מהיום יום שלי, רק שלעיתים אני לא חלק בלתי נפרד מהיום יום שלהם. אני אוהבת רעיונות חדשים ומעיזים, רק שלעיתים התקציב לייצר אותם אינו עולה עם מסגרת התקציב הנתונה, או שנוסה בעבר ולא צלח, או שאינו מתאים תפעולית... אין לי או חברי למקצוע שום אג'נדה סודית של בואו נהרוס לצוות המשרד את התור לרופא / למסיבת סיום / לחתונה, גם לי יש חיים... גם לי לא מתאים לעבוד בשישי שבת אבל לפעמים זה קורה. תנו לנו קרדיט שאם פסלנו כיוון זה לא כי בא לנו להקיז למשהו דם, זה כי זה לא מתאים לקהל, למותג ולשיקוליים שיווקיים, ותמיד נשמח להסביר, תנו לנו קרדיט שאנחנו מכירים קמפיינים מהעולם ולכן כשאתם מגיעים עם קמפיין מועתק נדע לזהות, כך גם כשאתם מגיעים עם בורדים של קמפין שהצעתם ללקוח אחר ושהוא פסל ואז הדבקתם עליו את המוצר / מותג שלנו... אנחנו מבינים שלחשוב לוקח זמן אבל אל תבואו אלינו חודשיים אחרי שמבקשים כיוון בקטע של התחלפו צוותים אנחנו מכניסים משהו לענינים, ובתקציבים תביאו משהו שיעשה שינוי שיהיה אפקטיבי, יש כילים למדוד, כמי שזכתה לעבודה עם צוותים רבים ורובם אמוד מקצועיים יש לי הרבה כבוד והערכה לעבודה הקשה, אבל אל תזלזלו בצוותי השיווק , אנחנו לא הפקידים האפורים, גם אנחנו רוצים הצלחות, תוצאות ועבודה מקצועית, וחובת ההוכחה על כולנו.
    סגור
  • למה עוד לא למדת להשתמש בדבר הזה שנקרא אינטרנט (ל"ת)
    יואב 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כל מילה בסלע
    אני 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב הלקוחות שנתנו חופש למשרד הפרסום רק זכו. אני אומר רוב כי יש גם משרדים גרועים
    סגור
  • 5.
    מי זה??????????? מישהו יודע? (ל"ת)
    מי זה? מי זה? מי זה? 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    תכלס
    תכלס 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תכלס הבן אדם צודק פעמיים. גם בדברים שהוא כתב וגם בזה שהוא לא יזדהה כי זה יגמור לו את הקריירה.
    סגור
  • 3.
    ככה
    למה? 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נשמע כמו טל רביב
    סגור
  • טל רביב היה מזדהה בשמו אדיוט (ל"ת)
    טל רביב 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ספין? אם לא אחלה.... (ל"ת)
    רביב טל 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מקאן 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשמע דווקא כמו איתי גלאון או בעצם מעודן מדי בשבילו :)
    סגור
  • 2.
    חברות פחדנים חסרי מעוף
    מזדהה 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזדהה עם כל מילה... וגם אמרתי את זה בפנים ללא מעט סמנכ"לי שיווק.
    סגור
  • אז למה אתה לא מזדהה? (ל"ת)
    אתה גיבור 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    למה אתה פחדן ומדבר בעילום שם? (ל"ת)
    למה 06/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור