דעות

אמיר גיא עונה לסמנכ"ל הקריאייטיב: "עצם הטחת האשם בלקוח היא הבעיה"

הדיון הסוער שהתפתח אתמול בעקבות הטור הזועם של סמנכ"ל הקריאייטיב שלא נחשף, כנגד מנהלי השיווק, לא נעלם מעיניו של יו"ר איגוד הפרסום. רגע לפני שהקרקע נשמטת והמשבר מחריף, אמיר גיא כותב על התסכול והפספוס
אמיר גיא |  49
אמיר גיא. יו"ר איגוד הפרסום הישראלי (צילום יח"צ)
אם הייתי יכול לשבת לשיחה עם מנהל הקריאייטיב עלום השם שדבריו התפרסמו כאן זה מה שהייתי אומר: עצם הטחת האשם, שלא לומר עלבונות, בלקוחותיך היא היא שורש הבעיה. אגב, אני לא מפקפק בכנות דברייך ותחושותיך. אני יודע שזה בא ממקום אמיתי ויש תסכול. אבל הפניית האצבע המאשימה לכיוון הלקוח היא פספוס ענקי.
אני יכול להבין את התסכול הנובע מחוסר ההצלחה למכור רעיונות מבריקים (ואני בטוח שאתה מבריק, באמת!) אבל עליך לחפש את הפתרונות במקומות אחרים. שאל את עצמך האם יתכן שהקריאייטיביות שלך לא מוערכת על ידי הלקוחות כי אתה לא בכיוון של מה שהם מצפים ממך כפרסומאי, כאיש עם חשיבה קריאייטיבית?
תשמע, כנראה שקיים פער בין מה שהלקוח מצפה שתעשה בשבילו לבין מה שאתה מוכר. זו לא רק הבעיה שלך. זו בעיה כלל ענפית בארץ ובעולם. וזה לא בגלל ״חדשנות״. או ״דיגיטל״. או אלף מילות באז אחרות שנזרקות לאוויר.
הפער הזה הוא בעיקר תוצאה של שכחה של הבייסיק. תראה את התגובה של ״מנהלת שיווק״ (תגובה מס׳ 9) ותבין את הפער. בדבריה יש הרבה מאד אמת. תחושותיה הן כנות. כמו שלך. אז בוא ננסה להבין את הפער.
המטרה הבלעדית של פרסומאי טוב היא לקדם את העסק של לקוחותיו באמצעות חשיבה קריאייטיבית. לפתור אתגרים עסקיים או שיווקיים, או לקדם התפתחות עסקית ושיווקית באמצעות המח הקריאייטיבי שלך. כדאי לייצר רעיונות שעושים בדיוק את זה.
במקום זה, אנשי קריאייטיב רבים עסוקים בלמכור פתרונות קריאייטיבים לקמפיינים במדיה השונה. וזה לא חשוב אם זה אינטרנט או טלוויזיה או אינטגרייטד או גוגל. אם החשיבה הקריאייטיבית שלך מתחילה ב״בוא נעשה משהו חדשני שמשלב את יוטיוב וטלוויזיה״ במקום לשאול את עצמך מה הרעיון הקריאייטיבי שיכול להעיף את העסק של הלקוח שלך קדימה אז כנראה שכבר התחלת לייצר פער ציפיות בינך ובין הלקוח שלך.
בשבוע שעבר, במודול הראשון של הקורס במנהיגות קריאטיבית של אגוד הפרסום והביה״ס למנהיגות קריאטיבית בברלין שוחחנו רבות על נק׳ זו בדיוק. שני דברים עיקריים לקחתי מהמודול הזה:
1. בכדי לגשר על הפער הקיים בין פרסומאים ללקוחות צריך לבנות את האמון מחדש. אמון זה קודם כל קרדיט (credibility) ואחר כך אמינות (reliability). אמינות מייצרים באמצעות הצלחות מוכחות.
קרדביליות זה כבר משהו אחר. משהו קריטי. ופה זה עצם העיניין! קרדביליות ניתנת לפרסומאי שיודע לדבר עסקית/שיווקית. לדבר בשפה של הלקוח ולבוא עם פתרונות לבעיות והאתגרים של הלקוח ולא להסתפק בקריאטיב לבריף לקמפיין כזה או אחר.
2. התוצרים הקריאייטיבים שלנו צריכים להיות ״פתרונות קריאייטיבים״ ורק אח״כ קמפיין או מודעה או חדשנות כזו או אחרת. שיחת המכירה שלך עם הלקוח צריכה להתחיל ב״יש לי רעיון מבריק שיפתור לך את הבעיה שאתה מתמודד איתה בשוק (אחרי שלמדתי והוכחתי לך שאני מבין)...לרשות הרעיון הזה אני מגייס את הכלים האלה והאלה (תבחר..טלוויזיה, גוגל, תכנות, אינטגרייטד, פרינט, דאטה וכו׳ וכו׳) שאני אלוף בהם״. ככל שנהייה במקום הזה יותר ויותר כך יצטמצם לו הפער.
תתפלא, אבל כל הלקוחות שפגשתי מבינים שהקריאייטיב צריך להיות בולט, מרגש, מבדל, מבדר וכל המילים שהשתמשת בהן. כל הלקוחות מבינים שהקריאייטיביות וחשיבה קריאייטיבית היא הדרך היחידה לנצח בשוק. מרבית אנשי הקריאייטיב שפגשתי, ואני בטוח שגם אתה, מוכשרים, יצירתיים, מקוריים וחושבים כמו שאף לקוח לא חושב. לקוחות יודעים את זה ולכן הם מצפים ומוכנים לשלם הרבה על חשיבה קריאייטיבית.
לטעמי הפער הוא בכיוון מחדש של המטרה שלך. בעצם זה קצת חזרה לבסיס של המקצוע אבל כשלרשותנו הרבה יותר כלים, וכלים הרבה יותר מעניינים ומרגשים.
בשביל להתחיל לגשר על הפער הזה צריך הרבה יותר אינטראקציה עם לקוחות. מפגשים, תחרויות, סיפורי הצלחה משותפים. לכן באיגוד אנחנו מחזירים את הלקוחות ל\'קקטוס\'. לכן פתחנו את התוכנית למנהיגות קריאייטיבית בהשתתפות מנהלי קריאייטיב ולקוחות. לכן התחלנו להשקיע בדור הצעיר.
גם לך כסמנכ\"ל קריאייטיב אני מציע לפגוש לקוחות הרבה יותר ממה שאתה עושה היום. ואם אתה כבר שם אז דאג שאנשי הקריאייטיב שלך יפגשו יותר. ושכולם ידבר בשפת הלקוח. פתרונות קריאייטיבים ולא קמפיינים. קמפיינים יגיעו אח״כ. והרבה יותר טובים ומוערכים על ידי הלקוח.
הכותב הוא שותף במשרד הפרסום אדלר חומסקי ומכהן כיו\"ר איגוד הפרסום הישראלי
תגובות לכתבה(49):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    הוא פשוט צודק
    מנהל קריאטיב 07/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לדעת להקשיב. ללקוח. אתה אמור לשרת אותו.
    סגור
  • 27.
    קמצנות של אדלר ושאר המשרדים
    פלנר בכיר 07/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחת הבעיות היא שמשרדי הפרסום מעדיפים לשלם 1.9ש"ח לפלנר ו1.5ש"ח לתקצביאית. אין באמת פלנינג.יש מלצריות בדימוס מהבינתחומי.
    סגור
  • 26.
    מניסיון
    גלית בןשמחון- מגזרים 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניסיוני, שהייתי בשני הצדדים. כלקוח שנים ועכשיו מנכלית משרד פרסום, האמת באמצע והרבה מהטענות של שני הצדדים נכונות. יש לקוחות ומשרדי פרסום כאלה וכאלה. יש יותר מקצועיים ומנוסים ויש פחות, בשני הצדדים. לקוח שרוצה מקצוענים ומומחים צריך לקבוע יעדים ומדדים לאיכות ולשלם על זה בהתאם ויותר, כמו בכל שרות מצויין שקונים. הבעיה שאין מדדים, ואין יעדים ואין מחירון אמיתי לשרותים של הענף. כל מודל ההתקשרות לקוי.
    סגור
  • אז אולי תצטרפי למסר שעבר בתגובה עם אלף+ לייק
    המחירון 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה רק אני או נדמה לי שנשבר שיא כל הזמנים בלייק?
    סגור
  • שכחת לציין את הנסיון האדיר שלך בטלויזיה... (ל"ת)
    TV MALL 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • לא המודל
    הבעיה היא ההתקשרות 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גלית, הבעיה איננה המודל. הבעיה היא ההתקשרות עצמה. שני הצדדים באים להתקשרות בצורה לא הגונה ומתוך הכוונות הלא נכונות. ברור שיש כאלו וכאלו אבל הרוב המכריע של ההתקשרויות הוא כזה (הסדר לא מחייב): הלקוח מבקש דרישות לא סבירות. בין השאר כי הוא לא מוכן לעשות את מה שהוא עצמו היה צריך לעשות מקצועית. המשרד מוכן לעשות מעשים לא סבירים. בין השאר כי הוא מפחד מהצל של עצמו ושל שאר המשרדים שמוכנים לעשות מעשים עוד יותר לא סבירים. שני הצדדים יודעים את זה ובעצם מסכימים תוך קריצה שיש לכל צד זכות לקרוע את הצורה של הצד השני. אבל בקריצה. כך קורה שבדרך כלל בסיס ההתקשרות רקוב. מכאן והלאה שום מודל לא יסדיר או ילבין את הבעיה.
    סגור
  • 25.
    משרד קטן
    תומר 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עידן המשרדים הקטנים חוזר, מנהלי שיווק ומנכ"לים רוצים לעבוד ישירות מול אנשי מקצוע/בעלים של משרד ולא תקציבאיות מייאשות בנות 25. בעולם של היום רוב הלקוחות לא צריכים משרד גדול , הם יכולים לקנות מדיה לבד או ישירות מול חברת מדיה ולחסוך מאות אלפי שקלים. הם צריכים קריאייטיב, אסטרטגיה וניהול
    סגור
  • 24.
    למי אכפת מכל זה? תראו איזה חתיך אמיר גיא! (ל"ת)
    אני פה לתמונות. 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    גמרתי קצת מתגובה 12. לייק (ל"ת)
    עם הסיגריה שאחרי 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • where were YOU when i needed you (ל"ת)
    oferdesade 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    הדיון על פיתוח מותגים לא שייך למשרדים מזמן
    אמיר אמיר אמיר... 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המותג נוצר על ידי מחלקות מחקר בחברות ויועצים מומחים המשרד מעורב רק בתהליך ההודעה לציבור וגם על זה הוא נאבק מול הצעות מחברות מתחרות עד שלא סגרו את רכש המדיה אין ידע אסטרטגי גם לא בסיסי בפיתוח יתרונות למותגים, גם לא ברמת מנכ״ל המשרד והבעלים ובוודאי לא ברמת מחלקת פלנינג. מקסימום שבעלי המשרד יודע זה חצי שנה קדימה ביום ממש טוב ובמקרה והלקוח ממשך נותן בו אמון. מחלקת פלנינג במשרד פרססום מוביל עיקר תפקידה זה איסוף קייסים מהעולם, כתיבת מצגות סיכום והגשות לאפי ולא כתיבת בריפים כמו שלמישהו אולי נדמה. וכך ובאין כל תכלית אחרת, העיסוק העיקרי של מנכל משרד פרסום מוביל הוא בשרטוט גרפים המראים לו כמה הוא גדל מול המשרדים המתחרים ו/או הקטנים ולתכנן דרך כיצד לייצר גדילה על ידי המצאת חברות בנות חדשות בפירמידה, כתיבת פוסטים מתלקקים ובילוי בישיבות של איגוד הפרסום. אה וכמובן שיחות תיאום עם חבריו לקרטל - ארבעת בעלי המשרדים הגדולים שאוחזים למעלה מ 60% מכלל ההוצאה השנתית הכוללת במשק לפרסום! כמובן שכל זה לא יוצר ערך עבור הלקוחות שלא רואים ובוודאי לא מוביל לבידול בין משרד כזה או אחר. מנהלות המותג לא ממש יכולות להשפיע על ההעדפות האלה מכיוון שכל עוד משרדי הפרסום מתחרים מי מחזיר יותר עמלות ללקוח ואין העדפה על רקע מקצועי למשרד כלשהו, ההחלטה לגבי זהות משרד הפרסום נמצאת בכלל במחלכת הכספים של שטראוס/אורנג׳/בנק לאומי...
    סגור
  • עונה לפחדן
    אמיר 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושוב מגיב/ה שמסתתר/ת - ממה את/ה חושש/ת? התחלת בהתייחסות לדיון ומיד עברת להשמצות חסרות בסיס. ותקיפה אישית. בסגנון הזה לא כדאי לך לבנות על קרירה או בכלל על חיים מאושרים. יש בתוכך הרבה רעל. לעצם הטענה , יש הרבה גורמים שהביאו להחלשות המעורבות האסטרטגית של הפרסומאים ובהם צריך לטפל: 1. המשקל הכבד שיש לפרסום בטלוויזה בישראל (המדינה היחדיה בעולם שמייצרת 30% רייטינג מסחרי בכל ערב) מעצים את חשיבות הסחר וחברות המדיה 2. מודל התגמול בענף 3. לקוחות היום הרבה יותר חכמים והתחרות הרבה יותר מורכבת...פרסומאי/קוסם שמבריק עם סלוגן כזה או אחר - זה כבר לא מספיק. 4. צרכן חדש, דור Y, ערוצים חדשים, טכנולוגיה וכו' - מורכבות רבה יותר מייצרת הרבה בלבול וקושי. 5. פרגמנטציה בשוק - לדעתי הפרדת המדיה ממשרד הפרסום, הקמת מחלקות דיגיטל, משרדי דיגיטל, התמחויות מהתמחויות שונות, הפכה את הפרסומאי למתמחה בנישה ולא אחד ששולט באטרטגיה וב360. הנושא יותר מורכב מהרפש שאת/ה זורק/ת. אין לי שום כיף או הנאה ללכת לישיבות באיגוד במקום הביתה לילדים או לתת עוד שעה במשרד שממנו אני ןעןד 300 אנשים מתפרנסים. אני עוה זאת בגלל שהון פרסומאים בענף וקולגות אכפת להם מהמקצוע ורוצים לשנות. וי כאלה...כמוך...שמעדיפים לשבת בצ ולהכפיש. אני מקווה שיעלמו מהר.
    סגור
  • 21.
    Re-framing לענף 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנו תחום עסקי חדש ומרתק שנקרא - reFraming. המהות - איך להתאים את החשיבה של הארגון [והתחום] למציאות שוק משתנה. מה שהיה היה. לא רלוונטי למה שקורה היום. צריך לחשב מסלול מחדש ולהבין שהגבינה והקוטג' זזו. לא רק אצל המפרסמים אלא [בעיקר] אצל הלקוחות של המפרסמים. ענף הפרסום מסרב להתאים את עצמו למציאות עסקית וצרכנית חדשה ומשתמש בכלים ישנים כדי לאבחן את מצבו ולתת פתרונות לא נכונים לשוק וללקוחותיו. יו"ר האיגוד - יש חברה בארץ שעוסקת ב- reFraming שווה לשמוע מה דעתה.
    סגור
  • 20.
    הקריאייטיב מת
    ארט 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשרדים לא לוקחים שום אחריות כלפי הקהל אליו הם פונים. הם בוחרים להתעלם מהעובדה שפרסום הוא כלי עוצמתי ויש לו את היכולת להכתיב, לחנך ולהשפיע על התרבות שלנו. הבעיה מתחילה במנהלי ״קריאייטיב״ סטלנים שעושים לעצמם חיים קלים והולכים על ״בטוח״. מבחינתם מספיק שהקהל יראה ציצי / ירשם לתחרות בפייסוש ובאינסטוש (ואולי יזכה לככב כפרזנטור) / יקבל כסף או או יזכה בפרסים / יסתלבט על איזה יוצא ריאלטי / או סתם יתחבר לתוכי ערס .. העיקר שיראו תוצאות במכירות. חבל. לא יכול להיות שאלו הדרכים היחידות לפנות לקהל ולתרגם את זה למכירות, לא יכול להיות שהקהל כולו סתום. פרסום יכול להיות מקצוע עם שליחות, עם אמירה ועם אסתטיקה. אתם פשוט מזנים אותו.
    סגור
  • 19.
    בעילום שם- אבל עם רעיון
    עלמה 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לא מקצועי להעלות אייטם בעילום שם. כל הפידבקים בעילום שם. הפכנו למקצוענים עאלק בעילום שם. שלמישהו מצד המשרדים יהיה את הביצים להתאגד. לקבוע מחירון קבוע לקריאייטיב, עמלה קבועה ממחזור המדיה. בכך הרעיונות הן היצירתיים או העסקיים ינצחו. התעשיה שלנו משני הצדדים הפכה להיות תעשייה של מגעילים, ללא קוד אתי. מה שקובע הוא מחיר זה משפיע על המפרסם שיוצא עם מבצעי הארדסייל כי חייב להגיב לתחרות בשוק, זה משפיע על הקריאייטיב שתוחמים אותו לגזרת המבצעים ומשתקף בסופו של דבר בתגמול שמשרד הפרסום מקבל ומכאן התגמול שתקציבאי או קופי זוטר מקבל. אפילו מר אמיר גיא היקר עושה רושם שלא מבין שהשוק השתנה, אתה כותב לנו בסיסמאות של שנות ה-80. זהו שוק חופשי, הדינוזארים נכחדים והשוק מוכתב מהיצע וביקוש. ועל כן מציע הצעה אופרטיבית: הדיון ער ואמוציונאלי, דרך אמוציה ניתן להניע לשינוי וכן, יש לי רעיון. במידה והפוסט הזה יקבל 1000 לייקים אני אחשוף את עצמי ואת הרעיון. שיהיה לנו בהצלחה!
    סגור
  • הגעת ל-1179 לייקים. צא/י לדרך... (ל"ת)
    ב. הסופר 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    אמיר תגיד את האמת
    בתוך עמי אני יושב 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי בפעם האחרונה שישבת עם לקוח לשיחה אישית רצינית דיברתם על המצב העיסקי או השיווקי בו מתחבט? תודה: רוב הפגישות ה"עמוקות" ו"האישיות" עם הלקוחות הן רכילות לגובה וליקוק לעומק. מתי שמעת מלקוח ניתוח אמיתי של היתרונות והחסרונות של הפירמה/מוצר/שירות שהוא מנסה למכור? מתי הצלחת למצוא באחד המצגות/מחקרים/בריפים שקיבלת מלקוח (בהנחה שהוא בכלל כתב אותם ולא עשה פורוורד ממכון המחקר או מהפרילנאס שעד לפני שנה עוד עבד אצלך במשרד) תובנה עסקית או שיווקית מוגדרת עליה ניתן להשעין אסטרטגיה וחשיבה מסודרת לאורך זמן. בא תגיד את האמת: חלק גדול מאד, גדול מדי, מעולם השיווק הישראלי שכח (ואולי בכלל לא ידע מלכתחילה) שישנם ארבעה P. ששיווק זה לא רק פרסום, שמנהל שיווק קודם צריך לדעת להגדיר בעצמו מהי האסטרטגיה העסקית והשיווקית ורק אחר כך לבקש מהפרסומאי שלו להכיר אותה. מרבית הבריפים הם רשימת דרישות אין סופית ויתרונות לא אמיתיים כי למנהלי השיווק אין אומץ להגדיר בצד המה כן גם את המה לא. בצד היתרונות, גם את החסרונות. לכן יותר קל ורצוי לדבר על הפרסום ולדרוש מהפרסומאי לייצר את האסטרטגיה. בא תגיד את האמת: מרבית ה"לקוחות" כלומר מנהלי השיווק, כלומר מנהלות השיווק, הם הרי פליטות ממשרדי הפרסום שסוגרות חשבון עם התעשיה שדפקה אותן ולא לימדה אותן דבר חוץ מאיך למכור לוקשים ללקוחות ולגבות עליהן עמלה. הרדידות המקצועית והאישית במחלקות השיווק היא תמונת ראי לרדידות המקצועית במשרדי הפרסום ובמשוב אין סופי ואכזר היום נוצר הדור הבא של הממורמרים שימרר עוד יותר את חיי הפרסומאים בסיבוב הבא. ועל הדרך כדי שהנקמה תהייה מתוקה גם יחתוך לכם עוד יותר את העמלה במכרזי הפסד והשפלה.
    סגור
  • מסכים עם כל מילה
    מכללת אפקה 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובתור דוגמא קחו את התקציבאית הממורמרת לשעבר מאדלר - סליחה מנהלת השיווק של המכללה - עם מכרז 23 משרדי הפרסום שעכשיו שוב עומדים אצלה בתור
    סגור
  • 17.
    אז בוא נחשוב - משהו באדלר כתב את המכתב אתמול
    מכיר 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והופה איזה יופי - אמיר גיא בא להושיע את הענף... נשמע מסריח משהו
    סגור
  • אתה מסריח משהו (ל"ת)
    אנונימי 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אם כך...
    גאוני 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה צודק אז שאפו על החשיבה הקריאטיבית באדלר אבל בגדול נראה לי שאתה סתם דביל
    סגור
  • לגמרי... (ל"ת)
    אנונימי מאדלר 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    תקציבאי לשעבר ומנהל שיווק טרי
    שחר 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בואו נדבר על זה רגע... קריאייטיב VS לקוח זה אפילו לא תחילת הבעיה ובטור שבו מביע את תסכולו סמנכ"ל הקריאייטיב יש הרבה אמת כמו גם בתגובות הנגדיות שכתבו לו אבל אף לא תובנה או פתרון. אז אמיר גיא שיש לי כבוד רב אליו מביא לפנינו תובנה וניתוח ואני מסכים עם רוב הדברים אבל אני חושב שקצת בלתי אפשרי לעשות את כל זה בלי הכלים הנכונים. המצב שנוצר במשרדי הפרסום גורם לכך שהחומר האנושי פשוט לא נכון למשימה שימו לב שלא אמרתי שהוא לא טוב או לא איכותי אלא לא מתאים. הקריאייטיב חונך להתעסק בפרסים מבלי להבין שקודם כל עליהם לתת שירות ללקוח גם אם מה שהלקוח רוצה זה "רק" פלייר... התקציבאות הפכה לשק חבטות והמטרה של כל אחד ואחת מהם היא לברוח כמה שיותר מהר מהתנאים המחפירים מבלי שלמדו ולו דבר אחד על המקצוע הכל כך משמעותי הזה. מנהלי הלקוחות במקרה הטוב מנוהלים על ידי הלקוח עצמו ובמקרה הפחות טוב, הם תקציבאים מגודלים עם מנטליות של אכלו לי שתו לי. מנהלי הקריאייטיב הם פרי דימיונם של חובבי המד מן, הרי מדובר על אנשים מבריקים, מפוצצי אגו והיפראקטיביים (רובם), כל קשר בינם לבין ניהול מקרי לחלוטין עד לא קיים. אם יורשה לי - המרמרת בקריאייטיב מסריחה מהראש והגיע הזמן לשנות את המבנה המיושן הזה. הלקוחות גם הם לא חפים מטעויות אבל היחס שהם נותנים הוא היחס שמשרד הפרסום מאפשר להם לתת וכן, לצערי קל מאוד להיגרר לדיבור המכוער הזה וקל מאוד לחשוב שאנחנו מבינים יותר טוב מכם מה אנחנו צריכים אבל רק בגלל שאתם עושים את זה קל.... תחשבו על זה, תסתכלו במראה, תבינו שיש משהו בדבריי ואל תעשו כלום כדי לשנות. חלקכם הגדול כי אתם לא יכולים וחלקכם הקטן יותר כי אתם לא רוצים ולצערי אלה שלא רוצים הם אלה שקובעים את חוקי המשחק: קריאייטיב VS לקוח ניפגש בגומלין
    סגור
  • מנהל שיווק טרי
    תקציבאי לשעבר 07/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם למען הגילוי הנאות: כמה זמן היית תקציבאי? כבר הספקת להבין את המקצוע שכבר הספקת להחליף? כמנהל שיווק - יש לך זכות להחליט משהו או רק זכות לפחד מהבוסים שלך? כמנהל שיווק אתה כבר יודע מהי האסטרטגיה של המוצר שלך או שגם אתה תבקש ממשרד הפרסום שלך שימצא אותה עבורך כדי שתוכל להציג אותה לבוסים החדשים שלך?
    סגור
  • תשובה
    שחר 07/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי תקציבאי שנתיים, למדתי המון, אהבתי את התפקיד ואת הלקוחות שלי (והיו לי הרבה) הבנתי מה הם צריכים ממני כתקציבאי בשביל שיהיו יכולים לקבל פחות צעקות מהבוסים שלהם ואז להוציא את זה עליי. עכשיו אני יודע בדיוק מה אני צריך מהתקציבאי שהוא מייצג אותי ואת צרכיי במשרד. אני לא צועק או מדבר לא יפה, אני לא תמיד מרוצה מהחומרים אבל מעריך את הניסיונות ויודע לגרום לבוסים שלי לא לצעוק עליי. דעותיי על ההתנהלות הלקויה במשרדים הגדולים התחזקה ככל שמצאתי את הדרכים להשיג את המטרות שלי בתפקיד. מומלץ בחום...
    סגור
  • כלומר: אין לך זכות להחליט רק לפחד (ל"ת)
    התקציבאי שמייצג אותך 07/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איך הבנת את זה ממה שכתוב? (ל"ת)
    אנונימי 07/2014/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הבנתי מה הם צריכים ממני כתקציבאי בשביל שיהיו
    הבנת הנקרא 07/2014/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנתי מה הם צריכים ממני כתקציבאי בשביל שיהיו יכולים לקבל פחות צעקות מהבוסים שלהם ואז להוציא את זה עליי.
    סגור
  • 15.
    את בעלי המשרדים מעניין רק כסף
    אורן 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובד בשקל מביא קריאייטיב בשקל, כל מילה נוספת מיותרת
    סגור
  • 14.
    כולם יודעים שהאג׳נדה בארץ זה לדפוק ולזרוק
    קופי ותיק 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טוחנים את כולם במשרדים בלי לשלם שעות נוספות, אפילו הקשוחים בסוף נשברים, עם כזה שם רע לענף, הטובים מראש לא נכנסים, את בוגרי בצלאל המוכשרים תפגשו בסטארט אפים מעצבים אפליקציות ולא בענף כפוי הטובה הזה.
    סגור
  • 13.
    הקריאייטיב בזבל - כולם אשמים. גם אתה
    דרוגה לא גר כאן 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. הרמה של בתי הספר לקופי בארץ והבוגרים שלהם שהיא מתחת לקו האפס. 2. האגו המנופח של סמנכ"לי קריאייטיב שהגיעו לתפקיד בזכות היותם יס-מנים ולכן יקחו תחתם רק יס-מנים נוספים. 3. בעלי המשרדים תאבי הבצע ששוחקים ומנצלים את העובדים שלהם וגורמים לטובים ביותר לעזוב. 4. הלקוחות שהשמרנות והפחדנות היא חלק מה-DNA שלהם. 5. היו"ר של איגוד הפרסום הישראלי שלא מצליח (או רוצה) להרים תחרות קריאייטיב אחת מקומית בשנה ובכך מבטל כל תרבות של יצירתיות בשיווק.
    סגור
  • 12.
    תלמדו מהכנסייה - חברת הפרסום העתיקה בעולם
    oferdesade 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם שם הלקוח חשב שהוא אלהים, גם שם מבריף של 10 שורות די ברורות פיתחו מדיה בלתי נגמרת ובלתי אמינה ובלתי מובנת. וגם שם המלחמה המתמדת בין הקוריה והכמרים מגיעה לרציחות של ממש. אלא שפה, הנביא החליט שהוא אלהים, משום מה. המפגש הראשון שלי עם עולם הפרסום היה כשצעתי את עצמי כמתלמד ללא שכר לאיזה מנהל משהו במקאן אריקסון בבריסל - ישראלי דוקא. "אני לא חושב שיסכימו: אנחנו עושים פה דברים מאד (מלא מילת תואר לפי רצונך) ואתה פשוט לא (כנ"ל). ממש בדומה לכת מסתורית. עברו מאז כמה עשורים והיום אני קופיריטר (אנגלית למי ששואל את עצמו איך בנאדם עם עברית כזאת מרוויח לחמו מכתיבה) . לא מדהים, לא מבריק במיוחד - עושה את העבודה. אבל כן - החשיבות העצמית האגוטיסטית בהחלט מתבלטת בתחום שלא רואה מעבר לאף את העולם המשתנה. למצוא לקוחות (חברות פרסום ואחרות) שכן מבינים את משמעות המילה צניעות זה לגרד מאד בקושי. במקרה כן מצאתי כמה כאלה, ופשוט תענוג!! אבל מה לעשות: אנחנו כבר לא חיים בעולמו של אוגילבי כאשר הקהל הממוצע היה אזרח אנאלפבית המדיהפוני נוסח שנות ה-50. כפי שרא אחרי המצאת הדפוס, היום לקוח הקצה (זה שמוצאי כסף כדי לקנות - כן, חברי לעולם הפרסום, יש דבר כזה. הלקוח הוא לא הלקוח שלכם אלא הלקוח של הלקוח שלכם במקרה הטוב) יודע לקרוא. יש לו את כל הנתונים בקצה האצבעות. ספין כבר לא מוכר. יש זאפ. לא רק זאפ, אלא יש גם ABTESTING (כמה מכם אפילו לא יודעים מה זה?) שממש מודד אם מה שיצרתם עובד. אוביקטיבית. נגמרו הימים שעולים לגג, מגמגלים ג'וינט, ממציאים שטות, מעבירית למח' מחקר שיצדיקו את זה לקליינט ואח"כ מצביעים על שינויים בגרפ מכירות ואומרים "זה בזכותנו כאשר אין מדד לכך באופק. היום, אם לא תהיו צנועים יותר, גם מנהלי שיווק, גם קריאייטיבים, לא תלמדו ותיהפכו לדינוזאורים. במדינתנו הקטנה, לצערי, איש המכירות הוא מלך. מה לעשות: אין כמעת אנשי מקצוע שמגיעים לדרגות ניהול. מנהלים זה אנשי מכירות. אפילו ראש ממשלתנו הוא איש מכירות. ואיך ציפיתם שזה יהיה אחרת, בעם הספר שבו המילה קודמת למעשה? הוא מוכר את עצמו, הוא מוכר אותנו. תכל'ס: הוא מוכר. ואם אתם חושבים שאין לכם מה ללמוד ממנו - אתם טיפשים! קיריאטיב שאומר לקליינט אתה לא מבין אין לו זכות קיום. בעיות תקשורת זה בדרך כלל חוסר רצון של אחד הצדדים להקשיב. סביר להניח שזה לא הצד המשלם שלא רוצה להקשיב כי עתידו תלוי בהצלחתו. he needs all the help he can get and he knows it. תן לו את מה שהוא זקוק לו ולא את מה שאתם יודעים לייצר או שתעבירו אותו הלאה. אחרת אתם לא קריאיטיבס אלא סתם ממציאנים.
    סגור
  • 11.
    ענף הפרסום גוסס
    משווק 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואמיר גיא הוא הסיבה העיקרית לכך. ענף שכל כך מרוכז בעצמו, בליקוק אשכים מאסיבי שלא מבין שאין לו זכות קיום ללא לקוחותיו, לטוב ולרע. האוננות העצמית של הפרסומאים תביא עליהם את הסוף, בדיוק כמו שהגרידיות וההתעשרות מהמדיה נחשפו ללקוחות. אמיר גיא אינו עושה דבר כיו"ר האיגוד על מנת להציל את התחום מגסיסה ורק יורה לאויר מילים ריקות מתוכן. כבודו של הפרסומאי אבוד ומר גיא כבר לא יצליח לשנות זאת
    סגור
  • 10.
    זו רמת הדיון
    בהעדר תעשייה 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המפרסם הוא עובדה מוגמרת. יש טובים יותר, פתוחים יותר , רעים יותר, בגדול רמתם בארץ היא סבירה, ובכנות הם לא הסיבה המרכזית לתוצרים ולתהליכים הירודים שאנחו עדים להם.תעשיית הפרסום המקומית בנויה ממספר מעגלים מצומצמים(עשירייה ראשונה) שרובם לא מתקרבים לסטנדרטים המקובלים בחו"ל-עיין ערך הכשלון המהדהד בפסטיבל קאן האחרון.בממוצע , עשרים בעלי עניין נטולי כל אג'נדה קראיטיבית ראויה מנווטים את התעשייה לתועלת כיסם. אותו סמנכ"ל קראיטיב הינו יצרן בינוני וממוצע שסובל מחוסר מודעות עצמית במסגרת בה הוא פועל.התוצאה היא מראש פינג פונג עלוב בין זה שלא מבין שהמחבט בו הוא אוחז הנו הפוך לבין אמיר גיא שמנסה לתת לו תשובה כנה אך בעצמו נמצא ממילא בניגוד אינטרסים והוא בעצמו ארכיטקט של המבנה המעוות.
    סגור
  • 9.
    זו רמת הדיון
    בהעדר תעשייה 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המפרסם הוא עובדה מוגמרת. יש טובים יותר, פתוחים יותר , רעים יותר, בגדול רמתם בארץ היא סבירה, ובכנות הם לא הסיבה המרכזית לתוצרים ולתהליכים הירודים שאנחו עדים להם.תעשיית הפרסום המקומית בנויה ממספר מעגלים מצומצמים(עשירייה ראשונה) שרובם לא מתקרבים לסטנדרטים המקובלים בחו"ל-עיין ערך הכשלון המהדהד בפסטיבל קאן האחרון.בממוצע , עשרים בעלי עניין נטולי כל אג'נדה קראיטיבית ראויה מנווטים את התעשייה לתועלת כיסם. אותו סמנכ"ל קראיטיב הינו יצרן בינוני וממוצע שסובל מחוסר מודעות עצמית במסגרת בה הוא פועל.התוצאה היא מראש פינג פונג עלוב בין זה שלא מבין שהמחבט בו הוא אוחז הנו הפוך לבין אמיר גיא שמנסה לתת לו תשובה כנה אך בעצמו נמצא ממילא בניגוד אינטרסים והוא בעצמו ארכיטקט של המבנה המעוות.
    סגור
  • זאת הבעיה ...
    JACOB 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין אתכם פסטיבלים במקום לעבוד קשה ונכון
    סגור
  • 8.
    אתם יודעים מה?
    למרות שהוא נשאר 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שם. אתם צריכים להגיד תודה לאותו סמנכ"ל קריאייטיב שכתב את מה שכתב, הוא לפחות הוציא את הלב שלו החוצה. אמיר גיא היה מספיק חכם ורגיש כדי להגיב לנושא אבל בחייאת רבאק זה אוסף של קלישאות מחוממות מהמיקרו
    סגור
  • 7.
    לא אמיר הוא מי שצריך
    להגיב כאן 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתם מצפי ממי שמחזיק בתפקיד "הנשיא" - האיש שחייב לשדר את הערך הממלכתי של הענף? שיקום כאן מישהו אמיץ, בעלים של משרד פרסום, גם אם לא מישהו מהעשירייה הראשונה וידבר על הנושא. לחילופין שיבוא ויכתוב טור תגובה סמנכ"ל שיווק בכיר כלשהו ויתאר את כל תחלואי העבודה מול משרדי הפרסום. לטוב ולרע, כולם אשמים במשבר האמון הזה בין הצדדים
    סגור
  • 6.
    אמיר גיא עשה קריירה מלהיות רב-לקקן
    חלחולת 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכן הוא אומר מה שאומר בצורה שאומר
    סגור
  • (ל"ת)
    ואת/ה טיפש גמור 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אמיר אתה עושה עבודה טובה. תמשיך כך (ל"ת)
    נירים 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מסכימה עם כל מילה!
    מנהלת השיווק 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאחת שגם הייתה בצד השני, אני מסכימה בעיקר עם האמירה שלך ל"פתרונות קריאיטיבים ולא קמפיינים". הלוואי שמשרדי הפרסום היו מבינים את זה. ובמקום דיסטנס היו מפגישים אותנו גם עם הקופי הכי זוטר כדי שיבין את המותג באמת...
    סגור
  • לקופי הכי זוטר
    JACOB 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין זמן כי המשרד טוחן אותו ואם הוא יפגש איתך עלמתי הוא ילך הביתה ב10 בלילה.כל עוד המשרד לא ימצא זמן לפתח את העובדים שלו אז השירות שתקבלי ימשיך להיות על הפנים
    סגור
  • 3.
    אתה באמת חושב
    אמיר, תגיד את האמת 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהלקוחות הם לא מי שהביאו את ענף הפרסום לשפל שבו הוא מתבוסס היום? אתה באמת חושב שיש שם סמנכ"לי קריאייטיב שפשוט לא יודעים מה הלקוח רוצה? אין שום צורך לחזור לבייסיק, אנחנו כבר מזמן לא בבייסיק של הדברים. מי שלא מבין את הבייסיק של הדברים לא עומד בתנאי הסף של המקצוע ואין לו זכות קיום. תפסיק להחזיר אותנו לעבר ותביט כבר קדימה, לעתיד. לאן אותה רוצה לקחת את האיגוד, לאייטיז?
    סגור
  • מתי בפעם האחרונה
    אמיר 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן. אני באמת חושב. בתוך עמי אני חי. תשאל את עצמך מתי בפעם האחרונה קראתדו"ח עסקי של לקוח? מתי ביקרת בחנות? מתי ישבת עם מנכ"ל והבאת רעיון שיווקי? אם זה קורה אז אחלה... מנסיוני זה לא קורה מספיק. 90% מהעבודה במשרד מתחילה בבריף מהלקוח שכבר קבע מה עושים.
    סגור
  • כולם אשמים
    JACOB 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעל 90% מהתקציבאים סופריםארטקריאייטיב לא מכירים בכלל את הלקוח את המוצרים שלו ואת ההווה ואת העבר שלו. השאלה מי אשם בזה? המשרד - שמעמיס טונה של עבודה ומצפה שהעובד בנוסף לשגרה היומיומית שלו ימצא זמן להבין את הלקוח. LETS FACE IT תחום הפרסום הוזנה בשנים האחרונות, כל בוגר שנה של ביהס לפרסום או תואר ראשון בתקשורת כבר עובד מול מנהל שיווק סמנכל או כל מנהל אחר. ומי שאשם בזה הוא המשרד שמעדיף כוח עבודה זול בלי נסיון עם רמת שירות של נציג בהוט. העובד - ברגע שהלקוח מייאש אותך בשטויות ובחוסר הבנה מינימלי מאי אלו סיבות ובבית שלו קרי המשרד טוחנים לו את הצורה על שטויות במקום ללמוד ידע ... אז כבר לעובד אין חשק לתת 150 % כנ"ל בתקצבאות ובקריאייטיב לסיכום - צריך לעשות שינוי וכמה שיותר מהר
    סגור
  • 2.
    הייתי רוצה את הבחור כמנכ"ל שלנו במקום ------- (ל"ת)
    מעדיף לא לפרט 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טור ענייני ופרקטי. כתב יפה (ל"ת)
    דני 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עובד אדלר? (ל"ת)
    אין איזו מצגת להכין? 07/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור