דעות

כשהאויב טבח בנו הוא לא הבדיל בין ימין לשמאל

כשהאויב טבח בנו הוא לא הבדיל בין ימין לשמאל, בין דתיים לחילוניים, בין ספרדים לאשכנזים. בעיניו, כולנו אחד; גם בזירת הקרבות ובזיהוי הקורבנות, כולנו אחים. חבל שהיינו צריכים לעבור גיהנום שכזה כדי לגלות את היופי של "כל ישראל אחים". הרב יצחק דוד גרוסמן בטור מיוחד
הרב יצחק דוד גרוסמן |  3
הרב יצחק דוד גרוסמן (צילום מפעלות הרב גרוסמן)
75 שנים אנחנו חיים כאן בנסים. אבותינו ואימותינו השתוקקו לעלות לארצנו הקדושה, חלקם הצטרף לעליות הראשונות וחלקם הגיע לאחר קום המדינה. הם אהבו את הארץ ונטלו חלק בבנייתה וביישובה.
היו להם ניסיונות מרים וקשים בדרך. סבתא רחל ע"ה, סבתה של אבא, אשת מופת והליכות, שילמה בחייה על מחיר השנאה שבין ישמעאל לבני ישראל, עוד טרם קום המדינה. בשנים הראשונות, ה'פדאיון' זינב וקטל בהם. בהמשך, מכוניות תופת וחגורות נפץ, ולימים, פיגועי ראווה באוטובוסים, הכלים השתנו אבל השנאה היו ונותרו זהים.
אלו היו אבנים בדרכו של עם שקם לתחייה ובונה את עתידו בארץ המובטחת לאבותיו. אבל את אבני הנגף הללו הם הפכו לאבני דרך. העוז שלהם, הרוח, העוצמה והנחישות הבעירו בלבנו את האהבה לציון והמחויבות לארץ ולאזרחיה.
בעיצומה של מלחמת יום הכיפורים שנחתה עלינו בהפתעה לפני יובל שנים - יצאתי עם כוחות הביטחון למוצבים בגבול, שרנו ורקדנו ודיברנו דברי אמונה וחיזוק, וחיילים רבים לא שוכחים את זה עד היום. בצוק איתן, המצבע הבלתי נשכח, זכיתי לעמוד לימין החיילים וכך גם בשאר מערכות ישראל במהלך השנים.
גם כעת, לאחר השבר הנורא, של למעלה מאלף ושלוש מאות קורבנות וביניהם ילדים וזקנים, טף ונשים – שנרצחו על קידוש השם בידי מרצחים שפלים; מאות שבויים – שכולנו תפילה לפדייתם המהירה ולשובם הביתה; עשרות הפצועים – שהשם יחיש להם רפואה בקרוב; ובתווך מיליוני אזרחים מבועתים, מפוחדים, תוהים מה ילד יום – ידעתי כי עליי לעשות מעשה, קמתי ויצאתי במסע אל ישראל הלוחמת. ישראל היפה.
נסעתי לעודד את החזית, נכנסתי לבסיס חיל האוויר. עודדתי את הטייסים רגע לפני צאתם לפעילות ונסכתי בהם כוחות, ולמען האמת, הם נסכו בי כוחות, האמונה היוקדת שלהם והאש בעיניים – הם הערובה לניצחוננו בס"ד. משם המשכנו לגדודים, ביניהם 'נצח יהודה' ועוד, ובכל מקום בו היינו הפחנו תקווה ואמונה בלב הלוחמים.
דוד המלך אומר בתהילים: "גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירא רע, כי אתה עמדי". בגיא צלמוות – אפיקים ורעים, כפר עזה ובארי – אתה עמדי. נכון, היה כאן הסתר פנים נוראי, איך הצליחו בקלות כזו אלפי מחבלים להיכנס לישראל ולטבוח במיטב בנינו, אבל אנחנו יודעים ומאמינים כי אלוקים עמנו, גם כשזה לא גלוי לעין.
עברנו בשנה האחרונה טלטלה של ממש, תקופה לא קלה, קיטוב בין אחים, בין יהודים. זה נורא. אין לנו את הפריבילגיה לשנוא איש את רעהו. אנחנו המעט, האיכותי כמובן, אבל הקטן בכמות, ואנחנו חייבים להתאחד, להתלכד, לחיות זה עם זה באהבה. אחים אנחנו.
75 שנים אנחנו חיים במרחב הישראלי. ובשעה הקשה הזו, אנחנו מושיטים יד לשני, יד למשפחות השכול, יד לחולים ולבני משפחותיהם ולב קרוב לשבויים בכל מקום בו הם נמצאים. כי רק בחוסן לאומי, רק בערבות הדדית, רק בלב אוהב ננצח.
כשהאויב בא להכות בנו, הוא לא הבדיל בין ימין לשמאל, בין דתיים לחילוניים, בין ספרדים לאשכנזים. בעיניו, כולנו אחד. גם בזירת הקרבות ובזיהוי הקורבנות, כולנו אחים. חבל שהיינו צריכים לעבור אירוע כבד שכזה ולגלות את היופי של "כל ישראל אחים".
אברהם אבינו עקד קרבן אחד וזכה שעם ישראל ייצא מבנו יצחק. עם ישראל עקד זה עתה 1,300 קורבנות שדמם מפעפע ומבעבע. הבה נהיה זכר לקדושים, נחיה באהבה ובשלום ויהיה זה נחת רוח לנשמותיהם הטהורות שעלו בסערה השמיימה. וכך היו שרים ניצולי מחנות ההשמדה הנאציים ומחנות הגולג הסיביריים, שורדי האוטו דה פה ומסעות הצלב: "עם כל זה אני מאמין". המסע עדיין לא תם.
הרב יצחק דוד גרוסמן, רב העיר מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית, נשיא מוסדות מגדל אור וחתן פרס ישראל
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא הבנת כלום אה
    גוטה 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט מאכזב !
    סגור
  • 2.
    צודק אבל נמאס מהחרדים
    נתן 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשיגמר הקרב יצופו מחדש כל נושאי הפרזיטיות של החרדים. אנחנו לא אחים. הם לא תורמים למדינה - נהפוך הוא. מנצלים ועושקים בכל הזדמנות תוך מניפולציות וחוסר יושר.הם חייבים להצטרף לציבור שנושא בנטל בכל התחומים. לשרת -ולא ברבנות- לעבוד לשלם מיסים ולהיות שווי חובות ושווים בכל. היום אני מאוד מאוכזב ממה שקה כאן וממה שיקרה והמשפחה המורחבת בודקים אפשרויות מעבר לחו"ל... ובטוח שאנחנו לא היחידים. הסוף די ברור ואין צורך לפרט
    סגור
  • 1.
    מצד שני
    השכן שממול 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ההבדל הורגש היטב כשנרצחו אמיל גרינצוויג ויצחק רבין והותקפו באלימות מפגינים
    סגור