מינויים

מנכ"ל כללית במינוי חדש: זו חברת התרופות שיעמוד בראשה

לאחר שפרופ' אהוד דודסון הוביל את קופת חולים כללית במשבר הקורונה, הוא מצטרף לחברה ההולנדית קוד פארמה, המפתחת תרופות למחלות זיהומיות ובהן קורונה ואיידס

מערכת ice | 
פרופסור אהוד דודסון (צילום רמי זרנגר)
פרופסור אהוד דודסון, מנכ"ל שירותי בריאות כללית עד יולי הקודם, מונה ליו"ר חברת התרופות ההולנדית קוד פארמה. מהלך גיוס שכזה הוא משמעותי במיוחד בתקופה בה מבוצעים ניסויים קליניים בפאזה השנייה בברזיל ובדרום אפריקה בתרופת הדגל של החברה, הקודיביר-גאמורה, הנחשבת למתקדמת בעולם בטיפול בווירוס הקורונה. הקהילה הרפואית ממתינה לאישור התרופה, שיודעת להוריד את רמות הווירוס ללא תלות בסוג הווריאנט.
פרופ' דודסון, מומחה ברפואה פנימית, שימש בתפקידו האחרון כמנכ"ל שירותי בריאות כללית בין השנים 2018 2021. לאחר שהשתחרר מצה"ל כרופא אוגדתי (סגן-אלוף), למד מינהל מערכות בריאות והחל לטפס בקופת חולים כללית מתפקיד מנהל רפואי של מחוז דן דרך מנהל מחוז צפון, ניהל את בית חולים "מאיר" בכפר-סבא, ושימש כראש חטיבת בתי החולים בקופה. תפקידו האחרון, טרם מונה למנכ"ל הקופה, היה מנהל המרכז הרפואי-אוניברסיטאי "סורוקה" בבאר-שבע. בתפקידו כמנכ"ל כללית הוא הוביל את ניהול משבר הקורונה בקופת החולים הגדולה במדינה. כיום הוא משמש כפרופסור חבר במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת בן-גוריון.
 
קוד פארמה היא חברת פרמצבטיקה המתמחה בזיהומים ויראלים, איידס ומחקר סרטן, שהקים הישראלי-הולנדי ציון עיני. תרופת הדגל שלה היא "קודיביר-גאמורה" האנטי-ויראלית, שמיועדת לפעול נגד קשת רחבה של וירוסים, ובאחרונה זכתה להצלחה בניסויים קליניים בחולי קורונה. באותם ניסויים "Codivir-Gammora" הביאה לריפוי מלא של החולים. במהלך 2021, קיבלה התרופה אישורי חירום במדינות שונות לטיפול בחולי קורונה.
"מדובר בחברת תרופות מאוד חדשנית, שבאה לתת תשובה לבעיות שמטרידות את האנושות כולה", אמר פרופ' אהוד דודסון. "התרופות של קוד פארמה מיועדות לתת פתרון לשפעת, קורונה, איידס ועוד וירוסים שונים. בשנים האחרונות העולם חשב שבעיות המאה ה-21 הם כבר לא הזיהומים, אלא מחלות הקשורות להזדקנות. אך הקורונה סטרה על פנינו והסבירה שהמציאות איננה כזו. וירוסים לא צריכים להציג דרכון בגבול, והם נודדים לאן שהוא רוצה. הזיהומים כאן כדי להשאר, ולכן העבודה של קוד פארמה היא קריטית. זה פתרון חדשני, שאני מאמין בו רפואית – תרופה שפועלת נגד הוירוס ישירות או שהורסת תאים שנדבקו על-ידי הווירוס, ועוצרת את התקדמות המחלה ומחסלת אותה".
"הקודיביר-גאמורה הוא פתרון למחלות שפוגעות במיליונים רבים של בני אדם. יש לפתרון הזה הוכחות רבות, ואנחנו בעיצומם של מחקרים קליניים. כרופא וכאיש ניהול זה המקום הנכון להיות בו ולתרום מהניסיון רב השנים שלי, כשהחזון הוא מתן טיפול רפואי לשורה ארוכה של מחלות זיהומיות ולהתרחב למחלות הסרטן השונות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה