מינויים

מכה לבנט: היועצת הבכירה פורשת מתפקידה

שמרית מאיר, היועצת המדינית של ראש הממשלה בנט, הודיעה היום על התפטרותה
מערכת ice |  3
שמרית מאיר (צילום פלאש 90)
היועצת המדינית לראש הממשלה נפתלי בנט, שמרית מאיר, הודיעה היום (שישי) לרוה"מ על כוונתה לסיים את תפקידה בקרוב. 
להלן תוכן המכתב ששלחה מאיר לבנט: "ביוני אשתקד, התבקשתי על ידך לשמש כיועצת המדינית לראש הממשלה. לאחר לבטים, הסכמתי. במהלך השנה האחרונה הקדשתי את כל כוחותי לסייע לך בתחום המדיני ובכלל. בבניית היחסים הטובים עם ממשל ביידן, בחיזוק הקשר עם מדינות ערב, הקרובות והרחוקות, בייצוג טוב של ישראל על הבמה הבינלאומית, וחשוב יותר - בהשגת תכליות מדיניות חשובות שלא זה המקום לפרטן, כולל מהלך מדיני משמעותי ביותר רק לאחרונה.
 
עוד היא אומרת, "היתה זו שנה מלאת עשייה, מבוקר ועד לילה. שורת המשימות הארוכה שהטלת עלי, חייבה הקרבה ניכרת בחיי האישיים. לקראת סיום שנה בעבודה משותפת קרובה, זה הזמן לעזוב. אסיים את תפקידי ב-1 ביוני. בכוונתי לסייע ככל שיידרש בהשלמת המשימות עליהן אני מופקדת, בעיקר בכל הקשור לביקורו המתקרב של נשיא ארה״ב בישראל. אני מודה לך על ההזדמנות לתרום למדינת ישראל בתחומים כה חשובים ומאחלת לך בהצלחה."
 
בנט הגיב לה ואמר, "שמרית תרמה רבות לקידום מעמדה המדיני של מדינת ישראל, לבניית מערכת יחסים מיוחדת עם הממשל בארה״ב, למניעת הקמת קונסוליה בירושלים, לחיזוק הקשרים מול מדינות אירופה, לפריחה המדינית אל מול המדינות הערביות המתונות, ולמאבק הדיפלומטי באיראן. שמרית פעלה במקצועיות ובמסירות, וסייעה בהתמודדות בנושאים המדיניים-בטחוניים המורכבים והעדינים ביותר. קיבלתי את בקשתה לעזוב בצער, אך בהבנה. בהצלחה שמרית ותודה."
מה משמעות הפרישה מבחינת בנט, גם פוליטית? כתבת חדשות 12 דפנה ליאל כתבה כי "שמרית סימנה את קו ההתמרכזות בלשכה. בכירים בסביבת בנט האשימו אותה בכך שהאסטרטגיה כשלה גם מבחינת המנדטים וגם בכך שהובילה לפרישת סילמן. בנט כנראה מבין שכדי להציל את מה שנותר ממפלגתו יצטרך להיצמד לדופן ימין."
הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל כתב: "בלשכת בנט התנהל מאבק מר בין שני אגפים, זה של מאיר וזה של מזכיר הממשלה וראש הסגל. בנט התגאה בשמרית מאיר ושיבח אותה בפומבי לא פעם, לכן עזיבתה היא טלטלה כפולה ומכופלת. האם התקווה של בנט היא שכעת ייפסקו המלחמות שעלו לו במחיר כבד? האם המדיניות של בנט ובעקבותיה גם המיצוב שלו ישתנו? האם במצב הקואליציה זה בכלל משנה? ברור שלראש ממשלה ששרוי במשבר לא טוב לייצר נראות של התפרקות."
כזכור, הבוקר פורסם גם ע"י יניר קוזין כי הדובר של מפלגת ימינה, עובד פרל, פורש מתפקידו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הלקקנות של בן כזבית לא עזרו !!! (ל"ת)
    אסף 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יועצת מהאינטרנט, היה צפוי שיעיף אותה (ל"ת)
    סופו של בלון 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ראש ממשלה עם 0 תומכים
    יורי 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מכמה שקיבלו ג'ובים הוא לא מעניין אף אחד.
    סגור