נדל"ן ותשתיות

מחירי השכירות בישראל צונחים: באילו ערים דווקא משלמים יותר

WeCheck מפרסמת את מדד נתוני השכירות של ישראל לחודש אפריל: הנתונים לחודש אפריל מצביעים על עצירה כמעט מוחלטת של ירידות המחירים ברחבי הארץ, עם ירידה ארצית של 0.4% בלבד ואף עליית מחירים בחלק מהערים המרכזיות. בנוסף, התאוששות השוק מ-2023 עוד לא הושלמה, כאשר המחירים עדיין נמוכים ב-2.3% לאשתקד
מערכת ice |  1
מחירי הדירות בישראל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
חברת הפינטק WeCheck המתמחה בשוק הנדל"ן, השכירות והמשכנתאות, מפרסמת את נתוני שוק השכירות בישראל נכון לחודש אפריל 2024. הנתונים מבוססים על מידע אמת מעשרות אלפי דירות ברחבי הארץ ומבוסס על מחירי חוזי השכירות הסופיים בהן. הנתונים מתעדכנים מדי חודש וזמינים גם במערכת RentAI, המציגה נתונים שכירות עדכניים ברחבי הארץ עד לרזולציה של שכונות ורחובות.
הנתונים לחודש אפריל מצביעים על עצירה כמעט מוחלטת של ירידות המחירים ברחבי הארץ, עם ירידה ארצית של 0.4% בלבד ואף עליית מחירים בחלק מהערים המרכזיות. בנוסף, התאוששות השוק מ-2023 עוד לא הושלמה, כאשר המחירים עדיין נמוכים ב-2.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
 
נכון לחודש אפריל, שיאניות המחירים מקרב הערים הגדולות הן תל אביב, הרצליה וירושלים. בתחתית הרשימה נמצאות באר שבע, חיפה ואשקלון. העיר עם ההתייקרות החדה ביותר היא אשדוד שרשמה עלייה של 3.6% במחיר השכירות הממוצע בחודש אחד. היצע הדירות להשכרה ממשיך לרדת, כאשר הירידה עומדת על כ-15.7% בממוצע מחודש מרץ לחודש אפריל.
מנכ"ל WeCheck רמי רונן הסביר: "בחודשים האחרונים המגמה הכללית בשוק התאפיינה בהתייצבות של ירידות המחירים וחזרה לעליות בחלק ניכר מהערים בארץ. מגמה זו עדיין נמשכת ומתאפיינת בירידות מחירים מתונות מאוד ואף עליות מחירים. המגמה הזו ניכרת באשדוד, באר שבע, פ"ת, ראשון לציון ועוד. חודש אפריל התאפיין בירידות מחירים מינוריות ברמה הארצית בהשוואה לחודש שעבר אך מגמה זו ככל הנראה לא תמשיך בחודשי הקיץ שמבשרים את תחילת התקופה העמוסה ביותר בשוק".
עוד הוסיף: "בניתוח יותר מעמיק אנחנו רואים שברוב התחומים יש כבר עליות מחיר ובאפריל מה שהוביל למדד כללי של ירידה מינורית הם הדירות הקטנות (1-2 חדרים) כאשר בדירות של 3-5 חדרים יש עליה של מעל 0.5%. מחירי השכירות עדין נמוכים יותר בהשוואה לשנה שעברה, עם פער של 2.3% בממוצע בשכר הדירה.  אנחנו רואים המשך מגמה של ירידה בהיצע הדירות הן מול חודש קודם והן מול שנה שעברה. עובדה זאת לא מבשרת טובות לשוכרים ותוביל בסופו של דבר לעליות מחירים".
לסיום אמר: "כרגע עדין נראה שהמחירים בשוק אטרקטיביים ומי שיכול לסגור עסקת שכירות בימים אלו, נראה שירוויח מול המחירים שנראה בטווח של 3-6 חודשים מהיום. חשוב לציין שאנחנו נמצאים בתקופה המתאפיינת בחוסר יציבות משמעותי וגורמים רבים משפעים על שוק ההשכרה ולכן מגמת השוק יכולה להשתנות בכפוף לשינויים במצב הבטחוני/מדיני/כלכלי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רעננה שביל הנורית 5 (ל"ת)
    רחמים 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור