נדל"ן ותשתיות
מכרז הענק שיעשה מהפכה במדינה יוצא לדרך: 65 מיליארד שקל
המדינה משיקה את פרויקט התחבורה הגדול ביותר עד כה, הכולל בניית רשת מטרו באורך עשרות קילומטרים, עם צפי להפעלתו בתוך עשור והשפעה ישירה על תחבורה, נדל״ן וכלכלה. מנכ"ל נת"ע: "אחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים שנעשו בישראל מאז הקמתה"
חברת נת"ע הודיעה היום על השקת המכרז לבניית רשת מטרו בגוש דן בהיקף של 65 מיליארד שקל, הפרויקט הגדול ביותר בתולדות ישראל בתחום התחבורה הציבורית. המכרז כולל הקמה של ארבעה קווים חדשים, חיבור בין תל אביב, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ורשויות נוספות באזור, וכן הקמת תחנות חדשות וצירי תשתית מתקדמים.
לפי התכנון, העבודות צפויות להימשך כעשור, כאשר השלב הראשון יתחיל כבר ב‑2026. המכרז כולל גם תחזוקה שוטפת של הרכבות והתחנות למשך מספר עשורים. ההשקעה של 65 מיליארד שקל מתפרסת על פני בנייה, תשתיות, רכישות ציוד, והפעלה מלאה של הרשת.
המטרו צפוי להקטין עומסי תנועה משמעותיים באזור גוש דן, להציע חלופות מהירות לרכבים פרטיים ולהגביר את השימוש בתחבורה ציבורית. בנוסף, החיבור בין הקווים השונים יאפשר נסיעה רציפה ומהירה בין מרכזי העסקים למרכזי המגורים, וישפיע גם על זמני הנסיעה הממוצעים באזור.
פרויקט המטרו צפוי לדרבן את שוק הנדל״ן המקומי, במיוחד באזורים הסמוכים לתחנות. משקיעים ויזמים רואים בפרויקט הזדמנות להקמת פרויקטים מסחריים ומגורים חדשים. בנוסף, המכרז צפוי לייצר אלפי מקומות עבודה במהלך העשור הקרוב, הן בהקמת התשתיות והן בניהול והפעלת המערכת.
הרשת מתוכננת להפעיל רכבות מהדור החדש, עם מערכות אוטומטיות, תחנות חכמות ומתקנים נגישים למוגבלי ניידות. התכנון כולל גם הקפדה על חיבור למערכות תחבורה ציבורית קיימות כמו אוטובוסים ורכבת ישראל, תוך יצירת מסלולי תחבורה משולבים ואפקטיביים.
המכרז נחשב למורכב ביותר שנעשה בישראל, הן מבחינת תקציב והן מבחינת לוגיסטיקה. נדרשת תיאום בין רשויות, תשתיות קיימות ותכנון סביבתי קפדני. במקביל, צפויים עיכובים בשל הצורך באישור כל השלביים והקפדה על בטיחות.
הרשת תכלול ארבעה קווים עיקריים ותכסה את מרכזי העסקים והעירוניים בגוש דן, כולל תל אביב, רמת גן, בני ברק וגבעתיים. המטרו יתחבר גם לרכבת ישראל ולמערכות תחבורה ציבוריות קיימות, מה שיאפשר נסיעה רציפה ויעילה בין כל מוקדי הפעילות המרכזיים. התחנות מתוכננות להיות מודרניות, עם נגישות מלאה לאנשים עם מוגבלויות ומתקנים חכמים לנוחות המשתמשים.
המכרז הענק כולל הקמה והפעלה של הרשת על פני עשור, עם חלוקה לשלבים שיאפשרו התחלה של עבודות כבר בשנת 2026. התקציב מתייחס גם לרכישת ציוד מודרני, הקמת תחנות ותחזוקה שוטפת של הרכבות, במטרה להבטיח מערכת מתקדמת שתשרת את הציבור לאורך שנים רבות.
מדובר בהשקעה חסרת תקדים עם פוטנציאל לשנות את פני התחבורה, הנדל״ן והכלכלה באזור המרכז, כשהמדינה משקיעה בעשור הקרוב סכום חסר תקדים של 65 מיליארד שקל למערכת שתשרת את הציבור שנים רבות.
עוד ב-
איתמר בן מאיר, מנכ"ל נת"ע: "מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים שנעשו בישראל מאז הקמתה. לצורך העבודות יידרשו כ20 מכונות כרייה (TBM) שיפנו כ40 מיליון קוב עפר, ולמעלה מ16,000 עובדים מומחים רבים מהם מחו"ל ייקחו חלק בביצוע".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



