נדל"ן ותשתיות

האוצר: 38% מהמשקיעים בשוק הנדל"ן הם עובדי מדינה ופנסיונרים של הצבא

הכלכלנית הראשית באוצר שניתחה את פעילות שוק הנדל"ן בחודש מרץ גילתה נתון מדהים ולפיו מי שמתדלקים את שוק הנדל"ן למגורים הם דווקא עובדי המדינה שנהנים מיציבות תעסוקתית שמקלה על המערכת הבנקאית לתת להם משכנתאות
ניצן כהן |  5
מסתערים על הנדל"ן (צילום פלאש 90 עריכה ice)
ניתוח שוק הנדל"ן לחודש מרץ שבוצע על ידי הכלכלנית הראשית של משרד האוצר, הגוף המקצועי שמתכלל את הנתונים שמגיעים משורה של מקורות מגלה שבחודש מרץ נמכרו בישראל 13,200 דירות כשאם מנטרלים את המכירות של דירות במסגרת התוכנית "מחיר למשתכן" מגלים כי 11,500 דירות נמכרו בחודש מרץ בשוק החופשי.
2,500 דירות נמכרו בחודש מרץ למשקיעים בשוק הנדל"ן כשאם מנתחים ומפלחים את זהות משקיעי הנדל"ן מגלים שלא מדובר בברונים ושודדים אלא בעובדי המדינה שרוכשים דירות להשקעה.
כאן המקום לציין כי עובדי המדינה או בשמם המורחב והמכובס "עובדי השירות הציבורי" נהנים מיציבות תעסוקתית ולכן המערכת הבנקאית אוהבת אותם ומוכנה לתת להם משכנתאות נדיבות שלא בטוח כי אדם אחר שעובד כשכיר במקום פרטי היה מקבל. עובדי המדינה מנצלים את ההטבה הזו ומסתערים על שוק הנדל"ן ומתדלקים אותו.
נתון מעניין נוסף שעולה מהניתוח של הכלכלנית הראשית של האוצר הוא ש-20% מהמשקיעים בשוק הנדל"ן הם פנסיונרים שעובדים בעבודה נוסף לפנסיה שהם מקבלים. כשנכנסים עמוק יותר למספרים מגלים כי 25% מתוך הפנסיונרים שעובדים והשקיעו בנדל"ן הם בגיל צעיר מאוד ביחס לגיל הפנסיה המקובל בעולם הנורמלי ולכן במשרד האוצר מקישים כי מדובר בפנסיונרים שהיו אנשי קבע.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בואו נסית אחד נגד השני ולא נקלוט שעובדים עלינו
    הפרד ומשול 06/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוקר המחיה פה מטורף. הסיבה היא שזה נח מאוד למעמד העליון ובראשו שופטי העליון וחבריהם )עיין ערך ביטול מיסוי דירה שניה). הנימוק הפורמלי היה ליקוי בהליכי החקיקה אולם החק לא הוגש מחדש מסיבה פשוטה שהמסר עבר. העליונים וחבריהם לא מעוניינים בחק.
    סגור
  • 3.
    לראות את עובדי המדינה קונים את המייסדים
    אזרח 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלו שבנו נאלצים למכור לאלו שמקבלים כסף מהמדינה. כמה דירות יש למשפחתו של אהרן ברק? איך יכול להיות? זה עובד ציבור
    סגור
  • 2.
    מבצעי חבר
    Sas 05/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העבודה הכי בטוחה בענף עם פנסיה תקציבית
    סגור
  • 1.
    לדוגמא: גנץ, אשכנזי וכו', שופטי עליון, מנכ"לים. וכו'
    רוני 05/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שודדי הקופה הציבורית, גם פנסיה וגם ח"כ, שר, שופטים, יו"ר עמותות וכו' משכורות כפולות ומשולשות, כל אלה משקיעי נדל"ן, מנפחי בועת הנדל"ן....
    סגור
  • רוכשי דירות
    תמי 06/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא נכון.גם השכן הרסר שלי שעבד נטו שעתיים ביום,שפרש עם תואר ראשון חארטה,מקבל פנסיה יפה מאוד כמובן עובד בעוד עבודה ומקבל משכורת נאה משם.עם הפיצויים ועם המשכורת הנוספת רוכש דירה להשקעה ואחר כך מתנפלים על המורים שפורשים שחוקים בגיל 62 עם פנסיה עלובה.
    סגור