נדל"ן ותשתיות

המומחים בענף הנדל"ן מגיבים לשקד: "רצון כנה לטיפול מיידי בחלופה לתמ"א 38"

שרת הפנים החדשה איילת שקד הציגה היום במסיבת עיתונאים את המתווה החדש שגיבשה שיחליף את תמ"א 38. המומחים בענף הנדל"ן מגיבים למתווה החדש. חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "ישנם כמה כלים לקידום לא מעט פרוייקטים"
אריאל נוי |  3
ראול סרוגו, איילת שקד, חיים מסילתי (צילום יונתן סינדל אולבייה פיטוסי פלאש 90, טוויטר)
שרת הפנים החדשה איילת שקד הציגה היום (שני) במסיבת עיתונאים את המתווה החדש שגיבשה שיחליף את תמ"א 38 שמועד סיומה נקבע לאוקטובר 2022. המומחים בענף הנדל"ן מגיבים למתווה החדש ומתייחסים ליתרונות והחסרונות של החלופה.
תגובות לתמ"א 38 החלו נשמעות כבר זמן מה לפני כשבוע ראש עירייית תל אביב, רון חולדאי אמר: "תמ"א 38 נולדה בחטא, יש לבטל אותה מיידית  יש לקדם את התחדשות עירונית ולבטל מיידית את תמ"א 38". 
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו מסר: "אני מודה לשרה איילת שקד, למנכ"לית מנהל התכנון, הגברת דלית זילבר ולראש מטה התכנון במשרד הפנים, שלומי הייזלר על הקשבתם להערות והארות של התאחדות הקבלנים בוני הארץ והטמעתן במתווה החדש. אנו שמחים על כך שהשרה שקד לקחה על עצמה להעביר את החקיקה בתוך ארבעה חודשים והתחייבה כי אם החקיקה לא תושלם בתקופה הזו, יוארך תוקפה של תמ"א 38 בשנה נוספת, עד אוקטובר 2023. זהו לוח זמנים נכון המייצר את הוודאות הנדרשת לשוק".
לדברי סרוגו נדרשות גם פעולות נוספות לקיצור תהליכי הרישוי והוצאת היתרי בנייה "אנו קוראים לשרה שקד לקדם את רפורמת הרישוי העצמי ולתת תמריצים כספיים בדמות מענקים ממשלתיים לרשויות מקומיות על כל יחידת דיור אשר תבנה בהתחדשות עירונית, לצורך הקמת תשתיות מקומיות".
חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "ניכר שיש כאן רצון כנה לטיפול מיידי במציאת חלופה לתמ״א 38. ישנם כמה כלים שצפויים לשפר משמעותית את ההיתכנות הכלכלית ולקדם לא מעט פרויקטים".
רוני מזרחי נשיא לשכת הקבלנים בתגובה לתכנית התמ"א המעודכנת של שרת הפנים איילת שקד:  "צעד חשוב בכיוון הנכון אבל לא מספיק. בנוסף להגדלת אחוזי הבנייה עד 400 אחוזים בתמא 38/2, יש לאפשר גם הוספת קומה מסחרית, מה שיהפוך את התמ"א לאופציה עוד יותר טובה גם לקבלנים וגם לרשויות המקומיות. כמו כן חשוב שהשרה תקבע את מועד המשך התמא לטווח הארוך יותר, מה שיעניק בטחון ליזמים"
יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ מברך על תוכנית החדשה של שרת הפנים איילת שקד ומציין: "התוכנית החדשה אמורה לשפר את הוודאות התיכנונית והכלכלית בין היתר ע"י הסרת מגבלת גובה והעצמת זכויות בניה ל-400%, שכנראה איננה ישימה בהרבה פרויקטים, מרחיבה את הסמכויות של ועדות המקומיות וקיצור לוחות הזמנים לקבלת ההיתר אשר ימנעו סחבת ובירוקרטיה מיותרת."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא אומרים רצון כנה אלא רצון כן
    עיחח 07/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עברית בסיסית
    סגור
  • 2.
    רצון כן, לא רצון כנה...
    אתר חדשות עלק 07/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוקר טוב גם לך אדון עורך
    סגור
  • 1.
    זכויות בניה של 400 אחוז הם פשע נדלני
    אנחנו לא סרדינים 07/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבוד השרה היזהרי מכמות אחיתטפל של קבלנים .
    סגור