נדל"ן ותשתיות

בנק לאומי יממן פינוי בינוי בבת ים בסכום חסר תקדים

הפרויקט יכלול הקמת 560 דירות ב-5 מגדלים, בהשקעה של 740 מיליון שקל. דפנה לנדאו, ראש מערך בנייה ונדל"ן בלאומי: "חלק משמעותי מהפוטנציאל הנדל"ני של בת ים בעשור הקרוב מצוי בפרויקטים של התחדשות עירונית"
אריאל נוי |  7
חנן פרידמן מנכל בנק לאומי (צילום אורן דאי)
בנק לאומי יעניק מימון של 1.2 מיליארד שקל לפרויקט פינוי בינוי שמקימה חברת מעוז דניאל ברחוב כצנלסון בבת ים, אשר יכלול 560 דירות.  הקמת הפרויקט צפויה להתחיל בסוף השנה ומסירת הדירות צפויה בתחילת 2026. המימון ניתן ל-5 שנים וכולל גם את ערבויות חוק המכר. ההסכם בין לאומי למעוז דניאל כולל גם הטבות לרוכשי הדירות בפרויקט, כגון אפשרות לדחיית תשלומי הקרן עד 3 שנים.
במסגרת הפרויקט, יוקמו 560 דירות ב-5 מגדלים בני 27 קומות ו-4 קומות של חניה תת קרקעית, בהשקעה כוללת של כ-740 מיליון שקל. זאת, במקום 6 "בנייני רכבת" דו-קומתיים ישנים, הכוללים 104 דירות. המגדלים יוקמו בצמוד לריאה ירוקה בת כ- 6 דונמים ובקרבה למוסדות חינוך ויהנו מנגישות תחבורתית, בין היתר ליציאה לנתיבי אילון, לתחנת הרכבת יוספטל, לתחנת הרכבת הקלה העתידית ולמטרו העתידי.
זהו פרויקט ההתחדשות העירונית השלישי שמממן לאומי עבור מעוז דניאל בתקופה האחרונה. מעוז דניאל מקימה גם 3 פרויקטים ברמת גן במסגרת התחדשות עירונית אשר 2 מתוכם, ברחובות הפודים ושילה, במימון בנק לאומי, במסגרתם יוקמו כ-67 דירות. לאומי מממן את הקמת הפרויקטים האלה בכ-150 מיליון שקל, והדירות צפויות להימסר לרוכשים במהלך 2022.
דפנה לנדאו, ראש מערך הנדל"ן בלאומי, אמרה: "בת ים נהנית בשנים האחרונות מהתעוררות נדל"נית, בזכות מיצוי של יתרונותיה היחסיים, כגון הקרבה לחוף הים והנגישות לתל אביב. חלק משמעותי מהפוטנציאל הנדל"ני של העיר בעשור הקרוב מצוי בפרויקטים של התחדשות עירונית, כגון הפרויקט הנוכחי. פרויקטים של התחדשות עירונית הם מורכבים, גם בהיבט התכנוני, גם בהיבט החברתי וגם בהיבטים המשפטיים, הן מצד היזם והן מצד הגורם המממן. למעוז דניאל יש התמחות ייחודית בת כ- 20 שנים בתחומי ההתחדשות העירונית, אשר באה לידי ביטוי גם בפרויקטים קודמים שמימנו ובמיוחד בפרויקט מורכב זה.
מעוז דניאל, מתמחה זה למעלה מ-30 שנה בייזום, תכנון והקמה של פרויקטי בנייה למגורים וכעשרים שנה בפרויקטים של התחדשות עירונית והקימה את פרויקט הפינוי בינוי הראשון בעיר רמת גן. מעוז דניאל מקדמת פרויקטים רבים בגוש דן ומדורגת בין החברות המובילות בתחום במדדים המוכרים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בודקים כמה חברות הבניה הגדולות חייבות לבנקים?
    שמיל אזרח 07/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בודקים להם את כל המחויבויות
    סגור
  • 6.
    למה מגדלים ? האם מביאים עשרות אלפי בני אדם בלי להוסיף א
    פנינה 07/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טעות גדולה, האם כיצא ראש עיריית בת ים לעיתונות הוא התכוון גם לפרויקט הזה,?
    סגור
  • 5.
    בושה לראש העיר
    תושבת העיר 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך זה יכול להיות שאנחנו מחכים כבר יותר מעשר שנים לטעמה שעוד מעט הבניין שלנו יקרוס לראש העיר לא אכפת לו בכלל הוא נותן גיבוי לאן במקומות שרואים זה בושה
    סגור
  • 4.
    בושה (ל"ת)
    תושבת העיר 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    סופסוף (ל"ת)
    אחרי 20 שנה 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תדעו שתמיד חושבים על רווח ולא רווחת התושבים .
    כשאומרים "פוטנציאל " 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בת ים בנויה באזורים אלה בתכנון יפיפה (נכון , מוזנח) של בניינים מרווחים אחד מהשני עם חצרות ביניהם, שטח מחייה גדול לרווחת התושבים , צפיפות נמוכה עם הרבה אוויר לנשימה לכולם . בניה במרקם כזה שמאפשר חיים קהילתיים משותפים. המגדלים דוחפים את כולם לסוג של גטו . תמיד התכנון הוא אחד - מגדלים . כמה שיותר גבוה וכמה שיותר צפוץ . אין חלופה יותר ידידותית ומתחשבת בסביבה ? למה אין כמה תוכניות אדריכליות אלא תמיד אחת ?
    סגור
  • 1.
    בנק לאומי מממן תצפו לצרות צרורות.
    מריק 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נוכלים ממדרגה ראשונה גם אם תעברו על כל ההסכם תגלו בסוף שרימו אותכם כהוגן.
    סגור