נדל"ן ותשתיות

אלו הערים עם הכי הרבה תאונות עבודה באתרי בניה

נחשפו הנתונים בנוגע לדיווחים שהתקבלו על הפרות בטיחות ותאונות עבודה באתרי הבנייה בישראל. תל אביב וירושלים מובילות בפער על שאר הערים. סגן שרת הכלכלה: "תאונות בענף הבנייה זו בעיה כלל מערכתית שאני מתכוון להתייחס אליה במלוא הרצינות"
אריאל נוי | 
בנייה (צילום פלאש 90/ גיל יערי)
סגן שרת הכלכלה והתעשייה, חבר הכנסת יאיר גולן, חשף היום (רביעי) פילוח של הערים עם כמות הדיווחים המרבית למפגעים ברחבי הארץ באתרי הבנייה בישראל. הדברים פורסמו במהלך חניכת מרכז הסילמטורים החדש של המוסד לבטיחות וגיהות (המוס"ל) שהוקם בפתח תקווה.
המרכז נחשב לראשון מסוגו בישראל והוא מורכב ממספר סימולטורים לאימון על כלים כבדים, שבו המפעילים מפתחים את הכישורים הנדרשים להם להפעלת הציוד, תוך שמירה על הנחיות הבטיחות.
הסימולטורים מדמים פעילות שוטפת באתר הבנייה, הדורשת גם התייחסות לתנועה של עובדים בתוך האתר וגם לתנועה של הולכי רגל בסמוך לאתר. בכל פעם שהמפעיל שוגה ואינו פועל אל מול הנחיות הבטיחות, הוא מקבל התרעה ודיווח היכן הוא שגה בהפעלת הכלי הכבד ובהנחיות הבטיחות. הסימולטורים הקיימים במתחם כוללים הדמיה של: מלגזה, משאבת בטון, עגורן וצריח.
על פי הנתונים שנחשפו בנוגע למפגעים ברחבי הארץ באתרי הבנייה בישראל כפי שדווחו לו מהציבור אל המוקד: חמש הערים בהם התקבלו הכי הרבה דיווחים על הפרות בטיחות ותאונות עבודה עד חודש יולי האחרון היו ת"א, ירושלים, חיפה רמת-גן ובני ברק, כאשר תל אביב מובילה בפער עם 603 דיווחים, וזאת אל מול רחובות, למשל, עם 128 דיווחים בלבד. 

חמשת הדיווחים הנפוצים ביותר היו בנושא של עבודה לא תקינה בגובה, פיגומים לא תקינים, אי הימצאות מנהל עבודה, אי שימוש בציוד מגן אישי והיעדר שילוט וגידור.
סגן שרת הכלכלה והתעשייה, יאיר גולן: "תאונות בענף הבנייה זו בעיה כלל מערכתית שאני מתכוון להתייחס אליה במלוא הרצינות. כבר השבוע התחלנו בהסדרת נושא הפיגומים, במהלך מעשי שתכליתו ביטחון לעובדים בגובה. באופן שיטתי ועקבי נעסוק גם בשאר מרכיבי הבטיחות עד שתיווצר תרבות של בטיחות מקסימלית. בסופו של דבר, אנחנו צריכים לבנות מערך בטיחות שבו מהפועל הפשוט ועד היזם, בכל תחום, כולם מדברים בטיחות. המטרה שלנו – לגעת באפס. אפס הרוגים מתאונות בענף הבנייה בשנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה