נדל"ן ותשתיות

אזורים מכרה 40% יותר דירות ב-2021, מה המחיר הממוצע?

חברת הבנייה מדווחת על מכירות רבעון שלישי: מתחילת השנה מכרה החברה 1,039 יח"ד לעומת 625 יח"ד בתקופה המקבילה אשתקד, זינוק ברבעון שלישי של כ-30% במחיר ממוצע לדירה.
מערכת ice | 
רון אבידן מנכ"ל אזורים (צילום תמר מצפי 3DVISION)
חברת אזורים מדווחת היום (שני) על נתוני מכירות לרבעון השלישי לשנת 2021. במהלך שלושה רבעונים מכרה החברה 1,039 יח"ד בהיקף כספי בסך של 2.4 מיליארד שקלים, וזאת לעומת 625 יח"ד שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד בהיקף כספי בסך של 1.2 מיליארד שקלים.
נתונים אלו משקפים עליה של 66% במספר יחידות הדיור שנמכרו וזינוק של כ-200% בהיקף הכספי של מכירות יח"ד. תוצאות המכירות בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2021 גבוהים מאלו שהושגו במהלך שנת 2020 בכללותה, בה מכרה החברה 976 יח"ד בהיקף כספי בסך של 2.1 מיליארד שקלים.
כמו כן, במהלך הרבעון השלישי החברה מכרה 154 יח"ד, בהיקף כספי בסך של כ-410 מיליון שקלים, כאשר ברבעון המקביל אשתקד היא מכרה 262 יח"ד, בהיקף כספי של כ-500 מיליון שקלים. הירידה בהיקף מכירת יח"ד נובעת מחגי תשרי שהחלו מוקדם בחודש ספטמבר ובמהלכם לא התאפשרה חתימה על חוזים חדשים. מחירה הממוצע של דירה ברבעון השלישי ל-2021 עמד על כ-2.66 מיליון שקלים, זאת לעומת 1.91 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. זינוק בכ-30% במחיר הממוצע לדירה.
הפרויקטים שהשפיעו באופן המהותי ביותר על היקפי המכירות ברבעון השלישי לשנה הם פרויקט Moment בבת-ים עם הישג מרשים במכירה המקוונת הראשונה בעולם הנדל"ן, פרויקט היוקרה Exchange Ramat Gan, פרויקט "הנרקיס" בראשון לציון, פרויקט "סנטרל פארק" בבאר שבע, וכן פרויקטים אחרים.
יוני בראל, סמנכ"ל מכירות באזורים, הסביר: "אנו ממשיכים לחוות ביקושי שיא ליחידות הדיור של אזורים ובשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2021 הצלחנו למכור יותר דירות מאשר בכל שנת 2020. מדובר בנתון חסר תקדים בעיקר לאור העובדה שזו השנה השלישית ברציפות בה אנו זוכים לאמון השוק והציבור ומוכרים כ- 1,000 יח"ד. לאור המחסור החמור בהיצע הדירות, מחירי הדיור ממשיכים לנסוק ונתוני הרבעון הנוכחי של החברה משקפים זאת, בהלימה עם נתוני הלמ"ס שפורסמו אך לאחרונה".
"אזורים ממשיכה להרחיב את צבר הפרויקטים האיכותי והמגוון שלה, תוך התמודדות עם מחסור בהיצע הקרקעות, באמצעות עסקאות רכישת קרקע אטרקטיביות באזורי ביקוש וכן ייזום, תכנון וקידום פרוייקטים משמעותיים בתחום ההתחדשות העירונית שבו היא רואה מנוע צמיחה עיקרי בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה