נדל"ן ותשתיות

הושלם פינוי שכונת כפר שלם לטובת הרכבת הקלה

עימותים בין כוחות משטרה לתושבים ליוו את פינויים של שבעת המבנים האחרונים בשכונה התל אביבית הוותיקה, זאת לקראת תחילת העבודות על הקו הסגול
מערכת ice |  6
תחנת הרכבת הקלה בכיכר רבין (צילום נתע)
מראות קשים במהלך היום בשכונת כפר שלם בתל אביב, עת התפתחו עימותים בין אנשי המשטרה לתושבי השכונה הוותיקה, זאת על רקע פינוי שבעה מבנים בשל העבודות הצפויות על הקו הסגול של הרכבת הקלה.
הליך הפינוי הסתיים בשעות הערב, חרף סירובם של תושבים רבים להתפנות מבתיהם. בסך הכל פונו בשכונה הוותיקה כ-100 מבנים. חשוב לציין כי בנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הבהירו כי המהלך חוקי לחלוטין ומגובה בצווי פינוי לתושבי השכונה.
בכך בעצם הגיע לקיצו מאבק ארוך שנים שניהלו התושבים, שמעבר לכוונה לפנותם מבתיהם מחו על גובה הפיצוי שהוצע להם, שרחוק מלהספיק לרכישה דירה חלופית. מדובר בתושבים שהשתקעו בשכונה אי שם בשנות ה-50 והוגדרו בעבר כפולשים על ידי המדינה, חרף העובדה שהיא זו שקבעה כי שם יתיישבו.
פינוי השכונה התל אביבית הישנה אמור היה להתבצע כבר לפני כשנתיים, אך המהלך לא יצא אל הפועל. כעת, כאמור, הגיע סיומו של התהליך העצוב מבחינת התושבים, שיאפשר את הקמת הרכבת הקלה. עלות הקו הסגול מוערכת בכ-10 מיליארד שקל וצפויים לנסוע בו כ-60 מיליון נוסעים בשנה.
 
מנט"ע נמסר כי "עד היום הצליחה נת"ע להביא לפינוי כ-90 מבנים בהסכמה ובהתאם למתווה הפיצוי שקבעה מועצת מקרקעי ישראל ועל פי צו בית משפט. הדיירים המפונים הועברו לפתרון דיור זמני במלון לימים הקרובים, עד להעברת כספי הפיצויים וההסתגלות, כפי שנקבע לכל אחד מהזכאים. בהתאם להחלטת ממשלת ישראל והכרעת בית המשפט העליון, הקו הסגול הינו פרויקט לאומי לרווחת כלל תושבי גוש דן וישראל ויש למנוע כל עיכוב נוסף שלו".
עוד הוסיפו בחברה כי "היום הוא סופו של תהליך בן 5 שנים של התדיינות מול התושבים. הגענו עם הרוב המכריע להסכמות עפ"י הקריטריונים שנקבעו ברמ"י, שקיבלו את אישור בית המשפט. רובם של הנותרים שפונו היום אינם עומדים בקריטריונים - הגיעו לכפר בשנים האחרונות, פוצו בעבר או שמתגוררים בכתובת אחרת".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    להלחם עד טיפת הדם האחרונה
    עמי 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלמדו מהבדואים
    סגור
  • 3.
    מי שהגיע לו - קיבל
    חיים 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אלו משנות החמישים קיבלו את מה שמגיע, פולשים חדשים קיבלו הרבה יותר ממה שמגיע להם אבל רוצים עוד
    סגור
  • 2.
    סחטנים בזויים מקופת הציבור. קיבלו מליונים ובוכיים (ל"ת)
    נוכלים 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • אין צדק
    רן 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה מטומטם אומרים לך משנות ה50 והפיצוי לא הולם בכלל
    סגור
  • כפר שלם לא הפקר
    תושב הכפר 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה אדם בזוי ! המדינה שיכנה אותם שם מקום המדינה ללא הסדרת בעלות הקרקע עכשיו הכושי עשה את שלו מבחינתם . לא רוצים את הגרעינים שהם זורקים בושה וחרפה ! רוצים את האדמות כמו שנתנו לקיבוצים ! מגיע לנו בזכות ולא בחסד! לך תראה את ליפתא בירושליים הם בדיוק כמו כפר שלם נתע פינתה כל אחד ב 4 מיליון שקל
    סגור
  • 1.
    כפר שבור
    יוסף 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ליבי ליבי לתושבי כפר שלם ...
    סגור