נדל"ן ותשתיות

הגשמת החזון: כמה שווה התוכנית לעידוד עלייה מאוקראינה לפריפריה?

השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, עודד פורר, הודיע כי הוא צפוי לאשר בוועדת השרים לפיתוח נגב-גליל, תוכנית לעידוד עלייה ליישובי הנגב והגליל בהיקף של כ- 22 מיליון שקל. ומה חובתה של הממשלה?
מערכת ice | 
נוף הגליל (צילום ויקיפדיה/ אסף שגיא)
קבינט השרים נגב גליל שיתקיים ביום שני הבא בנוף הגליל, צפוי לאשר את הצעתו של השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, עודד פורר, המוגשת בשיתוף עם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שאטה, לעידוד עלייה ליישובי הנגב והגליל בהיקף של כ- 22 מיליון שקל.
 
בתוך כך, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, משרד העלייה והקליטה ומשרד האוצר יגבשו תכנית משותפת שתרחיב את הסיוע לעולים לצד מענקים ישירים לעולים חדשים "בעלי מקצועות שבמחסור". במקביל, תינתן תמיכה לרשויות מקומיות בנגב ובגליל הקולטות עולים. התמיכה לרשויות תינתן על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות סל תמריצים ייחודי, שיפוץ והצטיידות מועדוני עולים המהווים מסגרת חינוכית חברתית לפעילויות פנאי ותרבות ולפעילויות לשילוב העולים בחברה הישראלית.
 
השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, עודד פורר: "עליית החירום שאנו עדים לה כעת מאוקראינה והאזור, היא הזדמנות חד פעמית לנגב ולגליל לצמיחה משמעותית. עלייה ליישובי הנגב והגליל תביא להרחבת מאזן ההגירה החיובי, תתרום לצמיחה כלכלית ולחיזוק ההתיישבות באזורים אלה לצד סיוע בצמצום פערי תעסוקה ומתן מענה למקצועות בהם קיים מחסור. הכוונת עולים לקליטה בנגב ובגליל לצד הגברת יכולת קליטת העלייה של הרשויות המקומיות באזורים אלה, עולה בקנה אחד עם חוק עדיפות לאומית".
עוד הוסיף כי "אין ספק כי להתיישבות בנגב ובגליל פוטנציאל גבוה יותר להצלחת הליכי הקליטה של העולים והשתלבותם בחברה הישראלית שכן כאשר עולים מהתפוצות יודעים שיגיעו לסביבה עם תמיכה חברתית אוהדת, ברשויות מקומיות עם ניסיון רב בקליטת עלייה הם מגלים פחות חשש מהעלייה לישראל. אסור למדינת ישראל לפספס את ההזדמנות להרחבת ההתיישבות בגליל ובנגב והממשלה כולה מחויבת לחזון הזה. על ממשלת ישראל חלה החובה לנצל הזדמנות של העלייה לגליל ולנגב ולהפוך את העלייה למנוע צמיחה. סיכמתי עם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, על תכנית ייעודית לעידוד העלייה לגליל ולנגב ואנו משלבים ידיים כדי להגשים את חזון יישוב ארץ ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה