נדל"ן ותשתיות

טדי שגיא חוזר בגדול לפינטק, זו החברה החדשה שהשיק

כמעט שלוש שנים אחרי האקזיט המטורף, המיליארדר חוזר לפינטק ומשיק חברה חדשה. Pay.com מבית קבוצת טדי שגיא מפתחת פתרון תשלומים גלובאלי מבוסס אוטומציה מלאה ראשון מסוגו
מערכת ice |  1
טדי שגיא (צילום יחצ)
כמעט שלוש שנים  לאחר שמכר באקזיט משמעותי את חברת פתרונות התשלומים SafeCharge תמורת 889 מיליון דולר, חוזר המיליארדר טדי שגיא לעולמות הפינטק וחושף לראשונה חברה חדשה בבעלותו שצפויה לשנות את האופן שבו מתבצעים תשלומים מקוונים.
על החברה החדשה - Pay.com - עמלו מתחת לרדאר שגיא וצוות ההנהלה שגייס במהלך השנים האחרונות. בתפקיד המנכ"לים המשותפים מכהנים תום וקנין, יזם ששימש במגוון תפקידים טכנולוגיים, יחד עם אסף כהן, שכיהן כסמנכ"ל מכירות ב-Payoneer  וב- Checkout.com.
החדשנות הטכנולוגית שמביאה עמה Pay.com ומה שמבדיל אותה מחברות תשלומים אחרות הוא שפתרון התשלומים שלה מבוסס אוטומציה מלאה, כלומר אוטומטי לחלוטין ללא מגע יד אדם - החל מהרגע שבו הסוחר מחפש בגוגל אחר פתרון תשלומים לעסק שלו, דרך תהליך הבדיקה, הזיהוי והאימות שלו, וכלה בחיתום בדומה ל-Stripe.
 
 Pay.com הוקמה כאשר היא מותאמת לצרכים העתידיים של המסחר און-ליין, ולכן היא משלבת בתוכה טכנולוגיות של בינה מלאכותית (AI), למידת מכונה (ML) וטכנולוגיות ענן שמטרתם לייצר חווית משתמש טובה יותר עבור לקוח הקצה ולשפר את יחסי ההמרה עבור הסוחר.
פתרון האוטומציה של Pay.com נועד לאפשר לסוחר להתרכז במכירת הסחורה ובצמיחה שלו, מבלי לבזבז את זמנו על תהליך התשלומים וכל מה שנלווה אליו. הפתרון מאפשר לסוחר גישה מהירה, קלה וידידותית לאמצעי תשלום דוגמת Paypal, Apple Pay, Google Pay, Skrill, Klarna ו-Paysafecard כשהמטרה היא להרחיב סל זה לעשרות ואף מאות APMs (Alternative payment methods) בימים בודדים.
כך, מתעדת Pay.com להיות תשתית אוטומטית לקבלת שירותי תשלומים אשר מבצעת תהליך התאמה אופטימלי ללקוח הקצה כאשר המטרה הינה להגדיל את אחוזי ההמרה בעסק. לדוגמה לקוח קצה הולנדי שיכנס לרכוש מוצר מחנות איקומרס יקבל חוויה מותאמת אשר תאפשר לו לרכוש דרך iDEAL (אמצעי התשלום המוביל בהולנד) ולקוח קצה שיכנס מבלגיה יקבל תיעדוף לרכוש עם Bancontact.
 
טדי שגיא העמיד ל- Pay.comקו אשראי של 100 מיליון דולר, אותו מתעדת החברה להשקיע ברכישות ומיזוגים. במילים אחרות, לצד פיתוח In house של הפתרון שלה, Pay.com לא זונחת את אסטרטגיית המיזוגים והרכישות שאופיינית לקבוצת טדי שגיא, ומחפשת בעקביות אחר רכישות שמתאימות לחזון החברה.
לפי תחזיות החברה, עד לסוף 2022 צפויה החברה לסלוק עסקאות בשווי של 4 מיליארד דולר. Pay.com  מעסיקה כרגע 45 עובדים וממשיכה לגייס. לחברה משרדי הנהלה בלונדון, ארה"ב, ומרכז פיתוח בקפריסין.
תום וקנין ואסף כהן, מנכ"לים משותפים Pay.com, מסרו: "אנחנו קוראים תיגר על השמרנות של תעשיית התשלומים המקוונים ונביא זווית רעננה לתחום. כמובן שלצורך כך אנחנו פועלים כדי לגייס אנשים איכותיים אשר ישתלבו ב-DNA הייחודי והחדשני של החברה".
לפי דו"ח עדכני של חברת המחקר העולמית המובילה CB insights, סך השקעות ההון סיכון בעולם בחברות פינטק הגיע בשנת 2021 לרמת שיא - 132 מיליארד דולר, עלייה של 169% לעומת שנת 2020. מתוך סך השקעות ההון סיכון, הפינטק אחראי על  21%, כלומר מכל 5 דולר שהושקעו בשנת 2021, דולר אחד הושקע בחברות פינטק.
עוד עולה מהדו"ח כי 1 מתוך כל 4 חדי קרן שנוצרים הוא חברת פינטק - השיעור הגבוה ביותר מכל סקטור אחר. לא פחות חשוב, לפי הדו"ח - הפינטק הציג אשתקד את השיעור הגבוה ביותר של גיוסי Early Stage מבין כל הסקטורים השונים, מה שמעיד שבשנת 2022 והלאה סקטור הפינטק צפוי "להתפוצץ", כדברי הדו"ח, ככל שאותן חברות שגייסו בשלבי Early Stage יתבגרו ויצמחו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממש חדשה מרעישה
    מיכל 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האיש גועל של יצור, שהכל ילך לתרומות לילדיו תרופות וכו וכו
    סגור